آریا بانو
علت سر و صدای زیاد زودپز چیست؟
چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 10:18:59 AM
آریا بانو -

آریا بانو

آریا بانو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران »، یکی از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه که در سرعت عمل کاربران هنگام آشپزی نقش مهمی را ایفا می کند زودپز نام دارد. بسیاری از کاربران زودپز با مشکلاتی از قبیل علت سر و صدای زیاد زودپز ، قفل شدن در زودپز ، علت خرابی زودپز ، علت سوت نزدن زودپز ، علت ترکیدن زودپز ، علت نپختن غذا در زودپز و خراب شدن سوپاپ زودپز روبرو می شوند که در ادامه این مطلب قصد داریم به برخی از این مشکلات بپردازیم و نحوه درست کردن و استفاده صحیح از آن ها را برای شما مخاطبان عزیز بازگو کنیم.
علت سر و صدای زیاد زودپز چیست؟
زودپز یکی از پرکاربردترین لوازمی است که جهت پخت و پز سریع مواد غذایی مانند گوشت های دیرپز مورد استفاده کاربران و مصرف کنندگان قرار می گیرد. بسیاری از کاربران هنگام استفاده از زودپز استاندارد با یک سری مشکلات روبرو می شوند که می تواند سر و صدای زیاد، واشر زودپز ، خراب شدن سوپاپ زودپز ، علت خارج شدن بخار از زودپز ، درب زودپز ، علت ترکیدن زودپز و علت تلخ شدن غذا در زودپز باشد.

آریا بانو

آریا بانو


برای یکبار هم که شده مشکلات و موارد فوق در رابطه با طرز استفاده از زودپز برای شما اتفاق افتاده و برای حل کردن و درست کردن آن به دنبال آموزش تعمیر زودپز بوده اید. امروزه زودپزها انواع مختلفی دارند و در اندازه ها و طرح و رنگ های مختلف روانه بازار لوازم خانگی شده اند. جنس اکثر زودپزها استیل بوده و بسیار مقاوم هستند.
بیشتر بخوانید: راهنمای خرید زودپز و آشنایی با معیار های اصلی آن طرز استفاده از زودپز
همانطور که می دانید از زودپز جهت پخت و پز سریع و آسان مواد غذایی و وعده های غذایی استفاده می شود. بسیاری از کاربران با وجود اینکه سال هاست کاربر زودپز هستند هنوز طرز استفاده از زودپز را به طور صحیح نمی دانند و هنگام مواجه شدن با مشکلات نمی دانند چگونه آن مشکل را حل کنند.

آریا بانو

آریا بانو


زمانی که قصد استفاده از زودپز را دارید و می خواهید طرز استفاده از زودپز را به طور صحیح فرا گیرید به این موضوع توجه داشته باشید که قبل از هر کاری ابتدا دیگ زودپز را بررسی کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. سپس می توانید غذایی که قصد پختن آن را دارید را درون دیگ زودپز ریخته و به مقدار لازم آب درون آن بریزید. به مقدار آبی که درون دیگ می ریزید دقت کنید زیرا برای متراکم شدن بخار نیاز به فضا دارد.

آریا بانو

آریا بانو


اگر کاربر زودپز قدیمی هستید باید 1 پیمانه آب درون دیگ ریخته شود اما اگر از زودپزهای جدید موجود در بازار تهیه کرده اید بهترین مقدار مصرف آب برای آن ها نصف پیمانه است. این دسته از موارد فوق می تواند به کسانی که دنبال طرز استفاده از زودپز به روشی صحیح هستند کمک شایانی کند.

آریا بانو

آریا بانو


طرز استفاده از زودپز پارس خزر ، طرز استفاده لز زود پز پارس استیل ، طرز استفاده از زودپز مگامکس ، طرز استفاده از زودپز دلمونتی ، طرز استفاده از زودپز life smile ، طرز استفاده از زودپز تفال و زودپز فاگور خوبه از آن دسته سوال هایی هستند که بسیاری از کاربران مخصوصا کاربران زودپز برندهای پارس خزر، پارس استیل، مگامکس، دلمونتی، لایف اسمایل و تفال به دنبال طرز استفاده از زودپز به طور صحیح هستند.

