آریا بانو
ترافیک بزرگان سینما برای اکران 2021
جمعه 3 بهمن 1399 - 6:48:42 AM
آریا بانو - دنیای اقتصاد / اکران 2020 شاید بحرانی‌ترین اکران همه ادوار تاریخ سینما بود. بسیاری از صاحبان فیلم‌ها تصمیم گرفتند برنامه اکران آثارشان را متوقف کنند. آنها امیدوارند در سال 2021 اوضاع آرام شود. هنوز البته هیچ چیز معلوم نیست اما با این حال ترافیک اکران فیلم‌های هالیوودی برای سال پیش رو ترافیک سنگینی است و بسیاری از آثار مهم سینمایی، رقابت دشواری با هم خواهند داشت. نکته مهم دیگر این است که در صورت موفقیت‌آمیز بودن برنامه‌های کنترل کرونا و بازگشایی سینماها از یکسو هم مردم اشتیاق بیشتری برای حضور در سینماهای جهان دارند و هم فیلم‌های پرفروش بیشتری در صف اکران قرار دارند. تجمیع این دو موضوع، باعث شده تا کارشناسان سال 2021 را یکی از سال‌های بسیار موفق برای بازار سینما بخوانند.
سریع و خشمگین 9: به کارگردانی جاستین لین نهمین فیلم مجموعه سینمایی اکشن «سریع و خشمگین» است. این فیلم دنباله «سرنوشت خشمگین» (2017) و اولین فیلم از زمان «سریع و خشمگین 6» (2013) است که لین کارگردانی کرده. در فیلم جدید اعضای گروه و خانواده دومینیک تورتو مسابقه‌دهنده خیابانی (با بازی دیزل) برای مبارزه با یکی از بااستعدادترین آدمکش‌های دنیا و راننده‌های زبده گرد هم می‌آیند. جان سینا در فیلم نقش یاکوب برادر دومینیک را که سال‌ها از او دور بوده، بازی می‌کند.
گزارش فرانسوی: وس اندرسن در تازه‌ترین ساخته خود مانند بسیاری از فیلم‌های قبلی‌اش ستاره‌های مختلفی را گرد هم آورده است. تیموتی شالامه، تیلدا سوئینتن، سرشا رونان، بیل موری، جفری رایت، فرانسیس مک‌دورمند، الیزابت ماس و خیلی‌های دیگر در فیلم پرستاره «گزارش فرانسوی» بازی می‌کنند.از «گزارش فرانسوی» به‌عنوان «نامه عاشقانه به خبرنگاران» یاد شده است. فیلم سه خط داستانی متفاوت را پی می‌گیرد.
مینیون‌ها ظهور گرو: انیمیشن کامپیوتری «مینیون‌ها: ظهور گرو» به کارگردانی کایل بالدا دنباله «مینیون‌ها» (2015) و پنجمین فیلم مجموعه سینمایی «من نفرت‌انگیز» است. پی‌یر کوفن، تاراجی پی. هنسن، میشل یئو، آر‌. زد.‌آ، ژان-کلود ون دام، راسل برند، جولی اندروز و آلن آرکین از دیگر صداپیشه‌های «مینیون‌ها: ظهور گرو» هستند.
کندی‌من: فیلم اسلشر و فراطبیعی «کندی‌من» یا «آب‌نبات فروش» را نیا داکوستا از روی فیلم‌نامه‌ای که با همکاری جردن پیل کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس برنده اسکار و وین رزنفلد نوشت، کارگردانی کرد. این فیلم دنباله مستقیم فیلم ترسناک «کندی‌من» (1992) ساخته برنارد رز با بازی ویرجینیا مدسن و کاسی لمونز و چهارمین فیلم مجموعه سینمایی «کندی‌من» است و بر مبنای قصه کوتاه «ممنوع» نوشته کلایو بارکر ساخته شده است.
آخرین دوئل: تریلر تاریخی «آخرین دوئل» را ریدلی اسکات بر مبنای کتاب «آخرین دوئل: یک داستان واقعی محاکمه از طریق مبارزه در فرانسه قرون‌وسطایی» نوشته اریک یاگر کارگردانی کرده است. فیلم‌نامه را بن افلک، مت دیمون و نیکول هولوفشنر نوشته‌اند. دیمون نقش اصلی را مقابل آدام درایور و جودی کامر بازی می‌کند و افلک در یک نقش مکمل ظاهر شده است.
ماموریت: غیرممکن 7: فیلم جاسوسی-اکشن «ماموریت: غیرممکن 7» به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر مکواری را شرکت پارامونت پیکچرز روانه سینماها می‌کند. کروز در فیلم هفتم مجموعه موفق «ماموریت: غیرممکن» بار دیگر به نقش ایتن هانت مامور تیم IMF (نیروی ماموریت‌های غیرممکن)، شاخه غیررسمی سیا و رهبر تیم مقابل دوربین رفته است. جزئیات داستان فیلم جدید هنوز اعلام نشده است.
کوچه کابوس: تریلر روان‌شناختی «کوچه کابوس» را گی‌یرمو دل تورو کارگردان برنده اسکار بر مبنای رمانی به همین نام نوشته ویلیام لیندزی گرشام کارگردانی می‌کند. دل‌تورو برای «شکل آب» (2017) برنده اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. او موزیکال انیمیشن استاپ موشن «پینوکیو»(Pinocchio) بر مبنای داستان محبوب کارلو کولودی نویسنده ایتالیایی را نیز آماده نمایش دارد که تاریخ اکران آن هنوز مشخص نیست.
داستان وست ساید: درام موزیکال رمانتیک «داستان وست ساید» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، با اقتباس از موزیکال معروف که اولین بار در 1957 در برادوی به صحنه رفت، ساخته شده است. اَنسل الگورت و ریچل زگلر بازیگر تازه‌کار در این فیلم در نقش دو عاشق تونی و ماریا ظاهر شده‌اند. اقتباس تونی کاشنر نمایش‌نامه‌نویس برنده جایزه پولیتزر از «داستان وست ساید»، که خود اقتباسی آزاد از «رومئو و ژولیت» شکسپیر است،
اسپایدرمن 3: فیلم ابرقهرمانی «اسپایدرمن3» تازه‌ترین اقتباس سینمایی از شخصیت معروف مارول کامیکس است که به تهیه‌کنندگی کلمبیا پیکچرز و مارول استودیوز در حال فیلم‌برداری است و سونی پیکچرز ریلیزینگ آن را روانه سینماها خواهد کرد. این فیلم به کارگردانی جان واتس دنباله‌ای بر دو فیلم «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» (2017) و «اسپایدرمن: دور از خانه» (2019)، هر دو به کارگردانی واتس و بیست و هفتمین فیلم «جهان سینمایی مارول» است.
ماتریکس 4: کیانو ریوز، کری-آن ماس، جادا پینکت اسمیت، لمبرت ویلسن و دانیل برنهارت نقش‌های خود را در چهارمین فیلم مجموعه علمی-تخیلی محبوب «ماتریکس» تکرار کرده‌اند. «ماتریکس 4» را لانا واچوفسکی کارگردانی کرده است. لانا واچوفسکی یکی از دو کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سه فیلم قبلی شامل «ماتریکس» (1999)، «انقلاب‌های ماتریکس» (2003) و «ماتریکس دوباره پُرشده» (2003) بود که روی هم 1,632 میلیارد دلار در دنیا فروش داشتند. «ماتریکس 4» را شرکت برادران وارنر روی پرده می‌فرستد.

http://www.banounews.ir/fa/News/500824/ترافیک-بزرگان-سینما-برای-اکران-2021
بستن   چاپ