آریا بانو
قلی‌پور خطرناک شده است!
شنبه 27 دي 1399 - 02:09:28
آریا بانو - خبر ورزشی / مربی جوجیتسو حمیدرضا قلی‌پور از سطح آمادگیاین فایتر پیش از حضور در نخستین مبارزه در سازمان TGFC افغانستان گفت: مهارت زیادی در فنون جوجیتسو کسب کرده و او برای هر فایتری در MMA خطرناک شده است.
 امیرعلی اکبری و حمیدرضا قلی‌پور سرشناس‌ترین فایترهای ایرانی این روزها در دنیای MMA هستند. قهرمانانی که برای سکوی قهرمانی زیر نظر حمید جاریانی قهرمان جوجیتسو تمرین میکنند، مربی که چند روز قبل به رغم شیوع کرونا در دنیا، در مسابقات جهانی جوجیتسو برزیلی در آمریکای جنوبی نایب قهرمان شد.
خواندن گفت‌وگوی نایب قهرمان مسابقات جوجیتسو در قاره آمریکای جنوبی با خبرورزشی خالی از لطف نیست.
ابتدا باید برای موفقیت اخیر شما تبریک بگوییم، این اتفاق جالبی است که هم مربی جوجیتسو هستید وهم اخیرا نایب قهرمان مسابقات قاره آمریکای جنوبی شده اید.
محبت خدا همیشه شامل حال من بوده است. تقریبا دو هفته پیش در مسابقات قهرمانی قاره آمریکای جنوبی، بزرگترین و معتبرترین مسابقات سازمان جوجیتسو برزیلی که در جهان برگزار می‌کند. در وزن آزاد مبارزه کردم و خوشبختانه مدال نقره را گرفتم.
آیا سطح فنی مسابقات در شرایط فعلی مثل سال‌های قبل بود؟
از لحاظ کیفیت مثل سال‌های گذشته برگزار شد، چون برزیل مهد جوجیتسو دنیا است و همیشه برزیلی‌ها مدعی مدال هستند، آنها خیلی مغرور هستند و اگر از شرایط فنی خودشان مطمئن نباشند در هیچ مسابقه‌ای شرکت نمی‌کنند. تنها تفاوت مسابقات امسال با سال‌های قبل تعداد کم شرکت‌کنندگان بود. اما حضور همه فایترهای مدعی و نامدار بودند که کیفیت رقابت‌ها را خیلی بالا برد.
احتمالاً مسابقات ابوظبی را به خاطر عدم صدور روادید از دست خواهید داد؟
بله، متاسفانه به خاطر عدم صدور روادید فرصت حضور در مسابقات قهرمانی جهان را از دست می‌دهم. به هرحال فعلاً با مشکلاتی که پیش آمده گرفتن ویزا کار خیلی سختی است اما برای مسابقه بعدی تمرین می‌کنم که در اروپا است، بدون شک حضور دارم.
قلی‌پور با سازمان TGFC افغانستان قرارداد یک ساله بسته و در MMA برای این سازمان مبارزه می‌کند، شما شرایط فنی او را پیش از حضور در این مسابقات چطور میبینید؟
قلی‌پور از ورزشکارانی است که در سطح جهانی مبارزه کرده و قرار است در مسابقات MMA فعالیت کند، حمید سه تا چهار سال است که جوجیتسو تمرین می‌کند، انصافاً او خیلی خوب جوجیتسو را یاد گرفته و مهارت زیادی در فنون جوجیتسو دارد و برای هر فایتری در MMA خطرناک شده است. من به عنوان مربی جوجیتسو از پیشرفت قلی‌پور واقعاً راضی هستم. 
شما از سازمانی که قلی‌پور قرار است مبارزه کند چقدر شناخت دارید؟
افغانستان واقعاً این چندسال در MMA خیلی پیشرفت کرده، آنها به رغم اینکه تازه فعال شده‌اند اما در سازمان‌های بزرگ دنیا چندین فایتر سرشناس دارند. سازمانی که قلی‌پور با آن قرارداد بسته سازمان خیلی بزرگ، معتبر و صاحب نام است. 
قبول دارید این چند سال MMA در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است؟
جوجیتسو از رشته‌هایی است که هر فایتری برای شروع فعالیت در MMA باید به خوبی از فنونش استفاده کند. وقتی در MMA مبارزه به خاک کشیده می‌شود باید یک فایتر از فنون جوجیتسو استفاده کند تا برنده شود برای همین قهرمانان سرشناسی مثل امیرعلی اکبری و حمیدرضا قلی‌پور، چند سال اخیر قهرمانان نامدار و بزرگی وارد دنیای MMA شده‌اند. من با علی اکبری و قلی‌پور چندین سال است کار می‌کنم و انصافاً پیشرفت خوبی هم داشته‌اند. ما یک تیم با نام 021 جوجیتسو کلاپ تشکیل دادیم و آن را در سازمان‌های معتبر معرفی کردیم، این تیم با حضور قهرمان بزرگی مثل قلی‌پور، وحید آشوری عضو سابق تیم ملی گراپلینگ و قهرمانان دیگری تشکیل شده است. هدف ما معرفی جوجیتسو برزیلی است، چون این رشته یک ورزش نوپا نسبت به ورزش‌های رزمی است. ورزشکاران ایرانی پتانسیل زیادی دارند و می‌توانند در این رشته موفق باشند و در سطح بین المللی پیشرفت کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/496759/قلی‌پور-خطرناک-شده است!
بستن   چاپ