آریا بانو
بخش هایی از ضبط موسیقی فیلم «بی همه چیز»
شنبه 25 بهمن 1399 - 10:20:23
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

آخرین خبر / حامد ثابت آهنگسازی که موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر برای بهترین موسیقی متن شد با انتشار این ویدیو نوشت:
در هفته گذشته تمام مدت مشغول ضبط موسیقی فیلم (بی همه چیز ) به کارگردانی محسن قرایٔی بودم. موسیقی فیلم توسط ارکستری متشکل از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی و به کنسرت مایستری دانیال جورابچی اجرا و توسط رضا فرهادی عزیز صدابرداری و ضبط شد. خود را مدیون تمام نوازندگانم میدانم که با جان و دل برایم نواختند. نوازندگانی که باید قدرشان را دانست، ایشان قطعا بر قله های با شکوه هنر ایستاده اند و توانایی اجرایی و صبر و حوصله این عزیزانم برایم آموزنده بود. 
رهبریِ ارکستر را به رهبری جوان و با استعداد سپردم ؛کاوه میرحسینی. همه آهنگسازان خوب میدانند که یک رهبر بد میتواند موسیقیشان را به ویرانه ای بدل کند و بلعکس یک رهبر خوب موسیقیشان را به حقیقت آنچه نوشته اند منطبق خواهد کرد. آهنگسازی فیلم در مدت کوتاهی انجام شده بود و کاوه عزیزم تنها 3 روز زمان داشت تا حدود 35 دقیقه موسیقی را آماده اجرا کند. روز نخست بسیار بیم داشتم که به خاطر زمان ناکافی برای مطالعه و آماده کردن پارتیتور ها، این رهبر جوان از من ویرانه ای بسازد. اما چیزی در اعماق وجودم روشن بود. پیش از اولین تمرین، در انتظاری سراسر مضطرب در تالار رودکی نشسته بودم که این رهبر جوان به روی سن آمد و در دقیقه اول تمام ترسهایم را تبدیل به شادی کرد. نمیدانم چگونه اما او در این مدت کوتاه همه پارتیتورها را حفظ کرده بود و با تسلط کامل و به بهترین شکل ممکن در سه روز آینده همه قطعات را اجرا و ضبط کرد.
کاوه میرحسینی، رهبری ارکستر را نزد مایسترو نصیر حیدریان آموخته و قطعا باید به این استاد بزرگ برای تربیت چنین شاگردی دستمریزاد گفت. بعد از این تجربه درجه یک، این باور که باید به جوانان اعتماد کرد در من قوی تر شد. قطعه فوق که میشنوید یک دقیقه و نیم از موسیقی این فیلم است. در این قطعه به قصد چالشهای بسیاری در ریتم، داینامیک، و بافت هارمونیک برای رهبر و نوازندگان طراحی کردم. به طوری که تغییرات متریک پیاپی کمترین چالش پیش روی نوازندگان بود. در طول اثر تغییرات کسر میزان پیوسته و میزان به میزان و البته نه به شکل یک (دور) تکرار شونده اتفاق می افتد و همان طور که ملاحظه میفرمایید اجرای فوق چه به لحاظ مسیٔولیتی که به گردن نوازندگان است و چه به لحاظ مسیٔولیت رهبر ، در بالاترین سطح استاندارد به سرانجام رسید. پیش از این در یک استوری از بردیا کیارس عزیزم به عنوان رهبری با استعداد و توانا که از نسل من است نوشته بودم و حالا نام کاوه میرحسینی را به عنوان رهبری با استعداد از نسل بعدی که از نظر من فاصله چندانی با یک پدیده ندارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/517762/بخش-هایی-از-ضبط-موسیقی-فیلم-«بی-همه-چیز»
بستن   چاپ