آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه انواع ژله با پودر ژلاتین (با شیر، با بستنی و با آبمیوه) گوناگون

طرز تهیه انواع ژله با پودر ژلاتین (با شیر، با بستنی و با آبمیوه)
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ژلاتین یکی از اجزای جدانشدنی در تهیه انواع دسرهای قالبی می باشد. با پودر ژلاتین دسرهای زیادی می توان تهیه کرد و پودرهای ژله آماده هم در بازار به وفور یافت می شوند؛ اما در این میان افرادی هستند که ترجیح می دهند دسرهای ژله ای خود را به صورت سالم تری، با پودر ژلاتین در منزل تهیه کنند. از این رو در این مطلب قصد داریم صفر تا صد تهیه ژله با پودر ژلاتین در انواع مختلف را به شما آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.
در این مطلب می خوانید:
اصول کلی تهیه ژله با پودر ژلاتین
طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین و شیر
طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین و بستنی
طرز تهیه ژله با پودر ژله و آب میوه طبیعی
اصول کلی تهیه ژله با پودر ژلاتین
به طور کلی هر یک لیوان مایع که می تواند شامل شیر، آبمیوه و یا آب باشد، نیازمند 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین است. در تهیه ژله با استفاده از پودر ژلاتین باید از روش بنماری استفاده کرد تا تمامی ذرات ژلاتین به خوبی در مابع حل شود؛ روش بنماری یعنی شما مواد را درون کاسه ای شیشه ای یا فلزی بریزید و روی بخار کتری به صورت مداوم هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند. پودر ژلاتین را نیز به این صورت عمل می آورند که به ازای هر مقدار از پودر ژلاتین، دو برابر آن آب در نظر می گیرند و بسته به مقدارشان طی چند مرحله لایه لایه روی هم می پاشند و لایه آخر باید پودر ژلاتین پاشیده شود؛ سپس روی بخار آب یا در مایکرو پودر ژلاتین حل شده و شفاف می شود. مثلا اگر 3 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین دارید باید با 6 قاشق غذاخوری آب لایه لایه روی هم بریزید.
طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین و شیر
در تهیه کرم ها و دسرهای حاوی شیر، ژلاتین حل شده را نباید مستقیم در شیر داغ ریخت چون شیر می برد، باید شیر پس از جوشیدن کمی سرد شود آن وقت ژلاتین را با آن مخلوط کنید؛ یا اینکه از ابتدا ژلاتین را با شیر بنماری کنید. (روش اول مطمئن تر است که در ادامه توضیح می دهیم.)

مواد لازم
شیر1 لیوان
پودر ژلاتین1 قاشق غذاخوری
آب2 قاشق غذاخوری
شکر1 قاشق غذاخوری
اسانس (مانند وانیل، زعفران، طعم های خوراکی و نسکافه و قهوه)به میزان لازم
نکته: اگر قصد دارید ژله سفید با پودر ژلاتین و شیر درست کنید، از زعفران یا مواد رنگی استفاده نکنید.

آریا بانو

دسر ژله شیری را با میوه تزیین کنید
روش درست کردن ژله با پودر ژلاتین و شیر
در یک کاسه خشک مقداری پودر ژلاتین بپاشید و روی آن نیز یک قاشق غذاخوری آب سرد بریزید مجددا کمی پودر ژلاتین بپاشید و روی آن یک قاشق غذاخوری دیگر آب سرد بریزید ( اگر پودر ژلاتین را یک مرتبه در کاسه بریزید و همه آب را روی پودر ژلاتین بریزید پودر ژلاتین گلوله می شود). پس از آن آب و پودر ژلاتین را 10 دقیقه کناری بگذارید تا ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کند (دقت کنید که لایه آخر باید پودر ژلاتین باشد). پس از اینکه ژلاتین به حالت اسفنجی رسید، ظرفی را از آب پر کنید (کتری) و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس ظرف ژلاتین را روی بخار آب قرار دهید تا ژلاتین رقیق و یکدست شود، در آخر ژلاتین را هم بزنید تا یک دست شود. حالا به سراغ شکر و شیر می رویم؛ شکر را به خوبی در شیر حل کنید. اگر شیر خیلی سرد است، کمی آن را گرم کنید. (در حدی که کمی گرم شود و تفاوت دمایی زیادی با ژلاتین بنماری شده نداشته باشد.) حال اگر دوست دارید ژله شیر با پودر ژلاتین شما کمی طعم دار شود، از اسانس های دلخواه خود به آن اضافه کنید. (مثلا یک قطره اسانس وانیل یا حتی کمتر!) در مرحله آخر، ژلاتین بنماری شده را به آرامی به شیر اضافه کنید و سریع و تند هم بزنید تا مایع دسر یکدست شود. مواد را درون قالب مورد نظرتان بریزید و به مدت 2 تا 4 ساعت (بسته به دمای یخچال) در یخچال قرار دهید. تقلب: طرز تهیه ژله خرده شیشه با پودر ژلاتین و شیر هم به همین صورت است! چطور؟ ژله خرده شیشه یک بیس یا پایه سفید رنگ دارد و یک قسمت که شامل تکه های ژله ای رنگی است؛ خرده شیشه های رنگی که همان ژله های رنگی معمولی با پودرهای آماده هستند که تهیه شده و خرد شده اند؛ برای قسمت شیری رنگ، شما می توانید از همین فرمول استفاده کنید.
طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین و بستنی
مواد لازم
بستنی با طعم دلخواه1 لیوان
شیر1 لیوان
پودر ژلاتین2 قاشق غذاخوری

