آریا بانو
خبری متفاوت از برگزاری بخش مردمی جشنواره فیلم فجر؛ تصمیم چیست؟
سه شنبه 30 دي 1399 - 16:04:48
آریا بانو - آخرین خبر / کیانوش جهانپور با حضور در دبیرخانه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، اعلام کرد که این جشنواره می‌تواند با حضور مردم برگزار شود. در همین حال پیش از این مدیران سازمان سینمایی اعلام کرده بودند که جشنواره فیلم فجر صرفا برای داوران در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود، اما اگر در روزهای پیش‌رو وضعیت سلامت در تهران رو به بهبودی برود اولین گزینه این است که آثار کاندیداهای هیات داوران را برای مخاطب که اول اهالی سینما و رسانه هستند نمایش دهیم و بعد در صورت مساعد بودن شرایط با رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌های ظرفیتی در سینماهای مردمی هم اکران کنیم. حال با فرصت اندک باقی مانده تا شروع جشنواره فیلم فجر ستاد مقابله با کرونا، وزارت بهداشت و سازمان سینمایی به صورت رسمی اعلام نکردند که برگزاری جشنواره فیلم فجر به چه صورت تغییر خواهد کرد.
به گزارش سایت اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر «کیانوش جهانپور» رئیس مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در در دبیرخانه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، از ستاد برگزاری و بخش‌های مختلف اجرایی جشنواره بازدید کرد و در جریان چگونگی برگزاری این دوره جشنواره و جزئیات برنامه‌های طراحی شده جهت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سینماها در سطح دوم و سوم (نمایش برای رسانه‌ها، هنرمندان و نمایش برای مردم) قرار گرفت.
مردم با رعایت اصول و توصیه‌نامه‌های بهداشتی در جشنواره شرکت ‌کنند
او خطاب به مخاطبان سینمای ایران تأکید کرد: استدعایی که از مردم داریم آن است که در جشنواره فیلم فجر به عنوان مهم‌ترین رخداد سینمایی کشور با رعایت اصول و توصیه‌نامه‌های بهداشتی شرکت ‌کنند و همزمان از این جشنواره و رویداد استفاده کافی را ببرند.
استقبال حداکثری از جشنواره امسال مقدور نیست
رئیس مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه اظهار داشت: البته ممکن است در این اوضاع ظرفیت‌های جدیدی هم در ارتباط با مخاطب به وجود بیاید. اما جشنواره سی و نهم با محدودیت‌ها و ارزیابی که از ریسک آن وجود دارد برگزار خواهد شد.
جهانپور ادامه داد: در تعیین پروتکل‌ها سعی بر این بوده که ضمن حفظ این رویدادها در برگزاری آن محدودیت‌هایی اعمال شود که هم سلامت رویداد و هم سلامت مخاطبان در آن لحاظ شود.
سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن 99 همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» برگزار خواهد شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/499641/خبری-متفاوت-از-برگزاری-بخش-مردمی-جشنواره-فیلم-فجر؛-تصمیم-چیست؟
بستن   چاپ