آریا بانو

آریا بانو


برای اینکه بتوانید طرز استفاده از زودپز را به راحتی آموزش ببینید ابتدا باید به برند محصول خود توجه کنید و با طرز استفاده از زودپز برندهای دیگر اشتباه نگیرید. برای مثال هر زودپز با توجه به طراحی و نکات استفاده ای که دارد مورد استفاده قرار می گیرد.
بیشتر بخوانید: قیمت انواع زودپز در بازار لوازم خانگی علت سوت نزدن زودپز چیست؟
بسیاری از کاربران هستند که هنگام استفاده از زودپز و پختن مواد غذایی متوجه می شوند که پس از گذشت مدت زمان تعیین شده برای پخت غذا زودپز سوت نزده و کاربر را از پختن آن مطلع نکرده است و کاربران به این سوال بر می خورند که علت سوت نزدن زودپز چه می تواند باشد و چه چیزی باعث شده تا زودپز کاربر را از پختن غذا مانند گوشت، دانه های جو یا گندم خبردار نکند.

آریا بانو

آریا بانو


برای اطلاع از علت سوت نزدن زودپز باید گفت که اگر دانه های ریزی مانند جو یا گندم را در زودپز می پزید باید حواستان باشد تا این دانه های ریز همراه با کف بالا نیایند و روزنه خروج بخار را مسدود نکنند زیرا شما برای پختن این دانه های ریز در دیگ زودپز از آب استفاده می کنید و هنگام پختن این دانه ها همراه با کف ایجاد شده بر اثر گرما و جوشیدن آب بالا می آیند و می توانند روزنه خروج بخار را مسدود کرده و موجب علت سوت نزدن زودپز شوند.
بیشتر بخوانید: ترفندهای خانه تکانی عید در کمترین زمان ممکن علت ترکیدن زودپز چیست؟
اگر کاربر زودپز هستید و طرز استفاده از زودپز را به روشی صحیح نمی دانید حتما برایتان اتفاق افتاده که با ترکیدن زودپز مواجه شده اید. افرادی که با این مشکل روبرو می شوند اولین چیزی که فکر آن ها را مشغول می کند علت ترکیدن زودپز چه می تواند باشد؟! برای رسیدن به این سوال دلایل بسیاری وجود دارد که اولین مورد سوپاپ اطمینان زودپز است.

آریا بانو

آریا بانو


زمانی که قصد استفاده از زودپز را دارید قبل از هر کاری سوپاپ زودپز خود را چک کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. زیرا اگر از سالم بودن آن مطمئن نشوید و آن را همراه با مواد غذاییتان بر روی شعله اجاق گاز بگذارید و حرارت آن بیش از حد استاندارد باشد موجب بخار شدن سریع آب داخل دیگ می شود و با خارج شدن بخار از روزنه صدای سوپاپ بلند می شود و کاربر را از حرارت زیاد شعله مطلع می سازد. مورد فوق فقط یکی از علت ترکیدن زودپز بود که مهمترین آن نیز به شمار می رود و باید کاربر هنگام استفاده از زودپز همه جوانب را بسنجد و علت خرابی زودپز را به راحتی تشخیص دهد.

