آریا بانو
احتمال حضور پرسپولیس در جام‌ باشگاه‌های جهان
شنبه 27 دي 1399 - 00:32:28
آریا بانو - ورزش 3 / در شرایطی که بعد از ناکامی پرسپولیس در بازی فینال، پرونده حضور آنها در جام باشگاه‌های جهان بسته شد، اکنون روزنه امید کوچکی برای بازگشت آنها به این تورنمنت باز شده است.
جام باشگاه‌های جهان یکی از رویدادهایی بود که پرسپولیسی‌ها امیدوار بودند با قهرمانی احتمالی در لیگ قهرمانان آسیا جواز حضور در آن را به دست بیاورند. تورنمنتی که علاوه بر سودآوری مالی، حضور در آن و رقابت با تیم‌های صاحبنام دنیا نیز می‌توانست یک اعتبار جالب توجه برای آنها محسوب شود.
با این حال شاگردان یحیی گل محمدی با شکست در دیدار فینال و ناکامی مقابل اولسان کره جنوبی از حضور در این تورنمنت ناکام ماندند. اکنون اما اتفاق جالبی رقم خورده که شاید بتواند روزنه امید کوچکی برای این تیم شکل دهد. نماینده اقیانوسیه از حضور در جام باشگاه‌های آسیا انصراف داده و اکنون فیفا باید تصمیمی در خصوص تیم جانشین آن بگیرد.
گفته می‌شود مدیران پرسپولیس در تلاش هستند با نامه‌نگاری به فیفا درخواست و آمادگی خود را برای حضور در این تورنمنت اعلام کنند. باید دید فیفا در صورت ارسال درخواست از سوی باشگاه پرسپولیس با آن موافقت خواهد کرد یا خیر.
تاکنون تنها باشگاه سپاهان از ایران توانسته در‌ جام باشگاه‌های جهان حضور یابد و در این فصل نیز پرسپولیس با صعود به فینال آسیا می‌توانست شانس حضور در این رقابت جذاب که با حضور تیم‌های قهرمان قاره‌ها برگزار می‌شود را به دست بیاورد که با شکست برابر اولسان از این مهم بازماند.
فدراسیون جهانی فوتبال امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که باشگاه اوکلند سیتی نماینده اقیانوسیه در جام‌باشگاههای جهان، به دلیل مقررات بهداشتی نیوزیلند و ممنوعیت سفر به خارج از این کشور، از شرکت در مسابقات جام جهانی باشگاهها کناره گیری نموده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/496711/احتمال-حضور-پرسپولیس-در-جام‌-باشگاه‌های-جهان
بستن   چاپ