آریا بانو

آخرين مطالب

از نوادگان ایل بختیاری بین پردرآمدترین ورزشکاران جهان ورزشي

از نوادگان ایل بختیاری بین پردرآمدترین ورزشکاران جهان
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خبر ورزشی / در لیست پردرآمدترین ورزشکاران سال 2021 جهان که نشریه «فوربس» منتشر کرده یک نام جالب به چشم می‌خورد و آن‌هم کسی نیست جز «دیوید بختیاری» ستاره فوتبال آمریکایی که اصلیتی ایرانی از ایل بختیاری دارد.
نشریه اقتصادی «فوربس» مثل هر سال، پردرآمدترین ورزشکاران سال 2021 را هم معرفی کرد که نکته جالب حضور یک ورزشکار ایرانی-آمریکایی در این لیست و در کار مشهورترین ورزشکاران دنیا بود. در حالی که کانر مک‌گرگور با 153 میلیون یورو درآمد در صدر این لیست قرار گرفته و اسطوره‌های فوتبال یعنی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو با 110 میلیون یورو و 102 میلیون یورو در رده‌های بعدی هستند، نفر هفدهم لیست «دیوید بختیاری» ستاره تیم فوتبال آمریکایی «گرین‌بِی پکرز» در لیگ NFL آمریکا است. او که پدری ایرانی‌الاصل دارد با درآمدی 41٫35 میلیون یورویی در سال 2021 از پردرآمدترین ورزشکاران جهان بوده.
در ایران، شاید کمتر کسی با بازیکنی در ورزش فوتبال آمریکایی آشنا باشد و به همین دلیل دیوید بختیاری را هم کمتر می‌شناسند.
دیوید بختیاری کیست؟
دیوید افراسیاب اسد بختیاری که در 30 سپتامبر 1991 در شهر «سن‌متئو» از ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد، مهاجم فوتبال آمریکایی برای تیم گرین‌بی‌پکرز در لیگ ملی فوتبال است. او در تیم فوتبال دانشکده کلرادو بازی می‌کرد و در دور چهارم برگزینی بازیکنان لیگ ملی فوتبال در سال 2013 توسط پکرز انتخاب شد. 
دیوید فرزند کارل بختیاری است که در کالیفرنیا در زمینه خرید و فروش املاک کار می‌کند. مادرش هم اصالتی ایسلندی دارد. پدر دیوید از خانواده «افراسیاب خان اسعد بختیاری» یکی از خان‌های ایل بختیاری است که فرزند «علیقلی خان سردار اسعد بختیاری» سردار مشروطیت فاتح تهران و نوه «حسینقلی خان ایلخانی» مقتدرترین ایلخان و حاکم بختیاری بوده.
اریک بختیاری برادر بزرگ‌تر دیوید هم که زمانی در خط دفاع تیم دانشکده سن‌دیگو بازی می‌کرد حالا 36 ساله است و سابقه بازی در تیم‌هایی مثل سان‌فرانسیسکو 49، تنسی تیتانز، میامی دلفینز و کانزاس‌سیتی چیفز را هم داشته.
سال‌های نخستین
دیوید که در دوران دبیرستان خود را در ژونیپروسرا در سن‌متئو گذراند و به مدت دو سال در تیم فوتبال این مدرسه بازی کرد و کاپیتان تیم بود. بعد از اینکه به تیمش کمک کرد تا به رکورد 6-1 در لیگ دست پیدا کند، قهرمانی WCAL 2008 را در شهرشان به‌دست آورد و راهی مرحله نیمه نهایی CIF-CCS شد. در لیگ آل‌وست کاتولیک اتلتیک، آل‌مترو (منطقه خلیج)، و شهرستان سن‌متئو لقب افتخاری «ارشد» را به او دادند. او همچنین از بین 25 بازیکن کالیفرنیای شمالی در بهترین تیم 2008 گروه خبری خلیج، شماره 8 را به خود اختصاص داد.
وقتی از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد 6 فوت و 4 اینچ قد (193 سانتی‌متر) و 266 پوند وزن داشت و به عنوان بازیکن دو ستاره تلقی می‌شد. دانشکده‌های متعددی خواهان بختیاری بودند و او از کلرادو، یوتا، UTEP (دانشکده ال‌پاسو در تگزاس) و واشنگتن پیشنهاداتی دریافت کرد و در نهایت به کلرادو رفت.

