آریا بانو
چهارمین مهاجم ایرانی به لیگ پرتغال رسید
شنبه 8 آذر 1399 - 16:02:06
آریا بانو - ورزش 3 / مهاجم نوک 23 ساله صنعت نفت آبادان به مربی سابقش در این تیم در فوتبال پرتغال پیوست تا لیگانوس صاحب یک بازیکن ایرانی جدید شود.
جعفر سلمانی مهاجم سال گذشته تیم صنعت نفت آبادان به کشور پرتغال رسید تا به طور رسمی کارش را با باشگاه پورتیموننزه آغاز کند. هدایت تیم پورتیموننزه را در لیگ پرتغال پائولو سرجیو به عهده دارد. مردی که بعد از حضورش در لیگ برتر و هدایت صنعت نفت برای علاقمندان به فوتبال ایران نیز شناخته شده است.
این مربی 52 ساله که بعد از یک فصل حضور در نفت آبادان به تیم التعاون عربستان پیوست طبق عرف فوتبال این کشور بعد از چند نتیجه ضعیف از کار برکنار شد. اما سرجیو که در صنعت نفت هم مشخص بود مربی خوبی است با پیشنهاد تیم پورتیموننزه از کشورش مواجه شد و از ابتدای لیگ امسال هدایت این تیم را به عهده گرفته است.
اما در حالی که فوتبال پرتغال طی دو سال اخیر توجه جالبی به فوتبال ایران نشان داده ، سرجیو نیز یکی از شاگردانش در نفت آبادان را برای حضور در پورتیموننزه انتخاب کرد. جعفرسلمانی مهاجم 23 ساله صنعت نفت از مدتی قبل مورد توجه سرجیو قرار گرفته بود و از حدود یک ماه قبل مذاکرات نهایی را با این باشگاه انجام داد.
سلمانی که مثل دیگر بازیکنان ایرانی به خاطر شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی در سفرش مواجه شده بود شب گذشته به پرتغال رسید تا به طور رسمی با تیم پرتغالی قرارداد امضا کند.
پورتیموننزه در این فصل و در هفت هفته ابتدایی لیگ پرتغال نتایج خوبی با سرجیو نگرفته است . این تیم 5 شکست ، یک برد و یک مساوی داشته است و در قعر جدول رده بندی قرار دارد.
جعفرسلمانی که ساعت دو نیمه شب گذشته به پورتیمائو رسید قرار است بصورت ماهیانه از باشگاه دستمزد بگیرد. این بازیکن از نیم فصل می تواند پروتیموننزه را در لیگ پرتغال همراهی کند.
سلمانی چهارمین مهاجم ایرانی و پنجمین ایرانی حال حاضر در لیگ پرتغال است. مهدی طارمی(پورتو)، علی علیپور(ماریتیمو)، شهریار مغانلو(سانتاکلارا) دیگر مهاجمان و امیرعابدزاده دروازه‌بان ماریتیمو قدیمی ترین لژیونر ایرانی در کشور پرتغال هستند.

http://www.banounews.ir/fa/News/462211/چهارمین-مهاجم-ایرانی-به-لیگ-پرتغال-رسید
بستن   چاپ