آریا بانو
25 درصد اختلافات کارگری خراسان شمالی به سازش انجامید
يکشنبه 5 بهمن 1399 - 08:54:39
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در 9 ماه امسال هزار و 408 مورد پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شده است.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی؛ معاون روابط کار گفت: امسال 25 درصد از اختلافات کارگری و کارفرمایی در هیات‌های حل اختلاف این اداره‌کل منجر به سازش شده است.
نباتیان اظهارکرد: در 9 ماه امسال هزار و 408 مورد پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شده است که بیشترین آن مربوط به اختلاف کارگر و کارفرما بر سر اخراج از کار و یا تقاضا برای بازگشت به کار است و پرداخت نشدن حقوق و مزایا هم در رده بعدی موضوع اختلافات بوده است.
وی به بیکاری های ناشی از شیوع کرونا نیز اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا 6 هزار و 498 نفر در استان متقاضی بیمه بیکاری شدند که از این تعداد، چهار هزار و 602 نفر مشمول قانون کار شده اند.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون 902 نفر کارگر در استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند.
51 درصد جوادث کار در کارگاه های ساختمانی
نباتیان درباره تخلفات در کارگاه ها گفت: بیش از پنج هزار و 370 مورد بازرسی از کارگاه های استان برای نظارت بر اجرای قانون کار انجام شده است و در این مدت بیش از 2 هزار مورد ابلاغیه رفع نقص صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه 51 درصد از حوادث ناشی از کار در استان مربوط به کارگاه های ساختمانی است، افزود: 40 درصد از این حوادث مربوط به ارتفاع بوده است.
معاون روابط کار خاطر نشان کرد: در این مدت با 49 کارفرما برخورد شده است و 36 کارگاه هم به علت رعایت نکردن نکات ایمنی، پلمپ شده است .

http://www.banounews.ir/fa/News/502569/25-درصد-اختلافات-کارگری-خراسان-شمالی-به-سازش-انجامید
بستن   چاپ