آریا بانو
مجوز سیستم عامل webOS ال جی برای سایر سازندگان تلویزیون صادر می شود
دوشنبه 6 بهمن 1399 - 11:45:02
آریا بانو -

آریا بانو

آریا بانو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران »، با شروع سال 2021 شاهد پیاده سازی سیستم عامل webOS ال جی بر روی تلویزیون های OLED و LCD سایر شرکت ها هستیم که اولین مجوزهای صادر شده برای کمپانی های Konka و Blaupunkt است.
صدور مجوز سیستم عامل webOS ال جی برای تلویزیون های برندهای دیگر
کمپانی ال جی در نظر دارد سیستم عامل webOS را فراتر از تلویزیون به پروژکتورها، داشبورد ماشین و حتی یخچال ها ببرد. همچنین گفتنی است که این کمپانی در سال 2018 نسخه منبع باز webOS را منتشر کرد.

آریا بانو

آریا بانو


در سال 2021 کاربران می توانند سیستم عامل webOS را در تلویزیون های برندهای دیگر مشاهده کنند. کاربر با استفاده از webOS به برنامه هایی مانند Disney + ،HBO ،Netflix و YouTube و همچنین سایر عملکردهای تلویزیون دسترسی دارد. با این حال، مشخص نیست که آیا تلویزیون های برندهای دیگر از نظر ویژگی با webOS در تلویزیون های ال جی برابری می کنند یا خیر؟
بیشتر بخوانید: صفحه نمایشگر Ergo ال جی روانه بازار هند می شود اولین مجوزهای ال جی برای برندهایی مانند Konka و Blaupunkt است. کمپانی Konka از webOS در محدوده U4 خود استفاده خواهد کرد که در تلویزیون های 43 تا 75 اینچی LCD 4K در ایالات متحده در دسترس کاربران خواهد بود. علاوه بر این، Konka در مجموعه تلویزیون های H2 خود دارای webOS است در حالی که سایر مدل های این شرکت مبتنی بر Android TV خواهد بود. کمپانی Blaupunkt در محدوده BP خود از تلویزیون های 42 تا 75 اینچی LCD از webOS 5.0 استفاده خواهد کرد.

آریا بانو

آریا بانو


آمازون ، گوگل و روکو سال هاست که مجوز سیستم عامل های تلویزیون مربوطه خود را به سازندگان تلویزیون می دهند. همچنین در اواخر سال 2019، سامسونگ برنامه هایی برای ایجاد سیستم عامل Tizen خود در اختیار سایر سازندگان تلویزیون قرار داد.
بیشتر بخوانید: توقف تولید پنل تلویزیون LCD ال جی به تعویق افتاد ال جی و سامسونگ در اواخر دوره صدور مجوز سیستم عامل تلویزیون حضور دارند و باید دید که آیا هر یک از برندهای مهم تلویزیون را متقاعد می کنند که از پروژه خود حمایت کنند. شرکت هایی مانند سونی ، TCL، فیلیپس و هایسنس در حال حاضر با گوگل یا روکو یا هر دو همکاری می کنند.

آریا بانو

آریا بانو


آمازون ، گوگل و روکو همه به روزرسانی های اصلی نرم افزار را برای FireTV ، Android TV و دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل Roku ارائه می دهند، در حالی که ال جی و سامسونگ حتی در تلویزیون های خود به روزرسانی های اصلی نرم افزار را برای webOS و Tizen ارائه نمی دهند.
بیشتر بخوانید: نگاهی به تخت خواب هوشمند ال جی در نمایشگاه CES 2021 از آنجایی که سرویس های جریان صنعت تلویزیون را به مرحله بعدی سوق می دهند، سازندگان سیستم عامل در تلاشند مقیاسی بسازند تا هم برای توسعه دهندگان و هم برای مصرف کنندگان مرتبط باشد. بر اساس روندهای تاریخی ، احتمال زیادی وجود دارد که در سال های آینده شاهد تلفیق سیستم عامل های تلویزیون باشیم.
انتهای پیام/

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو


http://www.banounews.ir/fa/News/503729/مجوز-سیستم-عامل-webOS-ال-جی-برای-سایر-سازندگان-تلویزیون-صادر-می-شود
بستن   چاپ