آریا بانو
41 سال پیش، حمله شدید مهندس توسلی به کمیته‌ها و حسن کروبی
به نام شهردار تهران اعلام خطر می‌کنم؛ عمل [حسن] کروبی سرقت مسلحانه است
سه شنبه 23 دي 1399 - 07:30:59
آریا بانو - «عمل حسن کروبی، برادر شیخ مهدی کروبی، سرقت مسلحانه است. او به کمک افراد پاسدار بدون هیچ ضابطه‌ای زمین‌های شهر تهران را تفکیک می‌کند، پروانه می‌دهد و پول را به حساب شخصی خود می‌ریزد.»

پیش از ظهر یکشنبه 23 دی 1358 مهندس توسلی شهردار وقت تهران طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی به شدت به کمیته‌ها و دفاتر خانه‌سازی که به صورت غیرقانونی و تحت سرپرستی حسن کروبی اداره می‌شد تاخت، متن سخنان وی که همان روز در روزنامه کیهان منتشر شد به این شرح بود:
در رژیم گذشته این افراد مستضعف بودند که تحت فشار قرار داشتند و در حال حاضر نیز این افراد هستند که تحت فشارند. کروبی با پاسداران مسلحش به نام اسلام و به نام مستضعفین زمین‌های شهر را غصب کرده، تفکیک می‌نماید می‌فروشد و پولش را به حساب شخصی خویش واریز می‌کند. از سوی دیگر کمیته‌ها نیز روی زمین‌های شهر چنگ انداخته‌اند و این زمین‌ها را تا متری 700 تومان به مستضعفین می‌فروشند. من به نام شهردار این شهر اعلام خطر می‌کنم و از کلیه مردم شهر تهران استدعا می‌نمایم که یکپارچه جلوی تجاوز این متجاوزان را بگیرند و کمال همکاری را با خود و شهرداری بنمایند.
در تاریخ [ناخوانا] ما رسما به شورای انقلاب نوشتیم و تمام موارد را در مورد این تجاوزات ارائه دادیم و پیشنهادات خود را نیز ذکر کردیم. جلسه‌ای در وزارت کشور تشکیل شد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دادستان کل انقلاب، مهدوی کنی سرپرست کمیته مرکزی و وزیر مسکن و شهرسازی و سرپرست وزارت کشور حضور داشتند. همه صورت‌جلسه را در آن‌جا امضا کردند و در اجرای مفاد این صورت‌جلسه دفتر امام فرمانی صادر کرد، شورای انقلاب نیز تصویب‌نامه‌ای را صادر کرد و بر مفاد تمام این مسائل کمیته‌ها موظف شدند که جلوی تجاوز را در سطح شهر بگیرند و با وجود تاثیر مثبت فرمان امام متاسفانه افراد فرصت‌طلب و سودجو در تجاوز به زمین‌های شهر تهران که جزو بیت‌المال است به کار خود ادامه دادند. این برای شهرداری تهران قابل تحمل نیست و من اعلام خطر می‌کنم و از مردم کمک می‌خواهم که در هر محله و کوی و برزن جلوی این تجاوزات را بگیرند.

آریا بانو

وقتی ما اعلام کردیم قیمت زمین باید به صفر برسد متاسفانه عده‌ای سودجو که در رژیم گذشته نیز از بابت زمین سودهای کلان می‌بردند به شکلی دیگر و در لباسی دیگر وارد عمل شدند. برای مثال قرار شد که بنیاد مسکن برای مستضعفان زمین‌هایی را در نظر بگیرد و به نیازمندان واگذار کند که این زمین‌ها باید تفکیک شود، نقشه ساختمانی داده شود، مالکیت موقت داده شود و پولی را که بسیار ناچیز است و از این بابت دریافت می‌شود برای عمران همان محله و منطقه به کار برند اما متاسفانه بنیاد مسکن که آقای کروبی در رأس آن بود به این تعهدات عمل نکرد و عملیات کروبی متوقف نشد و عده‌ای که از قبال او نیز نفع می‌برده‌اند زیر پوشش و تعهدات بنیاد مسکن گسترده‌تر از قبل وارد عمل شده و تجاوز به زمین را بیش‌تر ادامه دادند. من اعلام می‌کنم که عمل کروبی سرقت مسلحانه است. او به کمک افراد پاسدار بدون هیچ ضابطه‌ای زمین‌های شهر تهران را تفکیک می‌کند، پروانه می‌دهد و پول را به حساب شخصی خود می‌ریزد. این زمین‌ها که قیمت ندارند، ما که گفتیم قیمت زمین به صفر رسیده است ولی از این بابت پولی دریافت می‌کند و پولی که باید صرف خدمات زیربنایی شود، نمی‌شود و این از نظر شهرداری تهران یک سرقت مسلحانه از بیت‌المال است.
آن‌چه به طور کلی به نظر ما می‌رسد اگر در رژیم گذشته افرادی تحت فشار و استثمار بودند، متاسفانه همین طبقه مستضعف بودند که امروز هم به نام امام و به نام اسلام زیر فشار هستند و این عمل به دست زمین‌دارها و کمیته‌ها انجام می‌شود که زمین‌ها را می‌گیرند و به افراد محروم و ضعیف با سندهایی که می‌سازند می‌فروشند. من در این‌جا سندی دارم که زمین را متری 700 تومان به مستضعف فروخته‌اند. متاسفانه ما باید از بودجه عمران شهری پولی را صرف ر فاه و خدمات شهری این مناطق بنماییم و آن‌چه دردناک است به نام مستضعف و اسلام بر علیه مستضعف و اسلام دارند عمل می‌کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/493368/به-نام-شهردار-تهران-اعلام-خطر-می‌کنم؛-عمل-[حسن]-کروبی-سرقت-مسلحانه-است
بستن   چاپ