آریا بانو
جای خالی رقابت بدلکاران در جشنواره فیلم فجر هر ساله!
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 10:07:54
آریا بانو - سینما نوین/ از ابتدای سال‌های آغاز جشنواره فیلم فجر و تا همین امسال ، بخش های مهمی از سینمای ایران هرساله در رقابت میان فیلمهای حاضر در جشنواره فیلم فجر مورد داوری و قضاوت قرار می‌گیرند و عوامل هر فیلم به سهم خودش بخشی از سیمرغ های جشنواره فیلم فجر را به خانه هایشان می‌برند.
اما یکی از حرفه های سخت و دشوار در سینمای ایران ، بدلکاری بوده است و نباید نادیده گرفت که بدلکاران سینمای ایران نه تنها در کشور خودمان بلکه در سالیان اخیر حتی در فیلم‌ها و جشنواره های خارجی هم حضور موفق و چشمگیری داشته اند.
بدلکارانی که در کشورمان با کمترین امکانات و بدون تجهیزات حرفه ای آنچنانی ، جان خود را برای به نمایش گذاشتن هرچه بهتر صحنه های میدانی و اکشن یک فیلم یا سریال به معرض خطر می‌اندازند و گاهاً هیچگونه حمایتی از سمت ارگان یا سازمانی هم نمی‌شوند.
اما مهمترین نکته که قطعا باید مسئولین و سیاست گذاران فرهنگ و هنر درباره آن کمی منصف تر باشند و نگاه ویژه تری به آن داشته باشند ، قضاوت نشدن بخش بدلکاری و بدلکاران در جشنواره های سینمای ایران علی الخصوص جشنواره فیلم فجر هم اشاره کرد. به حدی که بدلکاران بسیاری از جمله ارشا اقدسی در مصاحبه ها و مراسم های گوناگون خواستار اضافه شدن داوری این حرفه به جشنواره های سینمای ایران شده اند تا هم محکی برای خودشان باشد و هم مخاطبین با این بخش مهم و سخت سینمای ایران بیشتر آشنا شوند.
حرفه ای که در سینمای جهان ، نه تنها یکی از بخش های مهم ، پردرآمد و در معرض دید است بلکه هنرمندانشان نیز همیشه بدلکارانِ فیلم‌ها و کارهایشان را مورد ستایش و تحسین و معرفی برای عموم قرار دادند.

http://www.banounews.ir/fa/News/504996/جای-خالی-رقابت-بدلکاران-در-جشنواره-فیلم-فجر-هر-ساله!
بستن   چاپ