آریا بانو
شورش هواداران ترامپ ساعاتی نشست کنگره آمریکا را متوقف کرد
پنجشنبه 18 دی 1399 - 5:58:16 AM
آریا بانو-

تعلیق دسترسی ترامپ به حساب کاربری توئیتر

توئیتر پس از تعلیق دو پیام ترامپ، دسترسی او به حساب کاربری‌اش را به مدت 12 ساعت تعلیق کرد و هشدار داد که در صورت تکرار نقض قوانین این شبکه اجتماعی، به صورت دائم مسدود می‌شود.


مرگ یک زن 
برخی از رسانه ها از کشته شدن، زنی که با ضربه گلوله دچار آسیب دیدگی شدید از ناحیه سینه شده بود، خبر می دهند.


حذف ویدیو ترامپ از فیس‌بوک

خبرگزاری ان بی سی به نقل از یکی از مسئول شرکت فیسبوک گزارش داد: ویدیو ترامپ را حذف کردیم چرا که فکر می کنیم این ویدیو در تحریک ادامه خشونت موثر است.


تأمین امنیت کنگره بعد از 4 ساعت خشونت

منابع خبری به نقل از مسئولان امنیتی کنگره آمریکا اعلام کردند که بعد از 4 ساعت، امنیت به این نهاد آمریکایی بازگشته است.


پلیس واشنگتن: 15 نفر بازداشت شدند

پلیس واشنگتن روز چهارشنبه اعلام کرد که تاکنون 15 نفر از شرکت کنندگان در تظاهرات هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را بازداشت کرده است. این در حالی است که پلیس پنج قبضه سلاح نیز از تظاهرکنندگان کشف و توقیف کرده است.


معاون ترامپ خواستار توقف خشونت‌ها در کنگره شد

مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: حمله به ساختمان کاپیتال (کنگره) تحمل نخواهد شد و کسانی که عامل آن بودند با تمام ظرفیت‌های قانونی تحت تعقیب قرار می‌گیرند


نیروهای اف.بی.ای در ساختمان کنگره
نیروهای پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.ای) وارد کنگره ساختمان کنگره شدند تا آشوب در پایتخت آمریکا پایان یابد.


حامیان ترامپ امشب در داخل کنگره می مانند

شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام از کاخ سفید گزارش داد که حامیان ترامپ قصد خروج از کنگره را ندارند و شب را ساختمان آن سپری می کنند.


ساختمان حزب دموکرات تخلیه شد

نیویورک تایمز اعلام کرد : ساختمان حزب دموکرات از ترس حمله هواداران ترامپ تخلیه شد.


کشف بمب در پایتخت آمریکا
برخی از رسانه ها از کشف بمب در مقر اصلی مجمع ملی جمهوری‌خواهان در واشنگتن دی‌سی خبر دادند و اعلام کردند که این بمب با موفقیت خنثی شد.


گارد ملی آمریکا در حال حرکت به سمت کنگره 

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: به دستور ترامپ، گارد ملی در حال حرکت به سمت کنگره آمریکا است.


حمله معترضان به دفتر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان

شماری از معترضان به نتایج انتخابات آمریکا که وارد ساختمان کنگره این کشور شده اند لحظاتی قبل به دفتر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان این کشور هجوم آوردند.


اصابت گلوله به یک زن 
در تیراندازی پلیس و نیروهای ضد شورش به سوی شورشیان که قصد ورود به ساختمان کنگره را داشتند، سینه زنی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و حال وی وخیم گزارش شده است.


پلیس برای حفاظت از نمایندگان اسلحه کشید

گزارش‌ها حاکی از آن است که یک نفر در ساختمان کنگره هدف گلوله قرار گرفت. خبرگزاری فرانسه: پلیس داخل مجلس نمایندگان برای حفاظت از قانونگذاران, اسلحه کشیده است.


سی‌ان‌ان‌: وضاع در کنگره امریکا از کنترل خارج شده است

آنچه که ما شاهد هستیم چیزی است که رئیس جمهور آن را ترغیب کرده است. متاسفانه آنچه که می بینیم غیر معمول، وحشتناک و عجیب بوده و این تظاهرات کنندگان حق تظاهرات دارند اما این فراتر از حق تظاهرات و یورش  تصرف کنگره است.


حامیان ترامپ به داخل ساختمان کنگره هجوم بردند

با هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره و تلاش برای ورود به ساختمانی که در حال شمارش آرای الکترال کالج است، تمام درب های کنگره قفل شده و حتی خبرنگار سی ان ان نیز نتوانسته از این ساختمان خارج شود. 


پنس روی ترامپ را زمین زد

مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا درخواست دونالد ترامپ برای رد تایید آرای الکترال کالج نپذیرفت و گفت که نمی تواند این کار را انجام دهد.


حمله توئیتری ترامپ به ‎پنس

دونالد ترامپ رئییس جمهوری آمریکا در توئیتی به معاون اول خود حمله کرد و نوشت : پنس شهامت لازم برای انجام دادن کارهایی که جهت محافظت از کشور و قانون اساسی بود را نداشت.


واشنگتن حکومت نظامی شد
شهردار واشنگتن اعلام کرد: مقررات منع آمد و شد از ساعت 6 بعدازظهر امروز تا 6 صبح پنج شنبه در پایتخت آمریکا اجرا می شود. 


یورش برخی از طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره

گزارش ها حاکی است که صدها نفر از طرفداران ترامپ با عبور از حفاظ‌های اطراف کنگره به سمت آن هجوم آوردند و پلیس بری متفرق کردن آنها از گاز اشک آور استفاده کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه از مایک پنس، معاونش خواست تا در مقابل کنگره پیروزی جو بایدن را به‌رسمیت نشناسد.

ترامپ که براساس نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر با کسب 232 رای کالج الکترال در برابر 306 رای جو بایدن شکست خورده اعلام کرد هرگز شکست در انتخابات را نخواهد پذیرفت.

رئیس جمهوری ایالات متحده روزچهارشنبه در برابر هوادارانش که در خیابان‌های واشنگتن به نفع وی تجمع کرده بودند، گفت: «تنها چیزی که مایک پنس باید انجام دهد این است که از ایالت‌ها بخواهد تا بار دیگر صحت نتیجه انتخابات را بررسی کنند. به این ترتیب من دوباره رئیس جمهور خواهم شد و شما بار دیگر خوشبخت خواهید شد.» وی گفت در این انتخابات به شکل بی‌سابقه‌ای تقلب شده است.


http://www.banounews.ir/fa/News/490824/شورش-هواداران-ترامپ-ساعاتی-نشست-کنگره-آمریکا-را-متوقف-کرد
بستن   چاپ