آریا بانو
ادای دِین به رضا رویگری با نمایشی درباره سرود «ایران ایران»
دوشنبه 6 بهمن 1399 - 11:48:38
آریا بانو - تسنیم / نمایش رادیویی «سمفونی شهر» که درباره سرود انقلابی «ایران ایران» است، با هدف ادای دین نسبت به رضا رویگری، خواننده این اثر ساخته شد.
میرطاهر مظلومی، کارگردان سریال رادیویی «سمفونی شهر» درباره این مجموعه رادیویی گفت: فریدون خشنود آهنگساز و تنظیم کننده این سرود انقلابی است که در زمستان سال 57 پیشنهاد خوانندگی این آهنگ را به رضا رویگری که آن زمان بازیگر تئاتر بود داد و پس از آن این سرود در استودیو صبا ضبط شد که از ماندگارترین سرودهای انقلابی ایران است.
وی افزود: در حقیقت منبع الهام شعر این سرود که حسین سرافراز آن را گفته است، خود مردم بودند و فریاد الله‌ اکبرشان که صدای رسا و تأثیرگذار رضا رویگری ماندگاری این اثر را صد چندان کرد.
مجموعه رادیویی «سمفونی شهر» به نویسندگی پوریا موسوی و مانی مستان، کارگردانی میرطاهر مظلومی و با هنرمندی ایوب آقاخانی، میرطاهر مظلومی، سید مجتبی طباطبایی، محمد آقامحمدی، مینا شجاع، حمید یزدانی ابیانه، علی اصغر دریایی، نازنین مهیمنی، احمد لشینی، عباس توفیقی، مسعود زنوزی راد و محمد مجدزاده از هجدهم بهمن‌ماه هر شب ساعت 23:45 از رادیو نمایش پخش می‌شود و روز بعد ساعت 2:30 دقیقه بامداد تکرار خواهد شد.
همچنین این سریال در تاریخ یاد شده ساعت 22:30 دقیقه از رادیو ایران نیز پخش خواهد شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/503751/ادای-دِین-به-رضا-رویگری-با-نمایشی-درباره-سرود-«ایران-ایران»
بستن   چاپ