آریا بانو
15 رمز خانه داری که هر کدبانویی باید بداند
يکشنبه 5 بهمن 1399 - 08:32:13
آریا بانو - مجله دلگرم / در این مقاله، سعی شده ­است تا نکات خانه داری به شما معرفی شود. نکاتی که در عین سادگی، بسیار کارایی بالایی دارند. این نکات شما را از مشکلات کوچک در نظافت و خانه داری نجات خواهند داد.
همه ما با نکات خانه داری شنیده شده از مادران و مادربزرگ­ ها و یا بزرگترهای باتجربه، روبه ­رو شده ­ایم. این نکات خانه داری معمولا بسیار متنوع و یا حتی عجیب و غریب به نظر می­ رسند. برخی از آنها در حالی که بسیار عجیبند، کاربردی نیز هستند.
قرار دادن پنبه در سطل زباله
طبیعت آشغال این است که بوی بد بدهد. اما فنی وجود دارد که بوی آن را کمتر کند و شما با یادگیری این رمز خانه داری یک کدبانوی کامل خواهید شد . یک تکه پنبه بردارید و آن را به اسانس معطر آغشته کنید و داخل سطل زباله زیر کیسه بیاندازید. این یک روش ساده و ارزان است که بوی بد و زننده سطل زباله را کم می کند.
برق انداختن سینک ظرفشویی با آرد
اگر ظرفشویی شما ضد زنگ است بهترین کاری که می توانید برای آن انجام دهید برق انداختن با استفاده از آرد است. ظرفشویی را بشویید و خشک کنید، روی آن آرد بپاشید و سپس آن را بشویید. خواهید دید که سینک چقدر براق خواهد شد و از آن شگفت زده خواهید شد.
مقداری گچ در آشپزخانه نگه دارید!
با تمام مهارت خانه داری ، چیزی هست که شرط می بندیم نمی دانید: گچ فوق العاده جاذب است، که باعث می شود یک لکه گیر عالی باشد. با یک دستمال کاغذی تمیز غذا و روغن اضافه را از روی لباس کثیف شده بردارید و روی لکه را با گچ بپوشانید. قبل از آن که لباس لکه دار را در ماشین لباسشویی بیاندازید، روی لکه مقداری لکه بر یا مایع لباسشویی بمالید، آن را با آب داغ بشویید. لکه روغنی باید محو شده باشد.
یک برس ظرف در حمام نگه دارید.
راز تمیزی دوش حمام چیست؟ آن را مثل همیشه تمیز کنید. راز تمیز کردن مثل همیشه چیست؟ داشتن یک برس ظرفشویی آغشته به صابون آماده در سبد حمام.
استفاده از سبد لباس ها
اگر در خانه بهم ریختگی دارید استفاده از سبد لباس روش خوبی برای جمع کردن تمام چیزهایی است که در جای خود قرار ندارند. اگر عجله دارید تنها کافیست این سبد را خارج از دید قرار دهید و اگر زمان دارید با تمام وسایل را در جای خودشان قرار دهید و مهارت خانه داری تان را به نمایش بگذارید.
بریدن گوشه اسفنج
اسفنجی که ظرف ها را با آن می شویید می شناسید؟ اسفنجی که با آن دیوار را تمیز می کنید چطور؟ برای اینکه بتوانید اسفنج ها را از هم تشخیص دهید کافیست گوشه اسفنجی که با آن دیوارها را تمیز می کنید ببرید.
استفاده از ماشین ظرفشویی برای خشک کردن ظرف ها
سبد ظرف ها را کنار بگذارید چرا که فضای زیادی از کانتر آشپزخانه را می گیرد و از سبد ماشین ظرفشویی خالی برای خشک کردن ظرف هایی که با دست شستید استفاده کنید. ماشین ظرفشویی فضای بیشتری از یک سبد ظرف دارد. بنابراین می توانید تمام ظرف های انباشته شده را خیلی سریع بشویید و تمیز کنید.
پدهای دست ساز برای تمیز کردن قابلمه
پدهای دست ساز یکی دیگر از مهارت های خانه داری ست. کیسه های مشبک را که در آن سیب زمینی قرار می دهند می شناسید؟ خب، از این به بعد آن هار را دور نریزید. به جای آن اسفنج قدیمی را درون آن قرار دهید و آن را با بست کمربندی محکم کنید و سر و ته کیسه را گره بزنید. اکنون یک اسکاچ دست ساز برای تمیزکردن قابلمه دارید.
