آریا بانو
افزایش عجیب و غریب قیمت لوازم خانگی به بهانه گرانی دلار
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 12:26:23
آریا بانو -

آریا بانو

آریا بانو

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران »، تحریم‌ها و بالا رفتن قیمت ارز بهانه‌ای شده تا قیمت‌ها روندی صعودی داشته باشند و تورم لجام گسیخته در بازار، مردم را تحت فشار قرار دهد، از خوراک و پوشاک که بگذریم شاهد افزایش عجیب و غریب قیمت لوازم خانگی هستیم.
تحریم‌ها و بالا رفتن قیمت ارز بهانه‌ای شده تا قیمت‌ها بی‌محابا روندی صعودی داشته باشند و تورم لجام گسیخته در بازار مردم را تحت فشار قرار دهد، از خوراک و پوشاک که بگذریم شاهد افزایش عجیب و غریب قیمت لوازم خانگی هستیم، عرضه وجود دارد اما مردم دیگر توان خرید ندارند، مردمی که این روزها دغدغه‌شان از گرانی خیار و مرغ شروع شده و تا التهاب بازار مسکن و خودرو و همچنین لوازم خانگی این نگرانی‌ها ادامه دارد.
گرچه که بسیاری از افراد به سمساری‌ها و استوک فروشی‌ها و دست دوم فروشی‌ها روی آورده و لوازم مورد نیاز خود را با قیمتی کمتر تهیه می‌کنند، در این میان بیشتر خانواده‌ها از نظر اقتصادی متوسط رو به پایین علاوه بر تامین مخارج و هزینه‌های زندگی باید به دغدغه جهیزیه و تامین آن را هم به جان بخرند و حتی عده‌ای هستند که به دلیل افزایش قیمت‌ها نتوانستند لوازم نامناسب خود را تعویض کنند.
افزایش نرخ ارز ، التهاب بازار، تبلیغات روانی در سطح جامعه، عدم تدبیر و نبود کنترل و نظارت درست، موجب شد قیمت‌ها به شدت بالا رود و در این میان عده‌ای در بخش توزیع، تعداد زیادی لوازم خانگی خریدند و مثل همیشه از این افزایش قیمت سود برده‌اند.بخش‌نامه‌های ستاد‌ها و شوراهای مختلف و جلسات به ظاهر کارآمد هیچ کارآمدی نداشته است و اگر قیمت مواد اولیه و نظارت‌ها درست شود شاید بتوان این لجام گسیختگی قیمت را در بازار لوازم خانگی مهار کرد.
مردم از افزایش قیمت‌ها خسته شده‌اند

آریا بانو

آریا بانو


با مردم در رابطه با قیمت لوازم خانگی گفت‌وگو شده است. آقای بهرامی با بیان اینکه قیمت لوازم خانگی به طرز شگفتی رو به افزایش است، اظهار داشت: قیمت‌ها به شدت افزایش یافته‌اند و حتی دیگر نمی‌توان چند عدد ظرف خریداری کرد، تلویزیون قیمت یک خودرو در سال‌های پیش شده و این تورم‌ها منصفانه نیست.
وی ادامه داد: کدام کالا را در این کشور سراغ دارید که چندین برابر افزایش قیمت نداشته است! مردم دیگر از پس مخارج زندگی خود بر نمی‌آیند چه رسد به اینکه فکر خریدن لوازم خانگی به سرشان بزند.
شهروند دیگر آقای محمودی هم از وضعیت آشفته بازار گلایه داشت و گفت: من خودم دختر دم بخت داشته و ناتوان در خرید جهیزیه هستم، نمی‌دانم چگونه باید از پس مخارج زندگی خود بر بیایم چه رسد به اینکه از پس هزینه‌های سرسام آور جهیزیه بربیایم.
وی بیان کرد: جوانان در ازدواج خود مانده‌اند و هر آنکه چیزی دارد از قبل داشته است امروز افراد ضعیف جامعه توان خرید هیچ چیز را ندارند و فقط به سختی امرار معاش می‌کنند، کاش مسئولان به جای نمایش و … فکری به حال جامعه کنند.
خانم بیاتی هم از کسانی است که می‌خواهد ازدواج کند و به دنبال خرید جهیزیه است، او از مشکلات و ناهمواری تشکیل زندگی می‌گوید: مدت 1 سال است که به دنبال تکمیل جهیزیه هستم و امروز که می‌گذرد فردا قیمت‌ها تغییر کرده‌اند، در این یک سال قیمت‌ها نه تنها ثابت نبوده و یا کاهش نداشته بلکه افزایش آن هم روزانه یا ماهانه داشته است.
وی بیان کرد: مشکلات طبقه‌ ضعیف جامعه کم نبود، حالا با افزایش قیمت‌ها و نابسامانی وضعیت اقتصادی کشور این مشکلات دو چندان شده است، مسئولان باید فکری به حال مردم کنند، کشور غنی ایران و این همه مصیبت برای مردم جای تعجب دارد.
کاهش 30 درصدی قدرت خرید مردم و فروش لوازم خانگی

آریا بانو

آریا بانو


جمشید کلاهی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان شهرکرد در شهرکرد، اظهار داشت: به دلیل عدم توانایی مالی مردم و گرانی بیش از حد لوازم خانگی، خرید و فروش این لوازم در استان چهارمحال و بختیاری 30 درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه کالای قاچاق ارزان‌تر از کالاهای قانونی در بازار است و این ضربه جبران ناپذیری به تولید داخلی می‌زند‌، افزود: اتحادیه لوازم خانگی هم به اندازه‌ مشاغل دیگر در دوران کرونا آسیب دیده است، در اواخر اسفندماه با شیوع کرونا در اوج فروش، کاسبان را تعطیل کردند و همه دچار زیان شدند.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان شهرکرد گفت: علاوه بر تعطیلی‌های متعدد، روزهایی که اجازه فعالیت می‌دادند شب‌ها مغازه‌ها باید زودتر تعطیلی می‌شد و این در حالی بود که اکثر مشتریان لوازم خانگی از ساعت 18 به بعد مراجعه می‌کردند.
کلاهی بیان داشت: لوازم خانگی از ابتدای سال در اردیبهشت و خرداد تا مهرماه، 40 درصد افزایش قیمت داشتند اما این افزایش قیمت در آبان ماه متوقف شد و از آذر ماه هم قیمت‌ها شیب نزولی پیدا کردند، در حال حاضر قیمت لوازم خانگی روند کاهشی دارد اما آینده‌ آن مشخص نیست.
به گزارش تسنیم، وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قیمت اجناس ثابت بماند و فروشندگان نگرانی بابت افزایش قیمت نداشته باشند و همچنین شرکت‌ها به راحتی جنس را در اختیار آن‌ها بگذارند، بازاریان می‌توانند لوازم خانگی را قسطی و با قیمت کمتری عرضه کنند و این می‌تواند به مردم در خرید کمک کند.
انتهای پیام/

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو


http://www.banounews.ir/fa/News/529192/افزایش-عجیب-و-غریب-قیمت-لوازم-خانگی-به-بهانه-گرانی-دلار
بستن   چاپ