آریا بانو
کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا:
اختلافات سیاسی آمریکا عامل 500 هزار مرگ ناشی از کرونا بود
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 13:31:55
آریا بانو - براساس جمع‌بندی خبرگزاری رویترز از آمار سلامت عمومی، آمریکا بیش از 28 میلیون مورد ابتلا به کووید-19 داشته است و تلفات ناشی از آن تا عصر دوشنبه به 500 هزار و 54 مورد رسید.
دکتر آنتونی فائوچی دوشنبه در مصاحبه با رویترز گفت، این پاندمی در شرایطی به ایالات متحده رسید که این کشور با تفرقه‌های سیاسی مواجه بود و در آن پوشیدن ماسک به یک اظهارنظر سیاسی تبدیل شد، تا یک اقدام در راستای سلامت عمومی.
فائوچی با بیان اینکه کشورهایی نظیر آلمان و انگلیس با وجود رعایت مسائل بهداشتی هنوز با این ویروس دست به گریبان هستند، گفت: حتی در بهترین شرایط، این یک مشکل بسیار جدی بود.
این مدیر انستیتو ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و مشاور ارشد جو بایدن تاکید کرد: با این حال، این توضیح نمی‌دهد که چطور یک کشور ثروتمند و پیچیده می‌تواند بیشترین درصد مرگ و میر را داشته باشد و جزو کشورهایی باشد که سنگین‌ترین ضربه را در جهان متحمل شدند. به اعتقاد من، نباید چنین اتفاقی رخ می‌داد.
در حالی که ایالات متحده تنها حدود چهار درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، حدود 20 درصد از تمام مرگ و میرهای ناشی از کووید-19 را به خود اختصاص داده است.
فائوچی با بیان اینکه چندین دهه پس از این مردم درباره سال وحشتناک 2020 و شاید 2021 صحبت خواهند کرد، گفت: این بدترین اتفاقی است که در رابطه با وضعیت سلامت یک کشور در بیش از 100 سال بر سر این کشور آمده است.
این متخصص آمریکایی با اینکه گفت نمی‌شود تقصیر کل ناکامی این کشور را به گردن دونالد ترامپ انداخت، تاکید کرد: اما فقدان مشارکت در سطح بالای رهبری در تلاش برای انجام هر کاری که مبتنی بر علم باشد، آشکارا گزندی علیه این تلاش بود.
او در رابطه با نادیده گرفتن توصیه‌های تیم کرونا از سوی فرمانداران و شهرداران گفت: برای من غیر قابل درک است، وقتی شما می‌توانستید مقابل چشمان خودتان ببینید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، وقتی روح آمریکا تا این حد چند دسته بود، این واقعا خیلی خیلی مرا ناراحت کرد.
فائوچی و بایدن گفته‌اند که ایالات متحده باید به چیزی شبیه زندگی عادی پیش از پاندمی تا نزدیک کریسمس نزدیک شود. او با اشاره به ظهور انواع واگیردارتر ویروس کرونا ادامه داد، این ممکن است تغییر کند. او در پاسخ به اینکه چنین چیزی هنوز دست‌یافتنی است یا خیر، گفت: فکر می‌کنم حداقل در برابر بیمار شدن می‌توانیم از ایمنی گله‌ای استفاده کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/529241/اختلافات-سیاسی-آمریکا-عامل-500-هزار-مرگ-ناشی-از-کرونا-بود
بستن   چاپ