آریا بانو
روسیه در فضا راهپیمایی می‌کند
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 12:12:20
آریا بانو - سیناپرس / سازمان فضایی روسیه در نظر دارد جهت انجام برخی تغییرات در ایستگاه بین المللی فضایی، دو برنامه راهپیمایی در این ایستگاه انجام دهد. این ماموریت در راستای تخلیه بخشی از این ایستگاه با عنوان پیرس انجام خواهد شد.
سرگئی رومانوف (Sergei Romanov) معاون مدیرعامل شرکت موشک فضایی انرجیا (Energia) در روسیه اعلام کرد که فضانوردان این کشور برای انجام عملیات و تخلیه بخشی از ایستگاه فضایی بین المللی با عنوان پیرس (Pirs module) در هجدهم ماه نوامبر سال 2020 میلادی (برابر با 28 آبان ماه) و در فوریه 2021 میلادی (بهمن و اسفند ماه خورشیدی) دو راهپیمایی فضایی انجام می دهند.
فضانوردان روسیه برای انجام عملیات و تخلیه بخشی از ایستگاه فضایی بین المللی با عنوان پیرس (Pirs module) در هجدهم ماه نوامبر سال 2020 میلادی (برابر با 28 آبان ماه) و در فوریه 2021 میلادی (بهمن و اسفند ماه خورشیدی) دو راهپیمایی فضایی انجام می دهند.
در همین رابطه آژانس فضایی روسیه روز سه شنبه به طور رسمی اعلام کرد، فضانوردان روسی سرگئی ریژیکوف (Sergei Ryzhikov) و سرگئی کود – اسورچکوف (Sergei Kud-Sverchkov) که در حال حاضر در حال اجرای ماموریت در ایستگاه فضایی بین المللی هستند، در 18 نوامبر سال جاری این عملیات راه پیمایی فضایی را اجرا می کنند.
در اصطلاح فنی، راهپیمایی فضایی یا Extravehicular activity (EVA) به فعالیت بیرون از سفینه، یا فعالیت برون‌ ناوی گفته می‌ شود که فضانورد در خارج فضا پیما انجام می دهند. این اصطلاح هم برای فضانوردانی که در مدار زمین از فضا پیما خارج می ‌شوند و برای فضانوردانی که روی ماه راهپیمایی می کنند، به کار می ‌رود. قابل توجه است فضانوردانی که اقدام به راهپیمایی فضایی می ‌کنند، باید لباس فضایی ویژه‌ای بپوشند که آنها را در خلاء فضا و در مقابل تشعشعات خطرناک کیهانی محافظت کند.
احتمالا این عملیات به طور زنده در شبکه های مرتبط با آژانس فضایی روسیه پخش خواهد شد و علاقمندان قادر خواهند آن را مشاهده کنند. اطلاعات تکمیلی در این رابطه متعاقبا منتشر می شوند.

http://www.banounews.ir/fa/News/438934/روسیه-در-فضا-راهپیمایی-می‌کند
بستن   چاپ