آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه تارت کاراملی خانه داري

طرز تهیه تارت کاراملی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - تارت کاراملی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده است که برای پذیرایی بسیار مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت کاراملی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. مواد لازم تارت کاراملی کره گیاهی 75 گرم پودر قند 25 گرم آرد 130 گرم زرده تخم مرغ 1 عدد وانیل نوک قاشق چایخوری مواد لازم برای کارامل گردویی مغز گردو خرد شده 100 گرم خامه صبحانه 150 گرم شکر 150 گرم کره 40 گرم طرز تهیه تارت کاراملی مرحله اول برای تهیه تارت کاراملی ابتدا کارامل را آماده می کنیم، برای این منظور خامه را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا حالتی نرم و روان پیدا کند، سپس قابلمه را از روی حرات کنار می گذاریم. مرحله دوم توجه داشته باشید که خامه نباید بجوشد و فقط روان شدن آن کافی است. در ادامه شکر را داخل یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به آرامی هم می زنیم تا شکر به طور کامل ذوب شود. مرحله سوم پس از اینکه رنگ شکر تغییر کرد، کره را به تابه اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا کره جذب شکر شود. در ادامه خامه را کم کم اضافه می کنیم و با دیگر مواد ترکیب می کنیم، سپس گردوی خرد شده را اضافه می کنیم. مرحله چهارم حالا مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. یک دقیقه پس از اضافه کردن گردو، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم خنک شود. حالا برای درست خمیر تارت، ابتدا کره گیاهی را به همراه پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. مرحله پنجم حالا مواد را به مدت 5 دقیقه با همزن مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس زرده تخم مرغ را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و به مدت 2 دقیقه دیگر با همزن مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را دو مرتبه الک می کنیم. مرحله ششم در این مرحله آرد را در سه مرحله به کاسه اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم تا خمیر جمع شود. توجه داشته باشید که ممکن است تمام آرد مصرف نشود یا اینکه نیاز به کمی آرد بیشتر باشد، پس تا زمانی که خمیر به دست نچسبد آرد اضافه می کنیم. مرحله هفتم این خمیر نیاز به ورز دادن ندارد، چون روغن پس می دهد. در ادامه خمیر را بین سلفون می پیچیم و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم. مرحله هشتم در این مرحله خمیر را بین دو لایه پلاستیک قرار می دهیم و با قطر نیم سانتی متر باز می کنیم، سپس خمیر را با کاتر تارت قالب می زنیم و درون قالب های تارت قرار می دهیم. حالا با انگشت وسط خمیر را گود می کنیم. مرحله نهم در این مرحله روی خمیر تارت را با چنگال سوراخ می کنیم تا زیادی پف نکند. در ادامه از مایه کاراملی درون خمیرهای تارت قرار می دهیم، سپس فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. مرحله دهم حالا قالب های تارت را درون سینی فر می چینیم، سپس سینی فر را به مدت 20 تا 30 دقیقه در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا تارت ها بپزند. در ادامه تارت ها را از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا خنک شوند، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم.

