آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه کیش تره فرنگی خانه داري

طرز تهیه کیش تره فرنگی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - کیش تره فرنگی یکی از انواع غذاهای خوشمزه کشور فرانسه است که معمولا به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیش تره فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 4 نفر تخم مرغ 2 عدد ماست 3 قاشق غذاخوری روغن نصف لیوان بکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری آرد 5 لیوان کره به میزان لازم تره فرنگی 6 الی 7 شاخه نمک و فلفل سیاه و قرمز به میزان لازم خامه 200 میلی لیتر پنیر چدار رنده شده 1 فنجان طرز تهیه کیش تره فرنگی مرحله اول برای تهیه کیش تره فرنگی تره فرنگی تازه را به خوبی شسته و آن را با یک چاقوی بسیار تیز بر روی تخته برش خرد کنید. تره فرنگی خرد شده را با مقدار کمی روغن یا روغن زیتون تفت دهید تا کمی رنگ آن عوض شود. مرحله دوم به تره فرنگی نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را اضافه کرده و سپس آن را از روی حرارت بردارید. اجازه دهید تا کمی خنک شود. حالا باید لایه بالایی کیش تره فرنگی را آماده کنید. ابتدا خامه، 1 عدد تخم مرغ و پنیر چدار رنده شده را به همراه کمی نمک در یک کاسه بزرگ و گود بریزید. مرحله سوم تمامی این مواد را با هم به خوبی مخلوط کنید. برای تهیه خمیر کیش تره فرنگی باید ابتدا آرد را الک کنید. سپس آرد را در یک ظرف گود ریخته و وسط آن را به صورت گودال آتشفشانی باز کنید. کمی بکینگ پودر روی آرد بپاشید. مرحله چهارم حالا 1 عدد تخم مرغ، ماست، روغن و کمی نمک را داخل گودال بریزید. برای مخلوط کردن این مواد از وسط شروع کنید. به این شکل که آرد را کم کم به سمت داخل آورده و هم بزنید. این کار را تا جایی انجام دهید که خمیر یکنواخت شود. مرحله پنجم حالا تخته خمیر خشک و تمیز را آرد پاشی کنید. خمیر را به کمک وردنه بر روی آن پهن کنید. این خمیر را باید متناسب با اندازه قالب خودتان باز کنید. همه طرف قالب را به خوبی با کره چرب کنید. حالا زمان آن است که خمیر را بر روی قالب قرار دهید. مرحله ششم برای این کار باید خمیر را بر روی وردنه بپیچید و آن را داخل قالب پخش کنید. باید از وسط شروع کنید. یادتان باشد که باید خمیر از اطراف قالب آویزان باشد. به طور معمول کافی است تا چیزی در حدود 2 سانتی متر از خمیر از لبه قالب آویزان باشد و نه بیشتر. مرحله هفتم به کمک دست خمیر را به شکل قالب در بیاورید. حتما روی دیواره ها را محکم فشار دهید. حالا می توانید خمیر اضافی را به شکل مرتب برش دهید. حتما روی خمیر را به کمک یک چنگال سوراخ کنید. این کار موجب می شود تا در طمان پختن خمیر در فر، پف نکند. مرحله هشتم حالا باید به مدت 10 دقیقه این خمیر را در فر قرار دهید. دمای فر باید 180 درجه باشد و حتما فر را از قبل گرم کنید. خمیر تارت نیم پخته را بعد از زمان مشخص از فر خارج کنید. حالا باید تمامی مواد پنیری را به همراه تره فرنگی بر روی آن ریخته و دوباره آن را داخل فر قرار دهید. مرحله نهم کمی صبر کنید تا روی کیش تره فرنگی کاملا قهوه ای و خوشرنگ شود. بعد از خارج کردن آن از فر، کمی صبر کرده و سسپس کیش تره فرنگی را با احتیاط از قالب جدا کنید. غذای شما آماده است و می توانید آن را برش زده و سرو کنید.

کیش تره فرنگی یکی از انواع غذاهای خوشمزه کشور فرانسه است که معمولا به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیش تره فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
تخم مرغ2 عدد
ماست3 قاشق غذاخوری
روغننصف لیوان
بکینگ پودر1 قاشق مرباخوری
آرد5 لیوان
کرهبه میزان لازم
تره فرنگی6 الی 7 شاخه
نمک و فلفل سیاه و قرمزبه میزان لازم
خامه200 میلی لیتر
پنیر چدار رنده شده1 فنجان
طرز تهیه کیش تره فرنگی
مرحله اول
برای تهیه کیش تره فرنگی تره فرنگی تازه را به خوبی شسته و آن را با یک چاقوی بسیار تیز بر روی تخته برش خرد کنید. تره فرنگی خرد شده را با مقدار کمی روغن یا روغن زیتون تفت دهید تا کمی رنگ آن عوض شود.
مرحله دوم
به تره فرنگی نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را اضافه کرده و سپس آن را از روی حرارت بردارید. اجازه دهید تا کمی خنک شود. حالا باید لایه بالایی کیش تره فرنگی را آماده کنید. ابتدا خامه، 1 عدد تخم مرغ و پنیر چدار رنده شده را به همراه کمی نمک در یک کاسه بزرگ و گود بریزید.
مرحله سوم
تمامی این مواد را با هم به خوبی مخلوط کنید. برای تهیه خمیر کیش تره فرنگی باید ابتدا آرد را الک کنید. سپس آرد را در یک ظرف گود ریخته و وسط آن را به صورت گودال آتشفشانی باز کنید. کمی بکینگ پودر روی آرد بپاشید.
مرحله چهارم
حالا 1 عدد تخم مرغ، ماست، روغن و کمی نمک را داخل گودال بریزید. برای مخلوط کردن این مواد از وسط شروع کنید. به این شکل که آرد را کم کم به سمت داخل آورده و هم بزنید. این کار را تا جایی انجام دهید که خمیر یکنواخت شود.
مرحله پنجم
حالا تخته خمیر خشک و تمیز را آرد پاشی کنید. خمیر را به کمک وردنه بر روی آن پهن کنید. این خمیر را باید متناسب با اندازه قالب خودتان باز کنید. همه طرف قالب را به خوبی با کره چرب کنید. حالا زمان آن است که خمیر را بر روی قالب قرار دهید.
مرحله ششم
برای این کار باید خمیر را بر روی وردنه بپیچید و آن را داخل قالب پخش کنید. باید از وسط شروع کنید. یادتان باشد که باید خمیر از اطراف قالب آویزان باشد. به طور معمول کافی است تا چیزی در حدود 2 سانتی متر از خمیر از لبه قالب آویزان باشد و نه بیشتر.
مرحله هفتم
به کمک دست خمیر را به شکل قالب در بیاورید. حتما روی دیواره ها را محکم فشار دهید. حالا می توانید خمیر اضافی را به شکل مرتب برش دهید. حتما روی خمیر را به کمک یک چنگال سوراخ کنید. این کار موجب می شود تا در طمان پختن خمیر در فر، پف نکند.
مرحله هشتم
حالا باید به مدت 10 دقیقه این خمیر را در فر قرار دهید. دمای فر باید 180 درجه باشد و حتما فر را از قبل گرم کنید. خمیر تارت نیم پخته را بعد از زمان مشخص از فر خارج کنید. حالا باید تمامی مواد پنیری را به همراه تره فرنگی بر روی آن ریخته و دوباره آن را داخل فر قرار دهید.
مرحله نهم
کمی صبر کنید تا روی کیش تره فرنگی کاملا قهوه ای و خوشرنگ شود. بعد از خارج کردن آن از فر، کمی صبر کرده و سسپس کیش تره فرنگی را با احتیاط از قالب جدا کنید. غذای شما آماده است و می توانید آن را برش زده و سرو کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/680034/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تولید ماده موثر چند داروی اعصاب و روان توسط نخبگان ایرانی

داستانک/ گره های زندگی

کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال جدا شدند؟

قراردادها در حضور وزیر ورزش به خریداران سهام پرسپولیس واگذار شد

اسبقیان: وزارت ورزش دیگر نقشی در تعیین مدیرعامل سرخابی‌ها ندارد

درویش: حالا باید به فکر ارتقای پرسپولیس باشیم

گل دوم ایران به قرقیزستان توسط سالار آقاپور

گل اول فوتسال ایران به قرقیزستان توسط بهروز عظیمی

گل اول قرقیزستان به ایران توسط آمانبائف

درویش در پرسپولیس ماندنی شد

هاشمی: امروز بهترین روز ورزش کشور است

مرادی: هیچ گله‌ای از موسوی نداریم

گزارش زنده؛ ایران 2 - قرقیزستان 1

از معلمی تا بازیگری به روایت «سید جواد هاشمی»

نام 2 هنرمندی که ایرانی ها در گوگل سرچ کردند

پیشتازی «برمودا» در نظرسنجی‌ها

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

قطعات گیلکی «رعنا» و «آها بوگو» با فلوت نوازی سینا ذکایی

جزئیاتی جدید از سرو آزادانه "قلیان اکسیژن" در برخی استان ها

وزیر کشور: در "طرح نور" اساس کار، اصلاح با تذکر است

هوش فوق العاده کلاغ در انجام یک بازی

شکار ماهی با دست خالی!

دوش آب سرد بگیریم یا نه؟

تصویر روز ناسا؛ سایه X شکل پس‌دمه

بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران: نگاهی به تاریخ پیچیده یک رسانه

برتری دریایی و خواهران منصوریان در گام نخست

تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!

شگفتی‌ساز جام‌حذفی دور از هیاهو قهرمانی!

ژیرو مسافر لس‌آنجلس اف‌سی می‌شود

بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود

کاپیتان سابق پشت فولاد درآمد

وزیر اقتصاد: اتفاقی نشدنی تحقق یافت

حسن یزدانی به اردوی تیم ملی نرفت

آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی وادا محکوم شد

استقلال چهارمین تیم پرافتخار فوتبال آسیا

عامل ناامنی خاورمیانه کیست؟

پشت صحنه خواستگاری سلمان از شیرین

تصویری عجیب از رنگ‎آمیزی و نقاشی جالب یک خودروی پژو 206 در ساری که سوژه شد!

حرکت عجیب و جنجالی یک زن تهرانی که سوژه شد؛ تزئین ناخن با طلا 24 عیار 12 میلیون تومانی!

درباره واکسیناسیون سرخک چه می‌دانید؟

تیزری از آهنگ جدید سینا درخشنده را تماشا کنید

توضیحات رئیس محیط زیست درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی

رییس دیوان عالی: قضات درباره حجاب احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود

قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد

صحنه عجیب برخورد صاعقه به رودخانه

از جمله زیبایی های رابطه پدر دختری

با نون گلی شیک پذیرایی کنید

اگر در گوشمان آب رفت چکار کنیم؟

این ست رنگی برای آقایون محشره!

روش آسان تکثیر پتوس