آریا بانو

آریا بانو


ممکن است هنگام استفاده از زودپز و به پایان رسیدن پخت و پز با ریختن آب سرد روی زودپز موجب خارج شدن بخار از آن شوید. برخی از افراد این کار را خطرناک می شمارند ولی ممکن است بر روی دفترچه راهنمای زودپز به این کار اشاره داشته باشد ولی بهتر است ابتدا چند دقیقه صبر کنید و زیر گاز را خاموش کنید و سپس زیر و روی زودپز خود را آب بگیرید.
بیشتر بخوانید: خانه تکانی شب عید یا خوشگذرانی؟ ترکیدن زودپز برقی
در حال حاضر دو نوع زودپز وجود دارد که شامل زودپز برقی و زودپز معمولی می شود. زودپزهای برقی نسبت به زودپزهای معمولی طرفداران زیادی ندارند زیرا دارای شرایط گارانتی کمتر و هزینه نگهداری بالا هستند. برای مثال زودپزهای برقی از نمایشگر های دیجیتالی یا لمسی بهره می برند و ممکن است با استفاده نامناسب موجب ترکیدن زودپز برقی یا علت خرابی زودپز شود.

آریا بانو

آریا بانو


ترکیدن زودپز برقی نسبت به ترکیدن زودپز معمولی ممکن است برای بسیاری از افراد غیرعادی باشد زیرا زودپزهای برقی با توجه به جدید بودن باید امکانات بیشتری نسبت به زودپزهای قدیمی داشته باشند ولی هنوز نتوانسته طرفدارانی را به خود جذب کند.
بیشتر بخوانید: بهترین چاقوهای آشپزی در سال 2020 تعویض واشر زودپز
واشر زودپز یکی از اساسی ترین لوازم زودپز است که در علت سر و صدای زیاد زودپز نقش مهمی را ایفا می کند. اگر قطعات زودپزها اصلی نباشند و یا درست در جای خود قرار نگیرند می توانند علت نپختن غذا در زودپز ، علت سر و صدای زیاد زودپز و علت ترکیدن زودپز شوند. واشر درب زودپز در قفل شدن در زودپز موثر است و این واشر است که درب را محکم نگه می دارد و از بیرون آمدن آب و مواد غذایی جلوگیری می کند. واشرها همانند بسیاری از قطعات مهم دیگر نیاز به تعویض دارند و کاربران با تعویض واشر زودپز از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می کنند.

آریا بانو

آریا بانو


تعویض واشر زودپز کاری بسیار ساده است و فقط کافیست واشر جدید را به درستی جایگزین واشر قبلی کنید. اکثر کاربران هنگام تهیه واشر نمی دانند از کجا باید خرید کنند ولی می توانند واشر زودپز دیجی کالا را بررسی کنند و در صورت قطعه مورد نظر خود اقدام به خرید کنند.

آریا بانو

آریا بانو


کاربران زودپزهای برندهای مختلف از جمله تفال و یونیک می توانند واشر زودپز سب ، واشر زودپز پارس ، واشر زودپز تفال ، واشر زودپز قدیمی ، واشر زودپز یونیک ، واشر زودپز کلورانس و سوپاپ زودپز پارس استیل را از فروشگاه های مخصوص قطعات لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه تهیه کنند تا در صورت بروز مشکل بتوانند قطعه مورد نظر از جمله سوپاپ و واشر را مرجوع کنند. همچنین کاربرانی هستند که می خواهند از قیمت سوپاپ زودپز و واشر آن اطلاع داشته باشند که در این مورد باید گفت که بستگی به مدل و نوع زودپز دارد.
بیشتر بخوانید: ایده هایی برای داشتن آشپزخانه منظم طرز استفاده از سبد بخارپز زودپز
شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا زودپزها هم دارای سبد هستند؟ که در جواب سوالتان باید گفت که بله! زودپزها دارای سبد بخارپز هستند و کاربران از آن ها می توانند جهت بخارپز کردن مواد غذایی مانند سبزیجات، میوه ها و غذاهای دریایی (ماهی، میگو، خرچنگ، لابستر و …) استفاده کنند. طرز استفاده از سبد بخارپر زودپز بسیار ساده است و به کاربران کمک می کند تا در کمترین زمان به پختن تمامی غذاهای خود برسند.

