آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه تارت گردویی خانه داري

طرز تهیه تارت گردویی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - تارت گردویی که با نام شیرینی پایه گردویی هم شناخته می شود یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ایرانی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت گردویی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. مواد لازم شیرینی پایه گردویی کره 75 گرم پودر قند 50 گرم تخم مرغ 1 عدد وانیل ¼ قاشق چایخوری آرد 150 گرم بکینگ پودر ¼ قاشق چایخوری مواد میانی تارت تخم مرغ 1 عدد کره 25 گرم آرد 30 گرم شکر 50 گرم وانیل نوک قاشق چایخوری پودر هل 1 قاشق چایخوری پودر مغز گردو 70 گرم طرز تهیه تارت گردویی مرحله اول برای تهیه تارت گردویی خوشمزه ابتدا کره را به همراه پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن به مدت 5 دقیقه مخلوط می کنیم تا رنگ مواد روشن شود، سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه می کنیم و 1 دقیقه دیگر مخلوط می کنیم. مرحله دوم در این مرحله آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کرده، سپس روی مواد الک می کنیم و به آرامی مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود. این خمیر را نباید زیادی ورز دهیم چون حاوی کره است و گرمای دست باعث می شود به روغن بیفتد. مرحله سوم پس از اینکه خمیر منسجم و یکدست شد، آنرا درون سلفون می پیچیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خمیر استراحت کند. پس از گذشت این زمان، خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم. مرحله چهارم حالا خمیر را بین دو لایه کیسه فریزر با وردنه به صورت یکدست با قطر یک سانتی متر باز می کنیم. در ادامه خمیر را با کاتر تارت قالب می زنیم و درون قالب های کوچک تارت می چینیم، سپس آنرا درون قالب حالت می دهیم تا وسطش گود شود. مرحله پنجم در این مرحله با چنگال روی خمیرهای قالب زده شده را سوراخ می کنیم، سپس مایه میانی را آماده می کنیم. برای این منظور تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه مناسب با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. مرحله ششم حالا آرد را اضافه کرده و در حدی که با دیگر مواد ترکیب شود، مخلوط می کنیم، سپس کره و پودر هل را اضافه کرده و مجددا با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در پایان مغز گردوی پودر شده را می افزاییم و با دیگر مواد به خوبی ترکیب می کنیم. مرحله هفتم در این مرحله مواد میانی را درون خمیرهای تارت می ریزیم، سپس قالب های تارت را درون سینی فر می چینیم و به مدت 30 دقیقه درون فر قرار می دهیم تا شیرینی ها آماده شوند. در پایان می توانیم کمی شربت بار یا عسل روی شیرینی ها بریزیم.

تارت گردویی که با نام شیرینی پایه گردویی هم شناخته می شود یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ایرانی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت گردویی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پایه گردویی
کره75 گرم
پودر قند50 گرم
تخم مرغ1 عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
آرد150 گرم
بکینگ پودر¼ قاشق چایخوری
مواد میانی تارت
تخم مرغ1 عدد
کره25 گرم
آرد30 گرم
شکر50 گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر هل1 قاشق چایخوری
پودر مغز گردو70 گرم
طرز تهیه تارت گردویی
مرحله اول
برای تهیه تارت گردویی خوشمزه ابتدا کره را به همراه پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن به مدت 5 دقیقه مخلوط می کنیم تا رنگ مواد روشن شود، سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه می کنیم و 1 دقیقه دیگر مخلوط می کنیم.
مرحله دوم
در این مرحله آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کرده، سپس روی مواد الک می کنیم و به آرامی مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود. این خمیر را نباید زیادی ورز دهیم چون حاوی کره است و گرمای دست باعث می شود به روغن بیفتد.
مرحله سوم
پس از اینکه خمیر منسجم و یکدست شد، آنرا درون سلفون می پیچیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خمیر استراحت کند. پس از گذشت این زمان، خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم.
مرحله چهارم
حالا خمیر را بین دو لایه کیسه فریزر با وردنه به صورت یکدست با قطر یک سانتی متر باز می کنیم. در ادامه خمیر را با کاتر تارت قالب می زنیم و درون قالب های کوچک تارت می چینیم، سپس آنرا درون قالب حالت می دهیم تا وسطش گود شود.
مرحله پنجم
در این مرحله با چنگال روی خمیرهای قالب زده شده را سوراخ می کنیم، سپس مایه میانی را آماده می کنیم. برای این منظور تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه مناسب با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.
مرحله ششم
حالا آرد را اضافه کرده و در حدی که با دیگر مواد ترکیب شود، مخلوط می کنیم، سپس کره و پودر هل را اضافه کرده و مجددا با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در پایان مغز گردوی پودر شده را می افزاییم و با دیگر مواد به خوبی ترکیب می کنیم.
مرحله هفتم
در این مرحله مواد میانی را درون خمیرهای تارت می ریزیم، سپس قالب های تارت را درون سینی فر می چینیم و به مدت 30 دقیقه درون فر قرار می دهیم تا شیرینی ها آماده شوند. در پایان می توانیم کمی شربت بار یا عسل روی شیرینی ها بریزیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/666124/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از لحاظ روانی کودک هستید یا بالغ؟

با کسانی که دروغ می‌گویند چگونه برخورد کنیم؟

روانشناسی اجتماعی چیست؟ تعریف، اصطلاحات کلیدی و مثال ها

چرا برخی وقت ها نمی توانیم از صحبت کردن دست برداریم؟

عادات بدی که پیرتان می کند!

آسیب‌های وابستگی شدید به یک دوست و درمان

چگونه می توان 8 بیماری روانی عجیب را شناسایی کرد؟

9 نشانه عجیب استرس را به خاطر بسپارید

اختلال مو کنی چیست ؟علل و درمان آن

10 علامت که میتواند شما را آگاه کند افسردگی دارید

دمنوش هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