آریا بانو
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خبر داد:
47 هزار شغل در استان ایجاد شد
يکشنبه 5 بهمن 1399 - 08:54:28
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه از تحقق 100 درصدی سند اشتغال استان با همت و کار مضاعف در راستای منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) طی امسال با ایجاد 47 هزار شغل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، حسن عزیزی در نشست شورای برنامه ریزی استان ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سند اشتغال استان در سال 1399 ، اظهارکرد: طبق هدف گذاری که انجام داده بودیم، تا پایان امسال باید 2.5 درصد نرخ بیکاری استان کاهش یابد و به 13.2 درصد برسد.
وی تصریح کرد: برای تحقق این هدف، باید جمعا 17 هزار شغل خالص و 47 هزار و 300 شغل ناخالص را در استان ایجاد کنیم که خوشبختانه طبق آمار سامانه رصد 100 درصد تعهد اشتغال استان محقق شده و تاکنون 47 هزار و 306 شغل در استان ایجاد شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه افزود: در بین شهرستان های استان جوانرود با 141 درصد و در بین دستگاه های اجرایی هم دانشگاه علوم پزشکی با 246 درصد در تحقق سند اشتغال پیشتاز بوده اند.
وی گفت: جهت اجرایی شدن سند اشتغال در استان طی سالهای 1398 و 1399 حدود 2950 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که از این رقم 1750 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.
حسن عزیزی در ادامه گزارشی هم از آخرین وضعیت نرخ بیکاری استان ارائه داد و با اشاره به خروج کرمانشاه از رتبه های اول بیکاری کشور، اظهار نمود : پاییز امسال، در جایگاه هفتم استان های بیکار قرار گرفت که طی 10 سال گذشته دستاوردی بی سابقه بوده است.
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست پایین آمدن نرخ بیکاری در استان را یک اتفاق بسیار خوب توصیف کرد و گفت: نرخ بیکاری استان در فصل پاییز 99 به کمترین میزان در 10 سال اخیر یعنی 12.4 درصد رسیده که یک موفقیت بزرگ محسوب می شود و از همه کسانی که برای تحقق این امر زحمت کشیدند؛ تشکر می‌کنم.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: برخی استان ها که گرفتار سیل و کرونا شدند، همزمان نرخ بیکاری آن‌ها هم افزایش یافت ولی نرخ بیکاری در کرمانشاه نه تنها افزایشی نداشت، بلکه کاهش هم داشت .
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

http://www.banounews.ir/fa/News/502565/47--هزار-شغل-در-استان-ایجاد-شد
بستن   چاپ