آریا بانو

آریا بانو


برای توضیح بیشتر طرز استفاده از سبد بخارپز زودپز باید گفت که ممکن است شما قصد پختن سریع گوشت و سبزیجات را داشته باشید همانطور که می دانید برای پختن گوشت باید آن را درون دیگ زودپز انداخته و با استفاده از مواد لازم و آب گوشت را بپزید. همچنین همزمان می توانید سبزیجات (هویچ، نخود فرنگی، کلم بروکلی و …) را درون سبد بخارپز قرار داده و بگذارند تمامی مواد بپزند.

آریا بانو

آریا بانو


زمانی که کارتان با پختن غذا توسط زودپز به پایان رسید باید هنگام باز کردن درب زودپز نهایت دقت را به کار گیرید. زیرا می تواند صدمات جبران ناپذیری را به شما بزند.

آریا بانو

آریا بانو


3 روش جهت تخلیه فشار زودپز وجود دارد که هر سه آن ها را برای درک بهتر از طرز استفاده از زودپز برای شما بازگو خواهیم کرد. روش اول تخلیه فشار به صورت طبیعی است یعنی شما برای تخلیه نیاز به انجام کاری ندارید و فقط کافیست زیر زودپز را خاموش کنید و به مدت 20 دقیقه اجازه دهید فشار به صورت طبیعی و با گذشت زمان از درون زودپز خارج شود.

آریا بانو

آریا بانو


روش بعدی تخلیه سریع فشار زودپز است که تمامی زودپزها این قابلیت را دارند و کاربران به راحتی می توانند با فشردن دکمه تخلیه سریع بر روی درب زودپز فشار زودپز را به آرامی تخلیه کنند.

آریا بانو

آریا بانو


آخرین روش تخلیه فشار با ریختن آب سرد روی زودپز است که همه افراد نیز با آن آشنا هستند و آن را به عنوان سریع ترین راه برای تخلیه فشار زودپز می شمارند. اگر کاربر زودپزهای قدیمی و معمولی هستید زودپز را پس از پایان پخت روی سینک ظرفشویی قرار دهید و با ریختن آب سرد روی زودپز موجب تخلیه فشار از زودپز می شوید.
بیشتر بخوانید: علت ضعیف شدن مکش هود آشپزخانه چه می تواند باشد؟ علامت های روی زودپز
تمامی زودپزها جهت استفاده و پخت و پز دارای علامت هایی هستند. علامت های روی زودپز به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند از طریق آن ها طرز استفاده از زودپز را به صورت صحیح فرا گیرند. علامت های روی زودپز برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت هستند و هر برند با توجه به ساختار و طرز استفاده ای که دارد به کمک کاربران می شتابد.

آریا بانو

آریا بانو


تنها نقطه مشترک در علامت های روی زودپز های مختلف سوپاپ، راهنمای نوع پخت، علامت بخار و آزاد وجود دارد. سوپاپ جهت تخلیه فشار، راهنمای نوع پخت جهت کمک به کاربر برای انخاب نوع پخت با توجه به نیاز کاربر و علامت بخار و آزاد جهت تخلیه بخار و فشار درون زودپز مورد استفاده قرار می گیرد.

آریا بانو

آریا بانو


نکاتی هستند که هنگام استفاده از زودپز باید به آن ها دقت کنید تا صدمات جبران ناپذیر به خود و دستگاهتان وارد نکنید. هرگز به بدنه زودپز زمانی که در حال پخت است دست نزنید زیرا موجب سوختگی دستتان می شود. هیچ وقت زودپز را درون فر قرار ندهید. هنگامی که از تخلیه فشار و بخار داخل زودپز مطمئن نشده اید درب زودپز را با نکنید. قبل از استفاده از زودپز دستورالعمل های لازم و دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.
انتهای پیام/

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو


http://www.banounews.ir/fa/News/529856/علت-سر-و-صدای-زیاد-زودپز-چیست؟
بستن   چاپ