آریا بانو
بازار سنتی اصفهان
پنجشنبه 30 بهمن 1399 - 02:53:57
آریا بانو - بازار اصفهان، به تنهایی یک جاذبه بزرگ گردشگری محسوب می شود. بنای این بازارکه یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای تاریخی خاورمیانه‌ است و از سردر قیصریه تا مسجد اصفهان امتداد دارد، در زمان صفویه بنا نهاده شده و هنوز هم با گذشت چندین قرن جلال و شکوه خود را به رخ بینندگان می کشد. این بازار به دلیل مجاورت با گنبد نظام‌الملک و مسجد جامع، بازار نظامیه یا نظام‌الملکی نیز نامیده می شود و شامل راسته‌های متعدد و بازارهای متنوع می شود. بازار سنتی اصفهان در این مجموعه آثار تاریخی دیگری از جمله مدرسه‌های تاریخی، کاروانسراها، حمام‌ها و تیمچه‌های تاریخی از زمان صفویه و قاجار نیز وجود دارد. تمام این بناهای تاریخی در کنار معماری زیبا و صنایع دستی ظریف ارائه شده توسط هنرمندان اصفهانی، بازدید از این بازار را تبدیل به تجربه‌ای لذت‌بخش برای هر مسافری خواهد کرد.

بازار اصفهان، به تنهایی یک جاذبه بزرگ گردشگری محسوب می شود. بنای این بازارکه یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای تاریخی خاورمیانه‌ است و از سردر قیصریه تا مسجد اصفهان امتداد دارد، در زمان صفویه بنا نهاده شده و هنوز هم با گذشت چندین قرن جلال و شکوه خود را به رخ بینندگان می کشد. این بازار به دلیل مجاورت با گنبد نظام‌الملک و مسجد جامع، بازار نظامیه یا نظام‌الملکی نیز نامیده می شود و شامل راسته‌های متعدد و بازارهای متنوع می شود.
بازار سنتی اصفهان در این مجموعه آثار تاریخی دیگری از جمله مدرسه‌های تاریخی، کاروانسراها، حمام‌ها و تیمچه‌های تاریخی از زمان صفویه و قاجار نیز وجود دارد. تمام این بناهای تاریخی در کنار معماری زیبا و صنایع دستی ظریف ارائه شده توسط هنرمندان اصفهانی، بازدید از این بازار را تبدیل به تجربه‌ای لذت‌بخش برای هر مسافری خواهد کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/523779/بازار-سنتی-اصفهان
بستن   چاپ