آریا بانو
پاسخ تند سرپرست سابق پرسپولیس به یحیی و دعوت به مناظره
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 09:56:45
آریا بانو - آخرین خبر / با وجود کنار گذاشتن مهدی رسول‌پناه، سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس از هیئت‌مدیره این باشگاه پس از افشاگری‌های بی‌سابقه و اظهارات عجیبش درباره کادر فنی و بازیکنان و حواشی سرخ‌پوشان، یحیی گل‌محمدی دست‌بردار نیست و به هر بهانه‌ای او را مقصر ناکامی‌های چند وقت اخیر پرسپولیس معرفی می‌کند! سرمربی پرسپولیس پس از ثبت نخستین شکست تیمش در لیگ بیستم آن هم در حالی که سرخ‌پوشان از 5 بازی قبلی فقط یک برد و 4 تساوی داشتند، دوباره توپ را به زمین رسول‌پناه انداخت و مدعی شد این شخص مثل بولدوزر از روی پرسپولیس رد شده و رد پای او را می‌توان در ناکامی‌های این تیم مشاهده کرد. برخلاف قبل که رسول‌پناه به خاطر منافع و مصالح باشگاه مقابل اظهارات و ادعای یحیی سکوت می‌کرد این بار او که دیگر سمتی در باشگاه ندارد مهر سکوت را شکست و پاسخ تند و مستدلی به اظهارات سرمربی پرسپولیس داد و او را دعوت به مناظره کرد تا حق و ناحق مشخص شود؛ دعوتی که به نظر نمی‌رسد مورد پذیرش یحیی قرار بگیرد! 
رسول‌پناه با اشاره به اتفاقات چند ماه اخیر پرسپولیس و جدایی چند بازیکن شاخص این تیم و ناکامی یحیی در 2 دربی حذفی، لیگ و فینال لیگ قهرمانان آسیا به او یادآور شده که از دست دادن برد در 3 دیدار و تعویض آن‌ها با شکست و تساوی و محروم شدن 3 بازیکن از فینال آسیا به بحث مدیریت شما در اداره کردن و کنترل بازیکنان مربوط می‌شود یا به هیئت‌مدیره؟ او در نامه‌اش نوشته: «متاسفانه اظهارات بی‌اساس، عاری از حقیقت و غیرمسئولانه آقای یحیی گل‌محمدی علیه هیئت‌مدیره باشگاه در مصاحبه اخیر بعد از برگزاری دربی 94 و دادن اولتیماتوم به بزرگترین مقام وزارت ورزش‌وجوانان دور از اخلاق حرفه‌ای و پذیرفتنی نبوده و نیست و متاسفانه از آن به‌عنوان سپر دفاعی در پوشش عدم مسئولیت شکست در نقص مدیریت فنی تیم بهره بردند. صبوری توام با سکوت اعضای هیئت‌مدیره در این مدت به هیچ عنوان دلالت بر تایید اظهارات بی‌اساس بیان‌شده نبوده و نیست چراکه گل‌محمدی و دوستانش در یک نقشه نخ‌نماشده با مظلوم‌نمایی و فرار رو به جلو هر گاه در بازی فوتبال به نتیجه موفقیت‌آمیز و پیروزی نرسیده‌اند با هجمه‌ای از الفاظ همراه با اتهامات بی‌پایه و اساس، تقصیر آن را متوجه باشگاه، هیئت‌مدیره و مدیرعامل کردند تا ذهن افکار عمومی را منحرف کنند!
اما دلیل این بهانه‌جویی‌ها چیست؟! برای همه هواداران ثابت شده که عامل ناکامی پرسپولیس با این همه ستاره چیست؟! سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس در ادامه نوشته: «هدایت و مدیریت اینچنینی در عرصه مسابقات، نتیجه‌ای غیر از این نخواهد داشت. به ضرس قاطع قول می‌دهم هر کسی مربی این تیم باشد با این وضعیت این تیم را قهرمان لیگ و قهرمان آسیا خواهد کرد. عملکرد شما در تیم‌های سابق گواه بر این ادعاست. دیگر سیاست بهانه‌جویی‌ها نخ‌نما شده ضمنا شما با همین ترکیب بازیکنان و وضعیت موجود قرارداد بسته‌اید. اگر واقعا شرایط سخت بود پس چرا قرارداد خود را تمدید کردید؟!»
