آریا بانو
موفقیت زنان روستایی استان
جمعه 1 اسفند 1399 - 20:35:16
آریا بانو - اعطای پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی به کشاورزان زن روستایی

اعطای پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی به کشاورزان زن روستایی به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، در مراسمی که با حضور ریاست سازمان جهاد کشاورزی ، مدیر کل استاندارد، مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام و تولید کنندگان زنان روستایی در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار گردید ، 6 پروانه کاربردحد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی به کشاورزان ایلامی اعطاء گردید.
در این مراسم ابتدا مهندس محمد علی اقدسی رئیس سازمان گزارش کوتاهی از وضعیت بخش کشاورزی استان و اهمیت تولید و مصرف محصول سالم ارائه نمودند.
سپس سرکار خانم مهندس همتی مدیر کل استاندارد استان ایلام ، توضیحات مبسوطی در مورد اهمیت و جایگاه استاندارد در تولید محصول سالم و ارگانیک و نحوه دریافت نشان استاندارد تشویقی محصولات کشاورزی را ارایه نمودند.
در ادامه این مراسم سرکار خانم مهندس شیرخانی مشاور محترم استاندار و مدیر کل بانوان و خانواده استانداری نیز به نحوه اجرای پروژه ها با مشارکت معاونت خانواده و زنان ریاست جمهوری و دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهادکشاورزی مطالبی را بیان کردند.
در ادامه این جلسه حشمت اله سیاهی مدیر هماهنگی آموزش و ترویج کشاورزی استان ضمن اشاره به فرآیند اجرای پروژه آموزش و ترویج و تولید محصول سالم و استاندارد ویژه زنان تولید کنندگان روستایی و نقش و مشارکت بخش های برون و درون سازمانی در اجرای پروژه مذکور و دریافت پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها برای دو محصول سالم نخود و گوجه فرنگی در سال 1398 و پنج محصول گوجه فرنگی ، خیار، انگور یاقوتی و نخود در سطح شهرستانهای ایلام،مهران، چرداول، دره شهر و سیروان در سال 99 اشاره کرد.
وی نیز از برنامه ریزی برای توسعه و ترویج محصول سالم در سال آینده در سطح سایر شهرستان های استان خبر داد .
در پایان به 6 نفر از تولید کنندگان زن روستایی پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی و نیز لوح یادبود اعطاء گردید.
(روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام)

http://www.banounews.ir/fa/News/525013/موفقیت-زنان-روستایی-استان
بستن   چاپ