آریا بانو

آخرين مطالب

بهترین ویتامین برای سفیدی پوست صورت اجتماعي

بهترین ویتامین برای سفیدی پوست صورت
  بزرگنمايي:

آریا بانو - زیبامون / بهترین مواد معدنی و ویتامین ها برای زیبایی و سفیدی پوست صورت را به شما معرفی کردیم تا بتوانید با استفاده درست و مناسب از این ویتامین ها ، بهترین مراقبت را از پوست صورت خود داشته باشید . با ما همراه بمانید . 
1. ویتامین A
ویتامین آ ، به افزایش گردش سلول ها و همچنین افزایش استحکام ، بهبود رنگ پوست و حالت ارتجاعی در پوست هنگام خواب کمک می کند . محصولات حاوی ویتامین A بهتر است در طول شب مورد استفاده قرار گیرند تا اثربخشی بهتری بر روی پوست داشته باشند و در طول روز نیر باید حتما از ضد آفتاب استفاده کنید تا پوست صورت دچار مشکل و آسیب نشود . شما می توانید ویتامین A را با مصرف هویج ، کدو سبز ، سیب زمینی شیرین ، انواع توت بدست آورید و یا با تجویز پزشک از مکمل ویتامین A یا به صورت خوراکی یا به شکل موضعی استفاده کنید .
از بهترین مزایای ویتامین A برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :
افزایش سلامت سلولی
استحکام پوست
ضد پیری پوست
کاهش چین و چروک پوست صورت
2. ویتامین B5
ویتامین B5 که به عنوان پانتنول (panthenol) یا پانتوتنیک اسید (pantothenic acid) نیز شناخته می شود ، یکی از بهترین ویتامین ها برای پوست و مو است . اگر از ویتامین B5 به شکل موضعی استفاده شود ، این ویتامین می تواند به رطوبت رسانی ، تسکین و بهبود پوست و مو کمک کند . همچنین برای پوست های خشک ، خارش دار یا تحریک شده ، ویتامین B5 دارای مزایای عالی آبرسانی ، التیام بخش و آرامش بخش خواهد بود . این ویتامین همچنین برای تقویت و رشد موها مفید بوده و برای استفاده روی پوست سر و پوست برای تشویق رشد سالم مو ایده آل است . این ویتامین را می توانید با مصرف آووکادو ، دانه آفتابگردان ، کلم بروکلی و قارچ بدست آورید و یا با تجویز پزشک از مکمل ویتامین b5 استفاده کنید .
از بهترین مزایای ویتامین B5 برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :
افزایش سطح سرامید در پوست
حفظ رطوبت در پوست
افزایش انعطاف پذیری پوست
صاف کردن پوست
3. ویتامین C ، بهترین قرص برای پوست صورت
ویتامین C را می توانیم به عنوان بهترین ویتامین برای زیبایی و سلامت پوست معرفی کنیم . این ویتامین تاثیر خیلی خوبی در روشن و درخشان شدن پوست صورت داشته و به برطرف شدن لکه های تیره پوست نیز کمک می کند و همچنین باعث تولید کلاژن و دفاع از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد می شود . این ویتامین در مرکبات ، توت فرنگی ، آناناس و انبه به وفور وجود دارد . همچنین می توانید با تجویز پزشک از مکمل ویتامین C نیز استفاده کنید تا از مزایای این ویتامین برای حفظ سلامت و زیبایی پوست بهره مند شوید .
از بهترین مزایای ویتامین C برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :
افزایش استحکام پوست صورت
روشن کردن پوست صورت
یکنواخت کردن رنگ پوست صورت
4. ویتامین E ، بهترین ویتامین برای شفافیت پوست صورت
توکوفرول یا ویتامین E ، یکی از بهترین ویتامینها برای حفظ سلامت و زیبایی پوست صورت است . این ویتامین غنی از آنتی اکسیدان بوده و چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی مصرف شود ، فواید زیادی برای سلامتی دارد . ویتامین E که به درمان پوست و کاهش ظاهر زخم معروف است ، می تواند به مرطوب کردن پوست ترک خورده و خشک نیز کمک کند . دقیقاً به همین دلیل است که معمولا به عنوان یک عنصر کلیدی در بسیاری از محصولات طبیعی مراقبت از پوست و بدن وجود دارد . علاوه بر این ، ویتامین E ، تاثیر سایر ویتامین ها ، مانند ویتامین C ، بر روی پوست نیز افرایش می دهد . تحقیقات نشان می دهد که این جفت ها با هم کار می کنند تا از پوست در برابر آسیب خورشید محافظت کنند . شما می توانید ویتامین E مورد نیاز بدن را با مصرف دانه آفتابگردان ، آووکادو ، بادام و روغن زیتون تامین کنید و یا با تجویز پزشک از مکمل ویتامین E استفاده نمایید .
