آریا بانو
استقلال برای لیگ قهرمانان آسیا حتماً باید تقویت شود
دوشنبه 6 بهمن 1399 - 11:40:05
آریا بانو - خبر ورزشی / استقلال در سید 3 لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته و این یعنی احتمالاً باز هم در گروه سختی قرار می‌گیرد.
آبی‌پوشان تا حالا چند بار در گروه مرگ قرار گرفته‌اند که اتفاقاً بهتر عمل کرده‌اند و بارها از مرحله اول صعود کرده‌اند اما مشکل استقلال دقیقاً از مراحل بعدی شروع می‌شود، جایی که استقلال یکی، دو مرحله بالا می‌رود اما در نهایت به جمع 4 تیم برتر آسیا نمی‌رسد. فصل گذشته استقلال در حالی 2 بر یک به پاختاکور باخت و حذف شد که انصافاً نمی‌شد گفت بهتر از تیم حریف بود و لایق صعود. البته آنها نتوانستند در آسیا از نفرات جدید خود بهره ببرند و امثال رشید مظاهری، نادری و... را نداشتند اما در مجموع استقلال طوری بسته نشده بود که در آسیا به جایی برسد.
مشکل استقلال قرار گرفتن در گروه مرگ نیست بلکه تفکر استقلال باید آسیایی شود. در یکی، دو دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به محض اینکه استقلال به مراحل بعدی رفت ستاره‌هایش را از دست داد و نتوانست در مراحل حساس‌تر از آنها استفاده کند! جدایی تیام، جپاروف، سیدمجید حسینی و... در سال‌های گذشته از اتفاقات عجیبی بود که در بدترین زمان ممکن رخ داد و حالا امسال باید دید استقلال چطور به آسیا می‌رود و آیا در صورت صعود از مرحله اول باز هم مهره‌هایش را از دست می‌دهد یا برعکس تقویت می‌شود؟!
دوره جدید لیگ قهرمانان آسیا از فروردین 1400 آغاز می‌شود و تا آن زمان قطعاً لیگ به هفته‌های پایانی رسیده و استقلال در کورس قهرمانی است. شاگردان محمود فکری برای موفقیت در آسیا و جبران نتایج ضعیف چند سال گذشته باید علاوه بر حفظ مهره‌های کلیدی فعلی، حتماً در یکی، دو پست تقویت شوند. مثلاً خط هافبک فعلی استقلال خط هافبکی نیست که این تیم را به جمع 4 تیم یا فینال آسیا برساند و این واقعیتی آشکار است. استقلال حتماً باید در نیم‌فصل یکی، دو هافبک بزرگ بخرد و به فکر تقویت خط دفاعی خود هم باشد چه در غیر این صورت امسال هم در آسیا فقط حسرت سهم استقلالی‌ها خواهد بود.

http://www.banounews.ir/fa/News/503710/استقلال-برای-لیگ-قهرمانان-آسیا-حتماً-باید-تقویت-شود
بستن   چاپ