آریا بانو
8 ماده غذایی که باعث عمر بالای 100 سال می شوند
چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 3:52:09 AM
آریا بانو - روزیاتو / گاهی برایمان سوال می شود آن هایی که 100 سال عمر می کنند چه عادات غذایی دارند. به طور معمول ما انتظار جوابی مانند میوه، سبزیجات و یک رژیم غذایی معتدل را داریم. این مقاله علمی نیست و صرفا مصاحبه با افرادیست که عمر بالای 100 سال داشتند.
با این حال افرادی هستند که جوابی مغایر و خاص و حتی بعضی اوقات عجیبی برایمان دارند. با هم نگاهی به این مواد و خوراکی ها می اندازیم.
1- بیکن

آریا بانو


سوزانا جونز توانست 116 سال زندگی کند. او بخاطر خوردن 4 تکه بیکن، تخم مرغ و بلغور در صبحانه مشهور بود. به گفته خواهرزاده سوزانا، این خانم همیشه یک تکه از بیکن را برای بعدا نگه می داشت. البته ناگفته نماند که خواب بالای 10 ساعت وی هم تاثیر بسزایی در عمر طولانیش داشت.
2- تخم مرغ خام

آریا بانو


اما مورانو که درسال 1899 به دنیا آمد توانست تا 117 سالگی زندگی کند. او از دوران نوجوانی به رژیم غذایی عجیبی عادت داشت. مورانو 90 سال به خوردن 3 تخم مرغ در روز مشغول بود که 2 تای آن خام بودند. وی به پختن کلوچه نیز بسیار علاقه داشت.
3- شکلات

آریا بانو


جین کالمنت با 122 سال سن احتمالا پیرترین انسانی باشد که زمین به خود دیده. او در زندگی خود بسیار فعال بود و در 100 سالگی نیز می توانست دوچرخه سواری کند. گفته ها حاکی از آن است که او از خوردن شکلات بسیار لذت می برد و بصورت هفتگی نیز تقریبا یک کیلوگرم شکلات مصرف می کرد.
4- چیپس

آریا بانو


مصاحبه های موجود از ماتیلدا کورسیا که توانست 101 سال عمر کند نشان می دهد او هم یک غذای نامعقول در سبد غذایی اش داشت. وی در این مصاحبه ها بیان می کند که طول عمر زیاد خود را مدیون خوردن سه چیپس سیب زمینی در هر شب است.
5- سوشی

آریا بانو


میسائو اوکاو 117 ساله معتقد بود دو چیز این طول عمر بسیار زیاد را به زندگیش بخشیده: خواب و سوشی. گذشته از این که او هر روز حداقل 8 ساعت می خوابید، از نوع ویژه ای سوشی که با سرکه و برنج بخارپز می شد لذت می برد.
6- شاه ماهی

آریا بانو


یکی دیگر از افرادی که توانست 115 سال عمر کند به این اشاره کرد که در طول عمر خود به خوردن شاه ماهی و آب پرتقال مشغول بوده است. این فرد تصمیم گرفت پس از مرگ بدن خود در اختیار مراجع علمی قرار دهد.
7- مرغ سوخاری و بستنی

آریا بانو


برای گرترود بینز 115 ساله فقط خوردن بیکن کافی نبود. بستنی و مرغ سوخاری هم در رژیم وی نقش مهمی را ایفا می کردند. به گفته مسئولین خانه سالمندان، او فردی فروتن بوده و مجموعه های تلویزیونی را دوست داشته است.
8- نوشابه رژیمی

آریا بانو


ترزا رولی هر روز از خوردن یک قوطی کوکاکولا لذت می برد. البته در این مورد نمی توانیم بگوییم که شخص مورد بحث تمام سال های عمر خود را مشغول به نوشیدن نوشابه بوده. به این دلیل که وی 68 سال قبل از فروخته شدن نوشابه و در سال 1914 به دنیا آمده. وی در یک مصاحبه در 104 سالگی به این اشاره می کند که از خوردن نوشابه بسیار لذت می برده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/529538/8-ماده-غذایی-که-باعث-عمر-بالای-100-سال-می-شوند
بستن   چاپ