آریا بانو
نمکی: سازمان جهانی بهداشت برای شفاف‌سازی آمارهای کرونا در منطقه کمک کند
پنجشنبه 30 بهمن 1399 - 02:01:53
آریا بانو - سعید نمکی روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با احمد المنظری مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: نزدیک به یک سال از گزارش اولین موارد کووید 19 در ایران می‌گذرد و حداقل یک ماه قبل از آن و زمانی که ویروس در ووهان چین اعلام شد، خود را برای مدیریت این بیماری آماده کرده بودیم.
وی ادامه داد: مدیریت بیماری کووید 19 در جمهوری اسلامی ایران با وجود فشارهای سنگین ناشی از تحریم‌های ظالمانه، یکی از مدیریت‌های موثر در منطقه بود. تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا و حمایت‌های مقام معظم رهبری و رییس جمهوری و اعضای دولت و بقیه دستگاه‌ها در قوه مقننه و قوه قضاییه و سازمان‌های مردم نهاد و نیروهای مسلح و سازمان بسیج و هلال احمر و کمک‌های مردم در مدیریت بیماری برای مسئولان بین المللی بسیار اهمیت داشت.
نمکی گفت: با وجود گستردگی ایران و مرزهای فراوان و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم می‌توانیم ادعا کنیم که هیچ بیماری در هیچ استانی بدون دریافت خدمات درمانی نمانده است. حتی توانستیم تبعه کشورهای دیگر را نیز که به بیماری کووید 19 مبتلا شده بودند به طور رایگان در بیمارستان‌ها پذیرا باشیم.
وزیر بهداشت افزود: توانستیم همه تجهیزات و داروهای مورد نیاز را با فشار سنگین تحریم‌ها تهیه کنیم و حتی بعد از مدت کوتاهی به عنوان صادر کننده این اقلام به حساب بیاییم.
وی بیان کرد: در زمینه واکسن کرونا همان طور که قبلا به سازمان جهانی بهداشت اعلام کردیم، گام‌های بسیار موثری برداشتیم. در ماه‌های آینده به عنوان یکی از تولیدکنندگان مهم واکسن کرونا چه برای مصرف داخلی و چه برای صادرات با نظر سازمان جهانی بهداشت عمل خواهیم کرد.
نمکی گفت: از دکتر المنظری خواهش کردیم که ضمن استمرار حمایت‌ها از جمهوری اسلامی ایران و فشار بر کسانی که بر ما تحریم اعمال کرده‌اند، برای گشایش ورود واکسن کرونا از منابع مطمئن تا قبل از تولید داخل به ما کمک کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/523672/نمکی--سازمان-جهانی-بهداشت-برای-شفاف‌سازی-آمارهای-کرونا-در-منطقه-کمک-کند
بستن   چاپ