آریا بانو
تیم‌های والیبال بانوان زرتشتی یزد و آریامشهد به مرحله نهایی صعود کردند
جمعه 3 بهمن 1399 - 15:37:15
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - یزد- مرحله دوم مسابقات والیبال لیگ دسته اول بانوان قهرمانی باشگاه‌های کشور در گروه «یک » بعد از سه روز پیگیری روز جمعه در یزد پایان یافت و تیم‌های جوانان زرتشتی این شهر(میزبان ) و آریا مقام پارس مشهد به مرحله پایانی صعود کردند.

به گزارش ایرنا، در آخرین روز این رقابت‌ها که به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون حضور تماشاگران و با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد، تیم میزبان با نتیجه سه بر 2، آریا مقام پارس مشهد را شکست داد.
مرحله نهایی مسابقات والیبال دسته اول باشگاه‌های کشور در بخش بانوان با حضور چهار تیم برتر 2 گرو برگزار شد که زمان و مکان آن توسط فدراسیون اعلام می‌شود و 2 تیم به لیگ برتر راه پیدا می کنند.
هم‌اکنون تیم‌های شهداب یزد و خاتم اردکان 2 نماینده استان یزد در لیگ برتر قهرمانی باشگاه‌های کشور حضور دارد.
جمعیت زرتشتیان استان یزد حدود 6 هزار نفر است که در شهرهای یزد، تفت، میبد و اردکان زندگی می کنند و بزرگترین زیارتگاه جهانی این اقلیت دینی به نام «چک چک» در یکی از مناطق کوهتسانی شهرستان اردکان قرار دارد و پیروان این آیین باستانی ایران یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.
استان یزد با حدود یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت 48 هیات ورزشی و 62 هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی دارد که حدود 2 هزار نفر آنها در رشته والیبال فعالیت دارند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا مشهد کووید-19 یزد وزارت ورزش و جوانان والیبال بانوان بهداشت و سلامت
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

http://www.banounews.ir/fa/News/501857/تیم‌های-والیبال-بانوان-زرتشتی-یزد-و-آریامشهد-به-مرحله-نهایی-صعود-کردند
بستن   چاپ