آریا بانو
مالیات ٩٠٠ میلیارد تومانی خانه‌های خالی و لوکس
پنجشنبه 13 آذر 1399 - 11:00:51 AM
آریا بانو- به گزارش ایرنا، برای نخستین بار لایحه بودجه کشور با رقم چشمگیری از درآمد مالیاتی بر اساس اخذ مالیات از خانه های خالی و لوکس بسته شد و در نهایت دولت در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده از خانه‌های لاکچری 707 میلیارد تومان و از خانه‌های خالی 200 میلیارد تومان مالیات دریافت کند.

بر پایه جدول شماره 5 لایحه بودجه 1400 که مربوط به جدول درآمدهای دولت است،  دولت از محل مالیات بر خانه‌های لوکس و گران‌قیمت در مجموع 707 میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

دولت در لایحه بودجه امسال پیش بینی کرده است که 200 میلیارد تومان از محل مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه درآمد کسب کند.

تعویق در راه اندازی و بهره برداری از سامانه املاک و اسکان باعث شد که درآمد دولت در سال ٩٩ از محل اخذ مالیات از خانه های خالی محقق نشود.

سامانه اسکان با پیگیری‌های گسترده محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از بهمن ماه سال گذشته راه اندازی شده و بلافاصله فرآیند دشوار جمع آوری اطلاعات مسکنی کشور برای بارگذاری در این سامانه از ابتدای امسال آغاز شد.

 همزمان با جمع‌آوری اطلاعات مسکنی خانوارها و مالکان حقیقی و حقوقی برای تکمیل سامانه تاکنون بیش از 2 میلیون و 700 هزار خانه متعلق به مالکانی که بیش از یک واحد مسکونی دارند که ظن "خالی بودن" درباره آن‌ها می‌رود، شناسایی شد.

ارقام لایحه بودجه امسال نشان می دهد پس از وقفه 5 ساله، سرانجام قانون مالیات بر خانه‌های خالی، رنگ اجرایی شدن به خود می بیند.


http://www.banounews.ir/fa/News/465990/مالیات-٩٠٠-میلیارد-تومانی-خانه‌های-خالی-و-لوکس
بستن   چاپ