از بهترین مزایای ویتامین E برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :
کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک پوستی
درمان مشکلات پوستی
آرامش بخش پوست
مرطوب کننده پوست
5. فولیک اسید
فولیک اسید (Folic Acid) نوعی از ویتامین B است که نقش مهمی در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد . اسید فولیک دارای غلظت بالایی از آنتی اکسیدان ها است ، به این معنی که اثرات ضد پیری را افزایش می دهد . اسید فولیک در برخی از میوه های مورد علاقه ما مانند توت فرنگی ، گریپ فروت ، پاپایا و تمشک یافت می شود اما در صورت نیاز و با تجویز پزشک میتوانید از قرص فولیک اسید نیز استفاده کنید . 
از بهترین مزایای فولیک اسید برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :
ضد پیری پوست
مرطوب کننده پوست
غنی از آنتی اکسیدان
6. پروبیوتیک ها
پروبیوتیک ها (Probiotics) مواد فوق العاده مفیدی برای داشتن پوستی سالم و شاداب هستند . این باکتری های مفید زمانی ایجاد می شوند که شرایط کاملی وجود داشته باشد و همچنین به طور طبیعی در دستگاه گوارش و روده وجود دارند . 
آیا می دانید که بین دستگاه گوارش و سلامت پوست ما ارتباط وجود دارد ؟ هنگامی که روده به درستی عمل نکند (جذب مواد مغذی ، دفع سموم) ، بدن قادر به مقابله با باکتری های بد نیست و این موضوع می تواند منجر به التهاب شود . بنابراین اگر هدف شما بهبود زیبایی و شفافیت پوست است ، توصیه می کنیم از سلامت روده شروع کنید تا بتوانید خود را برای سفر موفقیت آمیز مراقبت از پوست آماده کنید . پروبیوتیک را می توانید از محصولات لبنی غنی شده با پروبیوتیک ، کیمچی ، کامبوجا و میسو دریافت کنید . 
از بهترین مزایای پروبیوتیک برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :
بهبود سلامت دستگاه گوارش و افزایش درخشش و شفافیت پوست
متعادل کردن پوست با باکتری های مفید
کاهش التهاب در پوست و بدن 
7. اسیدهای چرب امگا 3
اگرچه همه چربی ها خیلی سالم و مفید نیستند اما وقتی صحبت از اسیدهای چرب امگا 3 می شود ، تمام افراد تمایل دارند تا این چربی ها را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنند . زیرا اسیدهای چرب امگا 3 یک راه عالی برای مقابله با چین و چروک پوست هستند و میتوانید از مزایای این اسیدهای چرب مفید ، هم از طریق خوراکی و هم به صورت موضعی بهره مند شوید . اسیدهای چرب امگا 3 در دانه های چیا ، دانه های کتان ، گردو و توفو موجود است . 
از بهترین مزایای اسیدهای چرب امگا 3 برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :
محافظت از پوست در برابر اشعه فرا بنفش
ضد پیری
هیدراتاسیون پوست
مرطوب کننده پوست
8. هیالورونیک اسید
اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود دارد اما با افزایش سن به تدریج کاهش پیدا می کند . بنابراین شما می توانید با استفاده موضعی از محصولات حاوی اسید هیالورونیک ، پوستی نرم تر و هیدراته تر داشته باشید . زیرا اسید هیالورونیک به راحتی می تواند به پوست نفوذ کند و همچنین به جذب سایر مواد آبرسان و مرطوب کننده کمک می کند و و می تواند تا 1000 برابر وزن مولکولی خود را در آب نگه دارد . 
شما می توانید اسید هیالورونیک را با مصرف سویا ، سیب زمینی ، مرکبات و کلم پیچ دریافت نمایید و یا از محصولات حاوی اسید هیالورونیک در روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنید . 
