آریا بانو
تقابل مسی با جای خالی رونالدو؟
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 12:10:20
آریا بانو - همشهری / بارسا و یووه در بحرانی‌ترین شرایط ممکن در اروپا به هم رسیده‌اند.
شب دوم از هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا امشب با یک دیدار فوق‌حساس برگزار می‌شود؛ جدال بارسلونا با یوونتوس احتمالا بدون کریستیانو رونالدو. قرار بود تا دیشب و در فاصله 24ساعت مانده به دیدار ساعت23:30 امشب یک تست کووید-19 دیگر از کریستیانو گرفته شود و اگر نتیجه منفی بود به او اجازه حضور در رویارویی امشب با مسی داده شود.
این رویارویی که پس از 3سال می‌توانست رخ بدهد، مهم‌ترین اتفاق مرحله گروهی بود که اگر این اتفاق رخ ندهد، باید دست به دعا برد تا در دیدار برگشت هر دوی این ستاره‌‌ها سالم و سرحال باشند و مقابل هم بازی کنند. مسی از زمانی که رونالدو رفته در 6 ال‌کلاسیکو موفق به گلزنی یا پاس گل نشده است. حضور آنها در یک لیگ به کیفیت هر دو کمک کرده بود. رونالدو در 20تقابل آخر با مسی موفق شده بود 15گل بزند. این دویستمین تجربه یوونتوس در لیگ قهرمانان است که برد در دیدار امشب می‌تواند تعداد بردهای آنها را به عدد100 برساند که بیشتر از هر تیم ایتالیایی دیگری است. از آندره‌آ پیرلو به‌عنوان زیدان یوونتوس یاد می‌شود؛ مربی جوانی که در نخستین تجربه سرمربیگری‌اش هدایت تیم سابق خود را در دست گرفته و می‌خواهد گام در راه موفقیت‌بار زیزو بگذارد. اما این یک قیاس غیرمنطقی است.
زیدان در همان 3سال اول حضورش در رئال 3 لیگ قهرمانان پیاپی برای این تیم آورد و در 4سال مربیگری موفق شد 2لالیگا هم به چنگ بیاورد و در 10تقابل ال‌کلاسیکویی مقابل بارسلونا 5بار برده و تنها 3بار باخته است. اما پیرلو به‌نظر نمی‌رسد با این همه ستاره راه به جایی ببرد؛ دست‌کم تا حالا نشانه‌هایی از ظهور یک مربی بزرگ بروز نداده است. تنها 2برد در سری‌آ و یک برد انضباطی مقابل ناپولی که به‌خاطر کرونا حاضر به دیدار با این تیم نشد، دستاورد پیرلو در این فصل است. آنها در بازی شنبه هم مقابل تیم هلاس ورونا متوقف شدند. حتی بسیاری شک کرده‌اند که او بتواند تیم را به دهمین عنوان پیاپی قهرمانی در لیگ داخلی برساند. پیرلو آخرین باری که پیراهن یوونتوس را به‌عنوان بازیکن بر تن کرد، مقابل همین بارسلونا بود؛ در فینال لیگ قهرمانان سال2015 که با باخت یووه همراه بود.
یووه 4بازی آخر خانگی اروپایی خود را برده و در 42بازی خانگی آخر خود در این تورنمنت در ورزشگاه آلیانس تنها 4باخت داشته که 3تای آن در 10مسابقه اخیر بوده. یووه در رده پنجم سری‌آ قرار دارد که البته بهتر از رده دوازدهمی بارسا در لالیگاست. یووه در همه رقابت‌های این فصل یکی در میان برد و مساوی داشته که با احتساب این آمار این بار نوبت برد است. در خط دفاعی یووه تقریبا همه مصدومند. الکس ساندرو که چند بازی است غیبت دارد، ماتیاس دلیخت هم هنوز مصدوم است، کیه‌لینی هفته گذشته دچار مصدومیت شد و این هفته هم نوبت بونوچی بود. در ترکیب بارسا مصدومیت همسترینگ کوتینیو او را از دیدار امشب دور نگه داشته و پیکه هم به‌دلیل اخراج در بازی قبلی در این مسابقه غایب است. شاید پیانیچ و آرتور ملو امشب مقابل تیم‌های سابق خود به میدان بروند.
در طرف مقابل، رونالد کومان حضور دارد؛ سرمربی هلندی 2باخت پیاپی در لالیگا داده که یکی از آنها باخت خانگی 1-3 در ال‌کلاسیکو بوده. چیزی که از کومان در این فصل دیده‌ایم، تغییر سیستم از 3-3-4 به 1-3-2-4 است و جرزنی و غر‌زدن بعد از باخت‌ها! او تیمی بحران‌زده را در اختیار گرفته که با رفتارش، آن را به بحران‌های بیشتری فرو می‌برد. بارتومئو، رئیس باشگاه که به‌نظر می‌رسید پریشب استعفا دهد، خواستار تغییر تاریخ انتخابات زودهنگام شده و نامه‌ای به نخست‌وزیر ایالت کاتالونیا نوشته و درخواست کرده به‌خاطر درگذشت 800عضو رسمی باشگاه، انتخابات به تعویق بیفتد.
اوضاع اقتصادی باشگاه هم همچنان بحرانی است، درست مثل اوضاع اقتصادی سری‌آ. رئیس سری‌آ با انتقاد از دولت اعلام کرده که اگر با حضور تماشاگران در مسابقات موافقت نشود، فوتبال این کشور به ورشکستگی می‌رسد. فوتبال در ایتالیا سالانه بیش از یک میلیارد یورو مالیات می‌دهد و اکنون به‌خاطر ویروس چینی متحمل زیان 600میلیون یورویی شده است. قرار بود بازی‌ها با حضور یک هزار تماشاگر برگزار شود که دولت مخالفت کرد. بازی امشب هم بدون تماشاگر خواهد بود. یووه در 3 تقابل آخر خود به بارسا گل نزده اما تعداد رویارویی‌ها 14بار است که هر کدام 5بار دیگری را برده‌اند. دنی ماکیلی هلندی داور بازی با یوونتوس خواهد بود. او در برد 4-1 مقابل رم در نیوکمپ در لیگ قهرمانان 2018 هم داور بود.
گروه E
کراسنودار....................................................................... چلسی
سویا....................................................................................... رن
گروه F
دورتموند........................................................................... زنیت
کلوب بروخه.................................................................... لاتزیو
گروه G
فرانتس‌واروش....................................................... دیناموکیف
یوونتوس....................................................................... بارسلونا
گروه H
باشاک شهیر..................................................... پاری‌سن‌ژرمن
منچستریونایتد.......................................................... لایپزیش

http://www.banounews.ir/fa/News/438915/تقابل-مسی-با-جای-خالی-رونالدو؟
بستن   چاپ