آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه قیمه ماسوله خانه داري

طرز تهیه قیمه ماسوله
  بزرگنمايي:

آریا بانو - قیمه ماسوله یکی از انواع دستورهای متنوعی پخت خورش قیمه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قیمه ماسوله در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 4 نفر گوشت چرخ کرده 500 گرم پیاز 2 عدد لپه 1 پیمانه سرخالی سیب زمینی 2 عدد بزرگ رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری آب نارنج 4 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی زردچوبه، روغن و دارچین به مقدار کافی طرز تهیه قیمه ماسوله مرحله اول برای تهیه قیمه به روش ماسوله ابتدا لپه را از شب قبل درون یک کاسه اب می ریزیم و اجازه می دهیم خیس بخورد، سپس آنرا آبکشی می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه 2 پیمانه آب و کمی زردچوبه و نمک به قابلمه اضافه می کنیم. مرحله دوم در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم لپه به مدت یک ساعت بپزد. پس از اینکه لپه نرم شد، آنرا آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. مرحله سوم حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم، پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، پیاز را اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم. مرحله چهارم در این مرحله یک دقیقه دیگر پیاز و ادویه ها را با هم تفت می دهیم، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم. گوشت چرخ کرده را هم چند دقیقه تفت می دهیم تا تغییر نگ دهد و کمی سرخ شود، سپس رب گوجه فرنگی را می افزاییم. مرحله پنجم رب گوجه فرنگی را باید به خوبی تفت دهیم تا کاملا سرخ شود و طعم خامی اش به طور کامل گرفته شود. در ادامه لپه و زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با دیگر مواد درون قابلمه به خوبی ترکیب شوند. مرحله ششم در این مرحله 1 لیوان آب جوش، آب نارنج و مقداری نمک اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا مواد خورش بپزند. توجه داشته باشید این خورش تقریبا بدون آب سرو می شود و باید آب آن به طور کامل کشیده شود. مرحله هفتم در پایان پس از اینکه خورش به روغن افتاد، طعم آنرا می چشیم و در صورت نیاز مقداری نمک و ادویه اضافه می کنیم. در نهایت خورش را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج ( چطوری برنج ساده درست کنیم؟ ) سرو می کنیم.

قیمه ماسوله یکی از انواع دستورهای متنوعی پخت خورش قیمه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قیمه ماسوله در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
گوشت چرخ کرده500 گرم
پیاز2 عدد
لپه1 پیمانه سرخالی
سیب زمینی2 عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری
آب نارنج4 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه، روغن و دارچینبه مقدار کافی
طرز تهیه قیمه ماسوله
مرحله اول
برای تهیه قیمه به روش ماسوله ابتدا لپه را از شب قبل درون یک کاسه اب می ریزیم و اجازه می دهیم خیس بخورد، سپس آنرا آبکشی می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه 2 پیمانه آب و کمی زردچوبه و نمک به قابلمه اضافه می کنیم.
مرحله دوم
در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم لپه به مدت یک ساعت بپزد. پس از اینکه لپه نرم شد، آنرا آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.
مرحله سوم
حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم، پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، پیاز را اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم.
مرحله چهارم
در این مرحله یک دقیقه دیگر پیاز و ادویه ها را با هم تفت می دهیم، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم. گوشت چرخ کرده را هم چند دقیقه تفت می دهیم تا تغییر نگ دهد و کمی سرخ شود، سپس رب گوجه فرنگی را می افزاییم.
مرحله پنجم
رب گوجه فرنگی را باید به خوبی تفت دهیم تا کاملا سرخ شود و طعم خامی اش به طور کامل گرفته شود. در ادامه لپه و زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با دیگر مواد درون قابلمه به خوبی ترکیب شوند.
مرحله ششم
در این مرحله 1 لیوان آب جوش، آب نارنج و مقداری نمک اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا مواد خورش بپزند. توجه داشته باشید این خورش تقریبا بدون آب سرو می شود و باید آب آن به طور کامل کشیده شود.
مرحله هفتم
در پایان پس از اینکه خورش به روغن افتاد، طعم آنرا می چشیم و در صورت نیاز مقداری نمک و ادویه اضافه می کنیم. در نهایت خورش را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج ( چطوری برنج ساده درست کنیم؟ ) سرو می کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/667180/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چطور حرف به کرسی می نشیند؟

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد بهمن ماه

6 شغلی که آمار خودکشی در آنها به شدت بالا است!!

بدترین راه های مقابله با اضطراب را بشناسید

علایق و روحیات جنسی - روانی مرد متولد بهمن ماه

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی مرد متولد اسفند ماه

با کمک ذهنتان، دردتان را تسکین دهید

افراد باهوش چطور با کسانی که خوششان نمی‌آید رفتار می‌کنند

در مقابل انتقادها، چه کنیم؟

احساسات چگونه زندگی مالی را نابود می کنند؟

چطور از خودکشی جلوگیری کنیم؟

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی زن متولد اسفند ماه

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی مرد متولد فروردین ماه

چگونه روی محیط اطراف مان اثرگذار باشیم؟

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی زن متولد فروردین ماه

وقتی کسی که عاشقش هستید، دوستتان ندارد

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی زن متولد اردیبهشت ماه

خصوصیات جنسی و عواطف مرد متولد اردیبهشت ماه

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد خرداد ماه

نشانه‌های جسمانی افسردگی را بشناسید

راههایی برای بهتر سپری کردن یک روز شلوغ

راهکارهایی برای جلوگیری از زود رنجی

هومیوپاتی و درمان وسواس فکری

آیا فراموش کاریتان طبیعی است؟

9 دروغ زیرکانه ای که همه ما به خودمان می‌گوییم!

چرا خوشحال نیستید؟

10 نشانه افسردگی فصلی

در برخورد با همکارتان مراقب این اشتباهات باشید

اگر ناگهان شغلم را از دست بدهم، چه کنم؟

درمان استرس به سبک ژاپنی ها

راهکارهای ساده ای برای روان صحبت کردن

در ذهن یک فرد مبتلا به اضطراب و دلشوره چه می گذرد؟

تمرین هایی که آلزایمر را فراری می دهند

وقتی بدن «تیک» می‌زند

نگذارید این ترس ها موفقیت شما را تهدید کنند

نکاتی که یک مدیر موفق رعایت می کند

مغز ما به این کلمات حساس است!

تنبل ها بخوانند!

خشم چیست و در چه ساعاتی بیشتر بروز می کند

این حرف‌ها را به طلاق‌گرفته‌ها نزنید!

اگر افسردگی دارید این دمنوش را بخورید!!

تغییرات هورمونی با نوجوان چه می کند؟

روان شناسی افرادی که نمی‌توانند با واقعیت روبرو شوند

بلوغ و پاسخگویی به سوالات نوجوانان

موبوفوبیا، ترس تازه بشر!

مغز وقت اضطراب!

دوستِ خوب یعنی کسی که...

دچار وسواس مقایسه شده اید؟

این جملات را به افسرده ها نگویید

وقتی ‌عزیزترین آدم‌زندگی ‌به آلزایمر مبتلا می‌شود، باید چه‌کنیم؟