آریا بانو

ژله بستنی با بستنی توت فرنگی
مراحل طرز تهیه ژله سفید با پودر ژلاتین و بستنی
پودر ژلاتین را روی یک پیمانه شیر سرد می پاشیم و 10 دقیقه کنار می گذاریم. سپس مخلوط را روی بخار آب قرار می دهیم ( روش بنماری) تا ژلاتین کاملا حل شود. شیر را از روی حرارت برداشته و یک پیمانه بستنی زده شده (مانند ماست غلیظ شده باشد) را به آن اضافه می کنیم و سریعا به هم می زنیم تا زمانی که بستنی در شیر و ژلاتین حل شده و یکدست شوند. مواد را درون قالب مورد نظرتان بریزید و 2 ساعت در یخچال قرار دهید. به نظر ما این دسر شیرینی خوب و ملایمی دارد، اما اگر احساس کردید شیرینی دسر کم است، می توانید کمی شکر در مرحله بنماری به شیر اضافه کنید. ضمنا، این دسر به دلیل داشتن بستنی، به وانیل یا طعم دهنده دیگری احتیاج ندارد. ژله بستنی شما، به دلیل سرمای بستنی زودتر از ژله های دیگر می بندد و به همین دلیل سریع تر آماده می شود. راهنمایی: در دسر ژله بستنی با پودر ژلاتین، شما می توانید برای مثال از بستنی توت فرنگی استفاده کنید تا نهایتا دسر رنگ صورتی ملیحی بگیرد؛ ضمن اینکه در مرحله نهایی هم می توانید از کمی توت فرنگی خرد شده شیرین درون دسر استفاده کنید تا مجلسی تر شود؛ چه شود!
تقلب: در طرز تهیه ژله خرده شیشه با پودر ژلاتین و بستنی نیز می توانید برای قسمت پایه، از همین دستور استفاده کنید.
طرز تهیه ژله با پودر ژله و آب میوه طبیعی
مواد لازم
آبمیوه طبیعی1 لیوان
ژلاتین1 قاشق غذاخوری
شکردر صورت دلخواه، 1 قاشق غذاخوری

آریا بانو

ژله ساده میوه ای
مراحل طرز تهیه ژله خانگی با پودر ژلاتین
ابتدا در صورت دلخواه، آبمیوه را کمی شیرین کنید. میزان شیرینی آبمیوه بستگی به ذائقه شما دارد. پودر ژلاتین را روی 2 قاشق غذاخوری آب بریزید. سپس آن را به روش بنماری ذوب کنید؛ برای اینکار ابتدا در کتری یا یک قابلمه آب را به جوش آورید، سپس پودر ژلاتین را با آب جوش مخلوط کرده و روی بخار آب درون کتری یا قابلمه قرار دهید، آنقدر هم بزنید تا ژلاتین حل شود. اکنون آبمیوه و ژلاتین را مخلوط کنید. مخلوط را از صافی رد کنید تا اگر ژلاتین حل نشده یا تکه‌های میوه در آن است، گرفته شود.
اکنون آن را در قالب بریزید و درون یخچال به مدت پنج الی شش ساعت قرار دهید تا کاملا سفت شود. نکات خیلی مهم:
ژله را می توانید با آب میوه و یا پوره میوه تهیه کنید اما ژله ای که با آب میوه تهیه شود صاف تر و شفاف تر می شود. اگر بخواهید داخل ژله میوه بریزید باید میوه ها را ریز خرد کنید و در آخر با مواد مخلوط کنید. تا زمانی که با قاشق ژله خورده می شود شکل خوبی داشته باشد یعنی ژل و میوه با هم در قاشق بیاید. شما ژله های میوه را می توانید با انواع میوه تهیه کنید و داخل کرم ها هم می توانید از انواع میوه استفاده کنید؛ اما چند میوه هستند که اگر آن ها را در دسر یا ژله ای استفاده کنید اجازه نمی دهد ژلاتین ببندد. این میوه ها آناناس خام، پاپایا، کیوی و انجیر می باشد زیرا داخل این میوه ها آنزیم وجود دارد. در مورد میوه هایی مثل کیوی و انبه و نارنگی و آناناس خام که آنزیم دار هستند (همان آنزیمی در کیوی که باعث پوک شدن گوشت جهت آماده سازی کباب می شود!) باید میوه را قبلا یا بخار پز کرد یا در آب کمی جوشاند. اگر از کمپوت آناناس یا هرکدام از این میوه ها استفاده کنیم این مشکل رفع خواهد شد، در مورد آبمیوه این میوه ها نیز باید آبمیوه را همراه با کمی شکر کمی جوشاند تا آنزیم آن از بین برود. پس برای تهیه ژله کیوی با پودر ژلاتین این مورد را حتما به یاد داشته باشید.
سخن آخر
امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید. فراموش نکنید که شما می توانید تمامی سوالات و اشکالات، تجربیات و نظرات خود را در انتهای همین بخش با ما در میان بگذارید.
در آخر پیشنهاد می کنیم طرز تهیه ژله نارنگی ساده، ویترینی و مجلسی را نیز حتما در انگیزه بخوانید و این دسرهای خوشمزه را نیز در منزل تهیه کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/662301/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عقدهٔ الکترا چیست و چگونه حل می شود؟