تارت کاراملی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده است که برای پذیرایی بسیار مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت کاراملی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم تارت کاراملی
کره گیاهی75 گرم
پودر قند25 گرم
آرد130 گرم
زرده تخم مرغ1 عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
مواد لازم برای کارامل گردویی
مغز گردو خرد شده100 گرم
خامه صبحانه150 گرم
شکر150 گرم
کره40 گرم
طرز تهیه تارت کاراملی
مرحله اول
برای تهیه تارت کاراملی ابتدا کارامل را آماده می کنیم، برای این منظور خامه را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا حالتی نرم و روان پیدا کند، سپس قابلمه را از روی حرات کنار می گذاریم.
مرحله دوم
توجه داشته باشید که خامه نباید بجوشد و فقط روان شدن آن کافی است. در ادامه شکر را داخل یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به آرامی هم می زنیم تا شکر به طور کامل ذوب شود.
مرحله سوم
پس از اینکه رنگ شکر تغییر کرد، کره را به تابه اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا کره جذب شکر شود. در ادامه خامه را کم کم اضافه می کنیم و با دیگر مواد ترکیب می کنیم، سپس گردوی خرد شده را اضافه می کنیم.
مرحله چهارم
حالا مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. یک دقیقه پس از اضافه کردن گردو، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم خنک شود. حالا برای درست خمیر تارت، ابتدا کره گیاهی را به همراه پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.
مرحله پنجم
حالا مواد را به مدت 5 دقیقه با همزن مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس زرده تخم مرغ را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و به مدت 2 دقیقه دیگر با همزن مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را دو مرتبه الک می کنیم.
مرحله ششم
در این مرحله آرد را در سه مرحله به کاسه اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم تا خمیر جمع شود. توجه داشته باشید که ممکن است تمام آرد مصرف نشود یا اینکه نیاز به کمی آرد بیشتر باشد، پس تا زمانی که خمیر به دست نچسبد آرد اضافه می کنیم.
مرحله هفتم
این خمیر نیاز به ورز دادن ندارد، چون روغن پس می دهد. در ادامه خمیر را بین سلفون می پیچیم و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم.
مرحله هشتم
در این مرحله خمیر را بین دو لایه پلاستیک قرار می دهیم و با قطر نیم سانتی متر باز می کنیم، سپس خمیر را با کاتر تارت قالب می زنیم و درون قالب های تارت قرار می دهیم. حالا با انگشت وسط خمیر را گود می کنیم.
مرحله نهم
در این مرحله روی خمیر تارت را با چنگال سوراخ می کنیم تا زیادی پف نکند. در ادامه از مایه کاراملی درون خمیرهای تارت قرار می دهیم، سپس فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود.
مرحله دهم
حالا قالب های تارت را درون سینی فر می چینیم، سپس سینی فر را به مدت 20 تا 30 دقیقه در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا تارت ها بپزند. در ادامه تارت ها را از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا خنک شوند، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/668123/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

سهم هر ایرانی از مصرف سیگار؛ سالی 860 نخ!

هدیه عجیب و ویژه مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی در «شب‌ آهنگی» که سوژه شد

رونمایی از دفتر کار محمد بن سلمان / استایل جالب و متفاوت ولیعهد عربستان در محل کارش که پربازدید شد!

قسمتی از دکوراسیون امروزی و شیک خانه یوسف تیموری بازیگر فولاد سریال «زیر آسمان شهر» / چه مبلمان زیبایی

حذف هپاتیت C در ایران رسما اعلام شود

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد

احداث آرامستان جدید پایتخت در 2 نقطه تهران

زیبایی های یک پل در میان ابر ها

ساحل زیبای اقیانوس هند

کی حاضره امتحانش کنه؟

چطور کوکو سبزی پف می‌کند؟

این بیماران به کنسرو لب نزنند

7 متهم طلاق بعد از 20سال زندگی

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

ظهور یک برزیلی واقعی در لیگ برتر

ماجرای جدایی دروازه‌بان استقلال چیست؟

اینتر به دنبال زدن 3 نشان با یک تیر در دربی میلان!

بازی زیبای پرسپولیس حال هواداران را خوب کرده است

سرمربی پیشین فوتسال: بازیکنان با استرس بازی کردند

پیشنهاد پزشکی به بیرانوند برای بازگشت به دروازه پرسپولیس

باشگاه تراکتور: سرمربی امروز مشخص می‌شود

رویه‌های امنیتی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس

ورود کمیته انضباطی فدراسیون به بازی استقلال - شمس‌آذر

فروش بالای فیلم‌ها دستاورد سینماگران است نه دولتمردان

معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

چهره بازیگر سریال «پایتخت» در 50 سالگی

عضو گروه بیتلز و همسرش چرا به ایران آمدند؟/ از بازارگردی و خوردن کباب تا دیدار با ویگن/ تصاویر

خوانندگی مهدی سلطانی با صدای بهشتی و اجرایی عاشقانه + ویدیو / خوشا روزی که این دنیا سر آید

تصاویر آخرالزمانی و باورنکردنی منتشر شده از لحظه شروع طوفان و سیل وحشتناک و بی‌سابقه در دبی

ایمان صفا ممدچاخان نیسان آبی در دورهمی خانوادگی از عشقش رونمایی کرد / چقد همشون صمیمی و با اصالتن

اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست

شیوع 3 بیماری از داخل افغانستان به ایران