آریا بانو
در شهر قدس انجام شد؛ آیین بازگشایی اولین کانون طناب‌زنی دانش‌آموزی کشور
چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 09:20:25
زنان خبر
آریا بانو - با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اولین کانون طناب‌زنی و سلامت دانش‌آموز کشوری در آموزشگاه شهید عیسی‌وند قدس افتتاح شد.

به گزارش بانو نیوز ،به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: میثاق ما در آموزش و پرورش اجرای کامل سند تحول بنیادین است، تربیت تمام ساحتی برای همه دانش‌آموزان این سرزمین.
وی با ابراز خرسندی از اینکه شهرستان قدس نگین طناب زنی دانش‌آموزان کشور است، گفت: همه کشور باید با الگوپذیری از این منطقه توانمند، این ورزش کم هزینه و پر فایده را در اولویت برنامه‌های ورزشی خود قرار دهند.
حمیدی اجرای صحیح سند تحول بنیادین اموزش و پرورش را در گروی اجرای همه فعالیت‌ها در درون مدارس دانست و گفت: به جای اجرای برنامه‌های متمرکز ملی باید به سمتی برویم که با احداث سالن‌های ورزشی در مدارس، اجرای المپیادهای مدرسه‌ای، ایجاد کلاس درس تربیت بدنی و ایجاد پویایی و نشاط در مدارس، همه ساحتهای تربیتی را برای دانش‌آموز اجرا کنیم.
وی فرصت ایجاد شده متاثر از کرونا را برای ایجاد امکانات ورزشی در مدارس قنیمت دانست و گفت: مدارس را به گونه‌ای مجهز کنیم تا دانش‌آموزان بلافاصله بعد از رفع کرونا با حضور در آن شاداب و با نشاط شوند، چرا که این آینده‌سازان ما باید با روحیه و سلامتی جسم رشد و نمو پیدا کنند.
محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از افتتاح کانون طناب زنی در این منطقه گفت: اگر به دنبال این هستیم که بدانیم در عملکرد100 ساله گذشته که آموزش و پرورش همگانی ایجاد شده است، موفق بوده‌ایم یا خیر، باید ببینیم دانش‌آموزان ما از حضور در مدرسه چقدر لذت می‌برند.
وی با اشاره به اینکه نوعاً خاطرات خوب ما از زمان تحصیل مربوط به زنگ‌های ورزش بوده‌ است، ایجاد فضاها و تجهیزات ورزشی در مدارس را از اولویت‌های آموزش و پرورش دانست که در راستای اجرای سند تحول بنیادین نقش بسزایی دارد.
شایان ذکر است با حضور معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و دیگر مسوولان استانی، ده‌ها طرح معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در قدس و شهریار افتتاح شد.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/521893/در-شهر-قدس-انجام-شد؛-آیین-بازگشایی-اولین-کانون-طناب‌زنی-دانش‌آموزی-کشور
بستن   چاپ