استفاده از کیسه های مشبک لباسشویی در ماشین ظرفشویی
یادگیری این تکنیک خانه داری به شما خیلی کمک خواهد کرد . دفعه بعدی که خواستید ماشین ظرفشویی را روشن کنید، تمام وسایل کوچک مثل در شیشه آب، در ظرف های مواد غذایی و … را جمع کنید و آن ها را در کیسه مشبک لباسشویی قرار دهید. این کیسه ها باعث می شوند موارد کوچک و شکننده گم نشوند و در عین حال آب گرم و پودر ظرفشویی کار خودشان را انجام دهند.
جوشاندن جوش شیرین و آب در قابلمه
این روش از مهمترین مهارت خانه داری است و برای تمیز کردن وسایل آشپزی بسیار ساده و موثر است. کافیست آب را بجوشانید و مقداری جوش شیرین به آن اضافه کنید و اجازه دهید وسایل تان در آن مخلوط بمانند. بعد از چند دقیقه جوشیدن، با استفاده از قاشق چوبی آن ها در بیاورید.
بالاخره از شر لکه های قهوه خلاص شوید!
آیا ماگ های قهوه شما لکه های قهوه ای دارند که قصد تمیز شدند ندارند؟ برای داشتن مهارت در این زمینه از نکات خانه داری جوش شیرین را امتحان کنید. مقداری از آن را درون لیوان لکه دار بریزید و مقداری آب درون آن بریزید به طوری که خمیر ایجاد شود. به آرامی جوش شیرین را روی لکه ها بمالید و این کار باعث می شود لکه ها در کمتر از یک دقیقه محو شوند. سپس ماگ را مانند همیشه بشویید.
تمیز کردن نقره با فویل آلومینیومی
در این زمینه از نکات خانه داری شما به این موارد نیاز دارید: ظرف آلومینیومی یا لیوانی که با فویل آلومینیومی پوشانده اید، جوش شیرین، نمک و آب جوش. واکنش این محلول علمی شروع به لکه برداری سریع می کند، اگرچه مواردی که لکه های بیشتری دارند نیاز دارند بیشتر در این محلول باقی بمانند. 
رفع گرفتگی چاه حمام یا سینک با کوکتل جوش شیرین
یکی از معروفترین نکات خانه داری، استفاده از کوکتل جوش شیرین برای تخلیه چاه حمام یا سینک و رفع گرفتگی است. با این ترفند خانه داری، از هزینه­ های بالای متخصصان لوله­ کش در امان می­ مانید.
½ فنجان جوش شیرین را درون حفره تخلیه بریزید. پس از آن ½ فنجان سرکه سفید بریزید. اجازه دهید مخلوط به مدت پنج دقیقه کف کند. سپس با یک کتری کامل آب جوش بشویید. از همان روش برای تخلیه های آشپزخانه استفاده کنید (این ترکیب برای از بین بردن بوی بد طولانی چاه تخلیه بسیار کاربردی است). 
استفاده از کفپوش ­های نسوز و نچسب برای جلوگیری از لکه­ های غذا در فر و توستر
یکی از سختی ­های نکات خانه داری، تمیز کردن کفه و طبقه فر و یا توستر از لکه های غذا که بعضیشان سوخته است، می­ باشد. یکی از نکات خانه داری، استفاده از کفپوش ­های نسوز و نچسب مثل ورقه­ های آلومینیمی است.
از سینی زیرین فر یا توستر برای الگو استفاده کنید. سینی را درآورده و از روی آن ورقه آلومینیم را با قیچی ببرید. روی کفه فر و طبقه آن از این ورقه قرار دهید. پس از هربار پخت و پز، ورقه­ ها با کشیدن یک دستمال روی آن مثل روز اول تمیز خواهند شد.به عنوان نکات خانه داری، از شستشوی آن­ها با مایع ظرفشویی غافل نشوید.
استفاده از روزنامه برای بوی بد یخچال
به عنوان نکات خانه داری، جالب است بدانید روزنامه بوها را جذب می­ کند، بنابراین چند ورق روزنامه را مثل توپ مچاله کنید و آنها را با آب اسپری و مرطوب کنید. توپ های روزنامه ­ای را یک شب در گوشه ­ها و کشوهای یخچال بگذارید تا بوی غذاهای هفته­ های گذشته را به خود جذب کند. برای جلوگیری از بو، از ورقه­ های روزنامه در ردیف­ های کشوهای یخچال استفاده کنید. بهتر است توپ­های روزنامه را هر دو هفته با توپ­ های جدید عوض کنید.
15 رمز خانه داری که هر کدبانویی باید بداند

http://www.banounews.ir/fa/News/502330/15-رمز-خانه-داری-که-هر-کدبانویی-باید-بداند
بستن   چاپ