آریا بانو
عابدزاده: خوشحالی پدرم باعث شد دروازه‌بان موفقی شوم
سه شنبه 30 دي 1399 - 15:56:54
آریا بانو - خبر ورزشی / دروازه‌بان تیم ملی ایران می‌گوید پدرش اولین الگوی او در زندگی بود و به خاطر خوشحالی او و خانواده مسیر موفقیت در دروازه‌بانی را در پیش گرفته است.
امیررضا عابدزاده، دروازه‌بان ملی پوش ماریتیمو پرتغال درباره محوبیت در میان هواداران استقلال و پرسپولیس گفت: شبکه‌های اجتماعی فضایی هستند که می‌توانم داستان زندگ خودم را نشان دهم و باعث ایجاد انگیزه برای جوانان شوم. سعی می‌کنم تجربیاتم را به اشتراک بگذارم و وقتی می‌بینم الهام‌بخش فرد دیگری بوده‌ام، خیلی انگیزه می‌گیرم. وقتی به من پیام می‌دهند که بعث ایجاد انگیزه شده‌ام، دلگرم می‌شوم. هواداران قرمز و آبی به من لطف دارند. من سعی می‌کنم در راه خودم قدم بردارم و برای تیم باشگاهی و تیم ملی مثمرثمر باشم.
او در واکنش به اینکه پزشکان تیم ملی می‌گویند امیر عابدزاده یک بازیکن شوخ و در عین حال جدی است، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنم بیرون از زمین فوتبال با همه راحت باشم اما در داخل تمرین بسیار جدی هستم. در عین حال در حین شام و ناهار درباره علایق و اعتقادات شخصی خودمان شوخی می‌کنیم و مسائل مختلف را به اشتراک می‌گذاریم.
این دروازه‌بان ملی‌پوش که در بازی‌های اخیر تیم ملی ایران به عنوان سنگربان اصلی درون دروازه قرار گرفته است، درباره الگوی شخصی خود برای رسیدن به موفقیت تاکید کرد: وقتی به سختی‌های موجود در مسیرم نگاه می‌کنم، متوجه می‌شوم که چه لذتی از این مسیر برده‌ام. شاید در ان مقطع گلایه می‌کردم که شرایط سخت بوده است اما همیشه از مسیر ورزشی خودم لذت می‌برم. سعی می‌کنم از هر روز زندگی لذت ببرم و تجربیاتم را بیشتر کنم. الان نمی‌توانم بگویم که بازیکن باید سختی بکشد. من به حدی عاشق کارم هستم که هر چقدر هم تلاش کنم، لذت می‌برم. کسی من را زور نمی‌کند.
عابدزاده پدرش احمدرضا را الگوی خود دانست و گفت: ابهت و دیسیپلین پدرم یک الگوی واقعی برای من بوده است. او اولین الگوی من بوده است. یکی از دلایل محکم برای ادامه دادن در این مسیر و بهبود عملکرد، خوشحالی پدرم و خانواده بوده است. در این مسیر انسان‌های مختلفی حضور داشتند و با کمک خداوند کسانی را در مسیرم دیدم که از تحربیاتشان استفاده کردم. سعی کرده‌ام همیشه یاد بگیرم و مطالب جدیدی را یاد بگیرم. اطلاعات و الگو زیاد است اما چیزی که متناسب من باشد این است که از همه یاد می‌گیرم. همیشه یک الگو وجود ندارد و سعی کرده‌ام از همه یاد بگیرم اما الگوی اصلی من پدرم بوده است.
وی در واکنش به اینکه مانند پدرش پنالتی‌گیر استو چقدر از خنده‌های پدرش در طول مسابقات به ارث برده است گفت: پدرم همیشه از ته قلب می‌خندد. هر موقع با او صحبت می‌کنم، لذت می‌برم. سخت‌کوشی پدرم برایم یک الگوی واقعی است. اگر خودم هم دروازه‌بانی او را به یاد نداشته باشم، از دیگران شنیده‌ام که چه دروازه‌بانی بوده است. اعتماد به نفس و مهارت او در دوران بازیگری را یاد گرفته‌ام. او الان هم به یک باره پنج ساعت تمرین می‌کند و معمولا روی نقاط ضعف و قوت خودم با او صحبت می‌کنم تا بهتر و باثبات‌تر شوم.
عابدزاده در پاسخ به این سوال که چه هدف و رویایی را در سر دارد اظهار کرد: دوست دارم در تیم بزرگی بازی کنم. همیشه می‌گفتم می‌خواهم در رئال مادرید باشم ولی الان بیشتر یاد می‌گیرم و سعی می‌کنم مراحلی تکاملی را طی کنم و هر چه بیشتر آگاه می‌شوم مهم مقصد نیست و باید مسیر بهتری را انتخاب کنم. در تمام لحظات و بازی‌ها حس خوب و زیبا را دارم و برایم ارزشمند است. هدف اصلی من همین موضوع است و می‌خواهم سوت پایان بازی و پیروزی در مسابقه را تجربه کنم. می‌خواهم این احساس را هر روز تکرار کنم تا این موضوع من را به سمت یک باشگاه بزرگ هدایت کند. شک ندارم همانطور که خداوند من را هدایت کرده و به این مسیر رسانده، او در بهترین زمان من را هدایت خواهد کرد.
دروازه‌بان ماریتیمو پرتغال گفت: مسئله مهم این است که فوتبالیست‌های جوانتر نباید تسلیم شوند. اگر در مسیری به بن بست خورده‌اند، نباید کم بیاورند و باید راه دیگری را امتحان کنند. این مهم نیست که چه اتفاقی الان می‌افتد بلکه مهم این است که هدف چیست و چطور باید به آن رسید.
