آریا بانو
میرزایی در خراسان جنوبی خبر داد: طرح های اشتغالزا و توسعه اشتغال استان بررسی می شوند
يکشنبه 5 بهمن 1399 - 08:54:09
وزارت رفاه
آریا بانو - معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان خراسان جنوبی گفت: این سفر با هدف بازدید از طرح‌های اشتغال‌زا و بررسی توسعهٔ اشتغال استان انجام شده است .

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، حجت‌الله میرزایی در بدو ورود به این استان، مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت و در جلسه‌ای که در فرودگاه بیرجند با حضور استاندار، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندهٔ مردم قائنات و زیرکوه در مجلس برگزار شد، حضور یافت.
میرزایی در این جلسه گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گروهی از معاونان و مدیران مجموعه وزارتخانه را مأمور کرده تا مشکلات و مسائل 10 استان با بیشترین نرخ بیکاری را از نزدیک مورد بررسی و واکاوی قرار دهند.
وی افزود: سفر به خراسان جنوبی هم با حضور مدیران وزارتخانه با همین هدف صورت گرفته و امید می‌رود اهدافی که به دنبال آن هستیم محقق شود.
در این جلسه استاندار خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: این استان سرشار از ذخایری است که موقعیت مناسبی برای اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند.
حمید ملانوری تصریح کرد: در حالی که سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی از امنیت بالایی برخوردار است، اما جمعی از جوانان مشتاق کار، بیکار مانده‌اند. بر همین اساس باید حمایت‌های لازم از ایجاد اشتغال صورت بگیرد.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی از لحاظ وسعت، سومین استان پهناور کشور به حساب می‌آید، اما مردم استان از این ظرفیت بی‌بهره مانده‌اند. لازم است به این شهروندان کمک شود تا مهارت‌های خود را به نمایش بگذارند.
وی تشریح کرد: تقاضای ما از وزارت تعاون این است که سفر کنونی معاونان را سرآغازی برای توسعه استان قرار دهند و همه امکانات خود را بسیج کنند تا در آیندهٔ نزدیک برکات این سفر قابل لمس باشد.
ملانوری با اشاره به مهم‌ترین نیازهای استان تأکید کرد: پروژه‌های روستایی و عشایری نیاز به حمایت ویژه‌ای دارند که امید می‌رود تخصیص اعتبار و تسهیلات به آن‌ها در اولویت قرار بگیرد. چراکه در نبود حمایت‌ها شاهد مهاجرت بی‌رویه به شهرها هستیم و بدین شکل نرخ بیکاری شهری رشد پیدا می‌کند. در حالی با تخصیص اعتبار به این پروژه‌ها، مهاجرت معکوس شکل می‌گیرد.
وی اضافه کرد: بیمه بیکاری، به‌ویژه در ایام کرونا موضوع مهم دیگری است که نیاز به پیگیری دارد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به احداث بیمارستان تأمین اجتماعی زیرکوه، همچنین یادآور شد: این بیمارستان تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی اداره می‌شود و در یک بلاتکلیفی به سر می‌برد، انتظار ما این است که در همین سفر تکلیف آن مشخص شود و واگذاری آن به‌طور کامل صورت بگیرد.
ملانوری با اشاره به سرمایه‌گذاری شستا در بخش نیروگاه بادی، دامداری، معادن، زغال‌سنگ و ... توضیح داد: تلاش ما این است که از ظرفیت سرمایه‌گذارانی که اهلیت دارند بیشترین بهره را ببریم.
وی خاطرنشان کرد: خیریه علی‌اکبر، آب‌درمانی بهزیستی، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زیرکوه و کویرتایر از دیگر پروژه‌های مهم دیگری هستند که نیاز به تکمیل، توسعه و تأمین اعتبار دارند.

http://www.banounews.ir/fa/News/502561/میرزایی-در-خراسان-جنوبی-خبر-داد---طرح-های-اشتغالزا-و-توسعه-اشتغال-استان-بررسی-می-شوند
بستن   چاپ