آریا بانو
شناسایی کالای قاچاق با شناسه کالا در استان چهارمحال و بختیاری الزامی می شود
يکشنبه 5 بهمن 1399 - 09:21:13
آریا بانو -

آریا بانو

آریا بانو

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران »، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: شناسایی کالای قاچاق با شناسه کالا الزامی است. بر اساس این خبر، شناسه کالا برای عرضه لوازم خانگی، منسوجات و پوشاک در استان برای جلوگیری از عرضه کالای قاچاق الزامی می‌شود.
آقای قائدامینی با بیان اینکه شناسه کالا برای عرضه 12 گروه کالایی در کشور الزامی است، اظهار کرد: این کار موجب جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در سطح فروشگاه‌های کشور می‌شود.
بیشتر بخوانید: استعلام گارانتی لوازم خانگی چگونه است؟ وی بیان کرد: در حال حاضر گروه لوازم خانگی ، منسوجات و پوشاک نیز شامل این قانون می‌شوند، از این پس در استان لوازم خانگی از جمله تلویزیون، یخچال و فریزر، اسپیلت، کولر، ماشین لباسشویی ، ماکروویو و جارو برقی در سطح فروشگاه‌های استان باید با شناسه کالا عرضه شود.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: منسوجات شامل پوشاک، کفش، پارچه و ابزار پوشاک نیز شامل این قانون می‌شوند، اما در گام اول در چهارمحال و بختیاری شناسه کالا برای لوازم خانگی اجباری می‌شود، سپس از اوایل اسفند نیز برای منسوجات و پوشاک نیز اجباری خواهد شد، این قانون برای کالاهای خارجی و داخلی تفاوت ندارد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری؛ قائدامینی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از قاچاق باید واردکنندگان و تولیدکنندگان عملکرد خود را در سامانه جامع تجارت وزارت صمت ثبت کنند، گفت: چهارمحال و بختیاری نیز برای جلوگیری از عرضه کالای قاچاق، شناسه کالا را در حال حاضر برای این موارد الزامی می‌کند و وارد فاز عملیاتی می‌شود.
وی اضافه کرد: سازمان صمت متولی برخورد با کالای قاچاق در سطح عرضه است، قطعا اگر کالا با شناسه عرضه شود این کار در مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی موثر است.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: برای موفقیت در اجرای طرح شناسه‌دار کردن کالا در سطح عرضه باید استان‌های مجاور نیز همزمان این طرح را اجرا کنند تا بتوان شاهد موفقیت در بحث مبارزه با کالای قاچاق بود.
انتهای پیام/

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو


http://www.banounews.ir/fa/News/502774/شناسایی-کالای-قاچاق-با-شناسه-کالا-در-استان-چهارمحال-و-بختیاری-الزامی-می-شود
بستن   چاپ