از بهترین مزایای اسید هیالورونیک برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :
حفظ رطوبت پوست
بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
9. فلاونوئیدها
فلاونوئیدها سرشار از آنتی اکسیدان ها ، خواص ضد سرطان زا و فواید ضد التهابی هستند و تاثیر خیلی خوبی در حفظ سلامت ، زیبایی و درخشش پوست خواهند شد . شما می توانید فلاونوئید مورد نیاز بدن را با مصرف شکلات تلخ ، چای سبز و انواع توت ها تامین کنید و برای بهره مندی بیشتر از تاثیر و فواید فلاوتوئیدها بر روی پوست ، از محصولات حاوی فلاونوئید استفاده کنید .
از بهترین مزایای فلاونوئید برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :
غنی از آنتی اکسیدان
ضد سرطان
ضد التهاب
10. ویتامین K2
ویتامین K2 را نباید با ویتامین K1 که در سبزیجات برگ دار یافت می شود اشتباه بگیرید . زیرا ویتامین K2 به تنهایی یک نیروی خاص است . این ویتامین به طور طبیعی در گوشت و لبنیات وجود دارد اما اگر گیاه خوار هستید برای بهره مندی از ویتامین K2 باید به دنبال غذای تخمیر شده مثل ترشی ، کیمچی ، کلم ترش و غیره باشید .
استفاده موضعی از ویتامین K2 ، که به عنوان مناکینون (menaquinone) نیز شناخته می شود ، می تواند انعطاف پذیری و جوانی را در پوست افزایش دهد و از تولید الاستین و کلاژن حمایت می کند . 
از بهترین مزایای ویتامین K2 برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :
افزایش تولید کلاژن در پوست
بهبود آلاستین و کشسانی پوست
11. ویتامین B3
ویتامین B3 که با نام نیاسین یا نیاسینامید نیز شناخته می شود ، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و توانایی های روشن کننده و ضد پیری قوی برای پوست دارد . علاوه بر این ویتامین B3 عملکرد لایه محافط پوستی را تقویت می کند و این موضوع می تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و باعث می شود پوست شما نرم ، صاف و هیدراته شود و همچنین با مراقبت از لایه محافظتی پوست تاثیر محرک های آسیب رسان به پوست را از بین می برد و از این طریق پوستی سالم تر خواهید داشت . این ویتامین در اسپیرولینا (نوعی جلبک سبز و آبی) ، قهوه ، سبوس برنج ، بادام زمینی و دانه چیا موجود است .
از بهترین مزایای ویتامین B3 برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :
کاهش التهاب در پوست و بدن
کوچک کردن ظاهر منافذ پوستی
محافظت و تقویت از لایه محافظ پوست
متعادل کردن رنگ پوست
12. ویتامین D
ویتامین D همان چیزی است که هم در روزهای گرم و آفتابی و هم در روزهای تاریک زمستانی به آن نیاز داریم ! وقتی پوست پوست در معرض اشعه UVB خورشید قرار می گیرد ، این هورمون محلول در چربی در بدن تولید می شود و این امر برای جذب مقدار سالم نور خورشید مفید است . 
در مطالعات متعدد به این نتیجه رسیده اند که ویتامین D ، با بهبود شرایط آکنه مرتبط بوده و باعث شده است که نور خورشید یا منابع مکمل ، برای انواع پوست مستعد آکنه مفید باشد . همچنین ویتامین D برای تحریک رشد ، ترمیم و تجدید سلولی سالم نیز شناخته شده است و همه این خواص برای درمان پیری یا پوست آسیب دیده از آفتاب مهم هستند . ویتامین D در نور خورشید و انواع قارچ خوراکی وجود دارد که می توانید از این طریق ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین کنید و یا در صورت کمبود این ویتامین ، با تجویز پزشک ، استفاده از مکمل و قرص ویتامین D را شروع نمایید .
از بهترین مزایای ویتامین D برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :
خنثی کردن اثرات منفی رادیکال های آزاد روی پوست
پشتیبانی و حمایت از رشد سلولی
پشتیبانی از ترمیم و بازسازی سلول های پوستی
دارای فواید ضد آکنه