آریا بانو

در دانشگاه
بختیاری همزمان با تحصیل در رشته ارتباطات از سال 2009 تا 2012 برای تیم فوتبال بوفالوهای کلرادو بازی می‌کرد. در اولین سال حضورش در این تیم در هر 12 بازی حضور داشت و در 11 بازی شروع‌کننده بود. تنها بازی که در آن شروع‌کننده نبود بازی مقابل تگزاس‌تک بود اما هنوز برای 24 ضربه در زمین بود. در سال اول دانشگاه و حضورش در تیم، به خاطر تمام تلاش‌هایش در وبسایت معروف فوتبال دانشگاهی (collegefootballnews.com) به عنوان جوان افتخارآفرین معرفی شد. او همچنین عضو تیم دوم آل‌بیگ 12 دانشگاهیان شد.
قبل از شروع فصل آخر، به تیم اول آل‌بیگ 12 پیوست. تلاش‌هایش باعث شد تا در فهرست جوایز اوتلند و جایزه روتاری لومباردی قرار بگیرد. در ژانویه 2013 بختیاری اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد در تیم کلرادو حضور داشته باشد و می‌خواهد در لیست انتخابی لیگ ملی فوتبال یا همان NFL 2013 باشد. تیم گرین‌بی پکرز، بختیاری را در دور چهارم انتخاب کرد.

آریا بانو

دوران NFL
بختیاری در اردوی آماده‌سازی مصدوم شد و در اولین بازی پیش‌فصل پیرز مقابل آریزونا کاردینالز در جایگاه تکل چپ بازی کرد. از آن به بعد تمام بازی‌ها را در جایگاه تکل چپ شروع می‌کرد و اولین کسی بود که از سال 1978 و شروع برنامه 16 بازی NFL، در تمام بازی‌ها به عنوان تکل چپ شروع کننده بود. او باعث شد تا تیم برای اولین بار در سال 2004 رتبه هفتم در حمله و ششم در پاس را در لیگ به‌دست آورد.
در 13 سپتامبر 2016 باشگاه پکرز با بختیاری قرارداد 4 ساله به مبلغ 48 میلیون دلار امضا کرد. در 15 نوامبر 2020 باشگاه قراداد بختیاری را با مبلغ 105٫5 میلیون دلار برای 4 سال دیگر تمدید کرد و او تبدیل به پردرآمدترین مهاجم تاریخ NFL شد. دیوید در دسامبر 2020 برای 2021 Pro Bowl انتخاب شد.

آریا بانو

زندگی شخصی
دیوید بختیاری در سال 2020 با فرانکی شبی نامزد کرد و در حال حاضر در عمارتی زیبا به ارزش 3٫9 میلیون دلار در منطقه «تارزانا» در نزدیکی لس‌آنجلس زندگی می‌کند.
او در دوران دبیرستان صندوق بورس رؤیایی را ایجاد کرد و همچنین در ازای دریافت کمک‌های مالی برای تحقیقات سرطان، در انجمن خیریه «جری پارینز» حضور به پیدا می‌کرد. دیوید وقتی دانشجوی کلرادو بود مرتب به پناهگاه‌های افراد بی‌خانمان و خانه سالمندان سر می‌زد. 

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/667773/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گفت و گوی خبرنگاران با امیررضا معصومی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

اهدای جایزه برترین فدراسیون سال به فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از انتخاب به عنوان برترین سرمربی سال 1402

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان و شوخی های پیمان یوسفی

گل اول اورتون به لیورپول توسط جارد برنثویت در دقیقه 27

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم