آریا بانو
سمن‌ها نقش برجسته‌ای در دیده بانی، نظارت و مقابله با فساد دارند
پنجشنبه 27 آذر 1399 - 12:48:39
آریا بانو - معاون رییس جمهور در مراسم آغاز دوره‌های آموزشی پروژه نویسی و جذب مالی گفت: سازمان‌های مردم نهاد در دیده‌بانی و نظارت بر همسویی برنامه دولت‌ها با قوانین و صحت سنجی و مقابله با فساد و میزان پایبندی به قانون نقش برجسته‌ای دارند.

معاون رییس جمهور در مراسم آغاز دوره‌های آموزشی پروژه نویسی و جذب مالی گفت: سازمان‌های مردم نهاد در دیده‌بانی و نظارت بر همسویی برنامه دولت‌ها با قوانین و صحت سنجی و مقابله با فساد و میزان پایبندی به قانون نقش برجسته‌ای دارند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه 2700 سازمان غیردولتی حوزه زنان و خانواده در کشور فعالیت دارند، گفت: این سازمان‌های مردم نهاد (سمن) در دیده‌بانی و نظارت بر همسویی برنامه دولت‌ها با قوانین، صحت سنجی و میزان پایبندی به قانون و مقابله با فساد نقش برجسته‌ای دارند.
معصومه ابتکار در مراسم آغاز دوره‌ آموزشی پروژه نویسی و جذب مالی برای بیش از هزار سازمان مردم نهاد سراسر کشور، افزود: در سال جاری 92 پروژه در زمینه های مختلف پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ارتقای سلامت اشتغال و معیشت و تحکیم بنیان خانواده با سازمان های مردم نهاد به اجرا رساندیم.
وی ادامه داد: توان افزایی و حمایت از سازمان های مردم نهاد در این دولت جدی بوده و از جمله برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی تا این سرمایه های بزرگ اجتماعی بتوانند در عرصه ها مختلف حضور پررنگی داشته باشند.
ابتکار با تاکید بر اینکه سازمان های مردم نهاد در سیاستگذاری ها و جلب مشارکت مردم موثر هستند، تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد در دیده بانی و نظارت بر برنامه دولت ها همسو با قوانین و صحت سنجی و مقابله با فساد و میزان پایبندی به قانون بسیار اهمیت دارند.
یاد آور می شود این دوره نظر به بحران کرونا برای نخستین بار به صورت مجازی طراحی شد و تاکنون حدود هزار سازمان مردم نهاد برای شرکت در آن ثبت نام کرده اند. 
منبع: ایرنا

http://www.banounews.ir/fa/News/520771/سمن‌ها-نقش-برجسته‌ای-در-دیده-بانی،-نظارت-و-مقابله-با-فساد-دارند
بستن   چاپ