راه های تقویت بهره ی هوشی

قانون باور چیست و آیا می توان آن را تغییر داد؟

سندروم دیوژن چیست و چگونه درمان می شود؟

اختلال حافظه تکرار پنداری

تکنیک ای اف تی چیست و مراحل آن کدامند؟

سندرم استکهلم چیست و چگونه درمان می شود؟

توهم کوتارد چیست و علائم و درمان آن چه چیزی است؟

علائم و روش های درمان سندروم استندال یا سندرم فلورانس

ضد افسردگی های سه حلقه ای

توهم کاپگراس چیست؟

سایکومتریست چگونه کار می کند؟

رفتار تکانشی چیست و چگونه درمان می شود؟

فروپاشی عصبی چیست و چه علائمی دارد؟

اختلال دیس تایمی یا افسرده خویی چیست ؟ علل ، علائم و درمان آن

با بیمار در حال مرگ چگونه باید رفتار کرد؟

درباره اتانازی چه می دانید؟

آزار و اذیت خیابانی چیست و چگونه با آن رفتار کنیم؟

توهم فرگولی چیست؟ علل و درمان آن

فردگرایی چیست و شیوع فردگرایی در میان افراد جامعه

افسردگی غیر معمول یا آتیپیک

سندروم بیت المقدس چیست؟

آشنایی با خصوصیات زنانی که تیپ شخصیت مردانه دارند

آدم های پرتوقع چه ویژگیهایی دارند و چگونه باید با آن‌ها رفتار کرد؟

اختلال افسردگی اساسی چیست؟ دلایل و درمان آن

بیماری وسواس فکری OCD

بی اشتهایی عصبی چیست و چگونه درمان می شود؟

چگونه به شخصی بگویید که بوی بد دهان یا بدن دارند

آگورافوبیا یا ترس از فضای باز چیست؟ علل و درمان

بی‌گوشی‌هراسی (نوموفوبیا)

راههای غلبه بر افسردگی

ادیتیوولتافوبیا چیست و چگونه درمان می شود؟

افراد آب زیر کاه چه کسانی هستند؟

کربوفوبیا چیست؟ علت و درمان آن

نئوفوبیای غذایی چیست و چگونه درمان می شود؟

تراپیست کیست؟ معرفی انواع تراپی

اختلالات خلقی چیست؟ انواع اختلالات خلقی

نشخوار ذهنی چیست؟ درمان نشخوار ذهنی

ویژگی افراد درون گرا چیست؟ راههای درمان درون گرایی

آر تی ام اس (rTMS) یا تحریک مغناطیسی مغز چیست؟

مثلث کارپمن چیست؟ خروج از مثلث کارپمن

هیپنوتراپی چیست؟ موارد استفاده از هیپنوتراپی

کلمات و عبارات نشان دهنده افسردگی

روش صحیح قطع داروهای افسردگی

رشد فردی چیست؟ تاثیرات رشد فردی

قانون لاگوم چیست و چگونه سوئد را به شادترین مردم تبدیل کرده است؟

نقشه مغزی چیست؟ نحوه تهیه نقشه مغزی

آموزش انجام تمرین های مدیتیشن + نکاتی برای تازه کارها

دلایل، مزایا و معایب تغییر شغل

افسردگی در محیط کار و راههای رهایی از آن