رسول‌پناه در بخش دیگری از نامه‌اش به ریز قرارداد سرمربی و برخی بازیکنان ورود کرده و نوشته: «جرقه اختلافات و مشکلات درست از زمانی زده شد که احدی از مدیران برنامه آقای گل‌محمدی که مدیربرنامه‌های 2 بازیکن هم بودند به دفتر باشگاه مراجعه و اعلام کرد باید قرارداد سرمربی پرسپولیس افزایش یابد! نامبرده علاوه بر اعلام رقم نجومی و اخذ امتیازات در قرارداد سرمربی پرسپولیس، پیشنهاد دادند تا قرارداد 2 بازیکن نیز تغییر کند. باشگاه با لیست خروجی که 3 نفر بودند(2 نفر آن‌ها در فینال لیگ قهرمان آسیا ثابت بازی کردند!) موافق نبود اما لیست بازیکنان جدید مورد پذیرش قرار گرفت تا با تمام توان برای فصل نقل‌وانتقالات تابستانی اقدام شود. در قضیه بشار رسن، آقای گل‌محمدی شما کاملا در جریان بودید و به هتل محل اقامت بشار رسن رفتید و با او صحبت کردید، اما بشار نپذیرفت. خداراشکر درنهایت بشار مصاحبه کرد و گفت که از 2 ماه قبل همه در باشگاه می‌دانستند که می‌روم. اگر بر فرض حافظه ضعیفی هم داشته باشید که ندارید بشار تمرین نمی‌کرد و راه می‌رفت! پس از شکست در فینال به جای پذیرش مسئولیت شکست، پشت مسئله بشار رسن پنهان شدید و از پذیرفتن مسئولیت شکست خود برابر اولسان کره‌جنوبی شانه خالی کردید. چگونه فراموش کرده‌اید که روی جذب و رفتن تک‌تک افراد، شخصا تماس می‌گرفتید و حتی قبل از رفتن به باشگاه‌های آسیا اصرار داشتید لیست پر شود. این همه باشگاه اصرار داشت یک جای خالی در لیست نگه داریم که بعد از برگشت از بازی‌ها و شناسایی نقطه ضعف احتمالی در آن پست، بازیکن بگیریم اما زیر بار نرفتید و در برگشت هم 2 بازیکن جدید دیگر خواستید.»
سرپرست سابق باشگاه در بخش دیگری از دفاعیاتش به دریافتی‌های گل‌محمدی اشاره می‌کند، که با فریادهای وانفسای سرمربی پرسپولیس در مورد مسائل مالی و طلب کادرفنی و بازیکنان این تیم و غبطه خوردن به پرداختی‌های استقلالی‌ها که به مراتب کمتر از دریافتی پرسپولیسی‌هاست در تضاد کامل است! رسول‌پناه خطاب به یحیی نوشته: «آقای گل‌محمدی! مدارک و شواهد موجود حکایت از آن دارد که صددرصد قرارداد سال قبل به علاوه تمامی آپشن‌های آن را بدون کم و کسر گرفته‌اید. مازاد بر آن، بابت بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بابت تک‌تک بازی‌ها پاداش جداگانه و به روز دریافت کرده‌اید که رقمی نزدیک به 500میلیون تومان می‌شود. اما قبل از رفتن به فینال اصرار به تعیین پاداش نایب‌قهرمانی داشتید که با مخالفت باشگاه روبه‌رو شد. چرا؟ اولا هدف پرسپولیس قهرمانی بود. ثانیا پاداش رسیدن به این مرحله را حتی بیشتر از قرارداد خود گرفته بودید، وقتی مطمئن شدید دیگر بابت یک بازی پاداش مضاعفی نمی‌گیرید، شروع به بهانه‌جویی کردید! در حالی از هیئت‌مدیره سایر باشگاه‌ها تعریف می‌کنید که باشگاه با شما، سایر اعضای کادرفنی و بازیکنان در فصل گذشته و سال‌های قبل تسویه کامل کرده، پاداش مضاعف پرداخت شده و از فصل جدید نیز 10درصد گرفته‌اید.» 
گل‌محمدی: جلسه ربطی به بیانیه رسول‌پناه نداشت
به چند ساعت نرسید که یحیی گل‌محمدی به باشگاه رفت و در جلسه هیئت‌مدیره شرکت کرد. تصور می‌شد او می‌خواهد جواب رسول‌پناه را بدهد اما یحیی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره بیانیه سرپرست سابق باشگاه گفت: «این جلسه ما ربطی به بیانیه او نداشت. الان آرامش تیم و باشگاه از همه چیز مهمتر است. باید تمرکزمان به کارمان باشد. دوست ندارم در مورد این مسائل پیش‌پاافتاده صحبتی داشته باشم. عملکرد او برای همه مشخص است. چیزی که برای ما مهم است، باشگاه و تیم است و باید حواسمان به کارمان باشد.»

http://www.banounews.ir/fa/News/504934/پاسخ-تند-سرپرست-سابق-پرسپولیس-به-یحیی-و-دعوت-به-مناظره
بستن   چاپ