او درباره شرایط فعالیت‌ در تیم‌های اروپایی گفت: در اینجا راحتی وجود ندارد و نگاه ویژه‌ای وجود ندارد. همه در یک سطح هستند و باید سخت‌کوش باشی تا به هدف برسی.
عابدزاده درباره اهمیت زبان انگلیسی برای پیشرفت در فوتبال گفت: سال گذشته یک بازیکن ژاپنی داشتیم که خیلی توانمند بود اما نمی‌توانست ارتباط بگیرد و در نتیجه نتوانست در یک خانواده مانند تیم فوتبال جا بیفتد. کسانی هم بودند که نگذاشتند این ضعف جلوی پیشرفت آن‌ها را بگیرد. در نتیجه نمی‌توان گفت یک امر ضروری است اما در مواقعی بازیکن می‌خواهد مستقیما با بازیکن صحبت کند که در این موارد زبان انگلیسی خیلی مهم است. زبان انگلیسی خیلی به من کمک کرده است. خود من هم یاد گرفتن زبان را دوست دارم. الان پرتغالی را هم یاد گرفته‌ام. باید مقداری تلاش کرد. همه چیز هدیه نمی‌شود و باید به سمت آن قدم بردارید.
او درباره لژیونرهای ایران در لیگ پرتغال اظهار کرد: خدا را شکر همه خوب کار می‌کنند. من و علی علیپور خوب عمل می‌کنیم. علیپور دو هفته‌ای غایب بود ولی در بازگشت به زمین خوب ظاهر شد و توانستیم فشار را بالا ببریم و گل بزنیم. شرایط من هم خوب است. مهدی طارمی عالی بوده و توانسته کار را در پورتو در دست بگیرد. معمولا شرایط در تیم جدید سخت است اما او الان می‌درخشد. من با شهریار مغانلو مستقیما صحبت نکردم اما سرمربی او در دو سال اول مربی من بودم. او با من تماس گرفت و درباره شهریار سوال کرد. از من پرسید که آیا درباره ارتباط گرفتن و صحبت کردن می‌توانم کمک کنم که فکر می‌کنم خود شهریار در حال یادگیری است و در جام‌حذفی هم گل زده است. در سایر لیگ‌های خارجی هم بازیکنان ایرانی خوب تلاش می‌کنند.
این دروازه‌بان درباره وضعیت تیم ملی با حضور دراگان اسکوچیچ گفت: نتایج مشخص است. ما دو بازی انجام دادیم و نشاط و انرژی با اسکوچیچ وارد تیم‌ملی شده است و همه در یک سطح هستند. بازیکن جدید و قدیمی در یک جایگاه هستند. همدلی همیشه کمک می‌کند. در تیم باشگاهی هم وقتی وضعیت خوب نیست و مربی عوض می‌شود، مربی جدید به دنبال تغییر روحیه است. اسکوچیچ این مورد را به نحو احسن انجام داد و انرژی جدیدی داده است. نتایج هم خوب بود و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا در انتخابی جام جهانی در فروردین نتایج خوبی را بگیریم.
او درباره اهمیت زندگی حرفه‌ای و نقش خواب، تغذیه و ورزش در موفقیت گفت: خواب، تغذیه و تمرین یک مثلث با اضلاع برابر است که اگر هر کدام کمتر باشد، نتیجه خوبی به دست نمی‌آید. باید خواب و تمرین به یک اندازه انجام شود. ممکن است در غیر این صورت آسیب زا هم باشد. همه مکمل‌ها باید تعادل داشته باشند. البته هر کسی باید خودش را بشناسد. شاید من به هشت ساعت خواب نیاز داشته باشم اما یک نفر با شش ساعت خواب هم سرحال و آماده است. شاید یک بازیکن نیاز به تمرین انفرادی هم داشته باشد. مهم است هر کسی خودش را بشناسد. برای من هشت ساعت خواب الزامی است. وقتی شش ساعت بخوابم، سعی می‌کنم به خودم فشار نیاورم و بعد از تمرین گروهی و استراحت دوباره، بعد از ظهر تمرین انفرادی انجام می‌دهم.
عابدزاده یادآور شد: من حدود هفت، هشت ماه گیاهخواهر شدم .جدای از احترام به حیوانات، برای پایین آوردن التهاب در بدنم، به این سمت رفتم. سعی می‌کنم موارد مختلف را برای بهبود عملکردم استفاده کنم. من با یک متخصص تغذیه آشنا شدم که متخصص تغذیه جوکوویچ است و یک فرد ایرانی است. فعلا این کار را پی گرفته‌ام تا ببینم چطور نتیجه می‌گیرم. در نهایت منظورم این است که خواب، تغذیه و تمرین باید به اندازه باشد.
دروازه‌بان تیم ملی ایران درباره بهترین دوس در اردوی تیم ملی گفت: سامان قدوس هم اتاقی من است. با او صمیمی هستیم. البته همه بازیکنان خوب و مانند برادر من هستند.
او درباره اینکه اهالی فوتبال دلتنگ احمدرضا عابدزاده هستند گفت: من هم دلتنگ پدرم هستم. خیلی وقت است که او را ندیده‌ام. امیدوارم در اردوی فروردین او را ببینم و با او یک قهوه بخورم.

http://www.banounews.ir/fa/News/499616/عابدزاده--خوشحالی-پدرم-باعث-شد-دروازه‌بان-موفقی-شوم
بستن   چاپ