13. کوآنزیم CoQ10
این آنتی اکسیدان قوی به طور طبیعی در بدن ما ، در میتوکندری که برای سلول های ما انرژی تولید می کند ، یافت می شود و همانند کلاژن و هیالورونیک اسید ، تولید CoQ10 با افزایش سن کاهش می یابد . برای بهره مندی از فواید ضد پیری کوآنزیم CoQ10 ، باید از آن به صورت خوراکی یا موضعی استفاده کنید . به طور کلی ، افزودن این آنتی اکسیدان به رژیم غذایی یا مراقبت از پوست به سلول های پوست انرژی می بخشد تا رنگ پوست شما را تازه کرده ، آسیب اکسیداتیو را کاهش داده و از شدت خطوط و چین و چروک ها بکاهد . این انتی اکسیدان در بادام زمینی ، دانه سویا ، اسفناج ، گل کلم و کلم بروکلی وجود دارد . 
از بهترین مزایای کوآنزیم CoQ10 برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :
خنثی کردن رادیکال های آزاد
بهبود بافت پوست
کاهش چین و چروک پوستی
مقابله با آسیب های ناشی از نور خورشید
14. آلفا لیپوئیک اسید (ALA)
آلفا لیپوئیک اسید یک آنتی اکسیدان است که مدتهاست به عنوان یک ضد التهاب قوی مورد استفاده گسترده قرار گرفته است که در غشای پلاسمایی پوست کار می کند تا با آسیب رادیکال های آزاد که می توانند پوست را دچار پیری زودرس کنند ، مبارزه کند . ALA همچنین می تواند به آرامی سطح پوست را بازسازی و لایه برداری کند تا پوستی با رنگ روشن و درخشان تری داشته باشید .
این آنتی اکسیدان قوی تر از ویتامین C و E شناخته شده است و خواص ضد التهابی آلفا لیپوئیک اسید آن را به یک ابزار مفید برای آرام کردن قرمزی ، لکه های ناشی از اگزما و روزاسه و تسکین پوست تحریک شده تبدیل کرده است . این آنتی اکسیدان در سیب زمینی ها ، چغندر و گوجه فرنگی وجود دارد .
از بهترین مزایای آلفا لیپوئیک اسید (ALA) برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :
ترمیم پیری زودرس پوست
خنثی کردن رادیکال های آزاد
کاهش خطوط ریز و چین و چروک های پوستی
ضد التهاب
سخن آخر
ویتامین ها و مواد معدنی بسیار زیادی وجود دارند که تاثیر خیلی خوبی بر روی حفظ سلامت ، زیبایی و درخشش پوست دارند که می توانید این ویتامین ها و مواد معدنی را هم با مصرف میوه ها و سبزیجات تازه و لبنیات دریافت نمایید و هم با تجویز و تشخیص پزشک از قرص و مکمل ویتامین ها استفاده کنید تا شرایط پوستی بهبود پیدا کرده و همیشه پوستی درخشان و زیبا داشته باشید

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/656286/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟

شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟

نماهنگ «زندگی» با صدای محمد علیزاده

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

گربه علاقه‌مند به موسیقی!

صحنه ای خنده دار از دزدیدن موز توسط یک میمون!

تماشای خلیج فارس از ایستگاه فضایی

با این رسپی ماهی مخصوص بپزید

با ورزش کردن درد مفاصل را کاهش دهید

ترفند مسئولیت پذیر کردن کودکان

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

شکست نماینده هاکی ایران در کاپ آزاد ترکمنستان

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

نصرتی به دنبال فرمول طلایی اوسمار

اولیایی: 33 سال است که به دنبال خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال هستند!

بلانکو تنها گلزن استقلال در سال 1403

ریوالدو اسطوره برزیلی پیشین بارسلونا 52 ساله شد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

ماشینش «گاوکنترل» داره!

افشاگری عجیب امیرعلی نبویان از تقلب در بازی پدرخوانده و شب های مافیا

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید

هیچوقت کیف، موبایل و لوازم با ارزش را داخل ماشین نذارید!

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان