آریا بانو

آخرين مطالب

دستاوردهای سه ساله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شد اقتصادي

دستاوردهای سه ساله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - گزارش عملکرد و دستاوردهای سه ساله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبتنی بر برنامه های ارائه شده "محمد شریعتمداری" به مجلس شورای اسلامی، از سوی مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری منتشر شد .

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گزارش عملکرد سه ساله این وزارتخانه مبتنی بر برنامه های مکتوب و سخنان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست 5 آبان 1397 (رای اعتماد مجلس شورای اسلامی) تنظیم شده و مهمترین دستاوردها و عمکرد سه ساله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در بر می گیرد. 
بر اساس عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال های 97 تا 1400 ، این وزارتخانه توانسته است رتبه اول شفافیت بین ١٤٠ دستگاه و سازمان در ارزیابی خرداد ١٤٠٠ را از آن خود کند و همچنین حائز رتبه اول کیفیت خدمات دولت الکترونیک بین ١٦٦ دستگاه و سازمان در ارزیابی تیرماه ١٤٠٠ شود. (ارتقاءاز رتبه ٧٣ در سال ٩٧ به رتبه اول ).
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین توانسته رتبه اول در شاخصهای عمومی و اختصاصی عملکرد سال ٩٩ جشنواره شهید رجایی را نیز به دست آورد. ( ارتقاء رتبه یازدهم سال ٩٧ به رتبه اول سال٩٩ )
این برنامه ها بر مبنای سیاست های کلان کشور در ابعاد اشتغال، رفاه و تامین اجتماعی، توسعه بخش تعاون به منظور توسعه عدالت اجتماعی، ارتقاء سطح رفاه اقشار مختلف جامعه و توسعه اشتغال و تعاون در سطح جامعه به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، تا با تکیه بر آرمان های متعالی اسلامی، ارزش‌های دینی، بهره گیری از توان و ظرفیت نیروهای متعهد و متخصص کشور و اصل شایسته سالاری با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی و فناوری های نوین، امکان تحقق اهداف سند چشم انداز، اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه میسر شود. 
بر اساس این گزارش؛از محور های اصلی و مهم ترین اولویت های برنامه های پیشنهادی آقای شریعتمداری به مجلس شورای اسلامی می توان به اجرای سیاست های فعال بازار کار، مشوق های بیمه ای، ارتقای مهارت و تمرکز بر قابلیت های منطقه‌ای در رسته های کسب و کار متناسب برای ایجاد اشتغال و اجرای برنامه های اشتغال عمومی،اصلاح وضعیت مالی صندوق های بازنشستگی در راستای تقویت خوداتکایی و کاهش اتکا به بودجه عمومی از طریق اعمال اصلاحات ساختاری، تغییر در نظام بنگاه‌داری و ترکیب سرمایه گذارها و اصلاحات در حکمرانی صندوق‌ها اشاره کرد.
این گزارش می افزاید: ارتقای شفافیت درآمدها، هزینه‌ها، سرمایه‌گذاری ها و سایر فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی زیر مجموعه صندوق های بازنشستگی، 
توجه به معیشت کارگران و افزایش توانمندی آنها، ساماندهی بخش تعاون با تاکید بر کاهش نا کارآمدی در بنگاه‌های تعاونی، ادغام تعاونی‌ها و ایجاد تعاونی‌های فراگیر منطقه‌ای و ملی با تکیه بر اقتصاد و صرفه مقیاس و بهره‌گیری از تجارب تعاونی های بزرگ و موفق بین المللی نیز از دیگر این اولویت هاست. 
بر اساس این گزارش، اجرای الگوی ارائه شده در برنامه و خط مشی دولت دوازدهم برای رفع فقر مطلق و کاهش آسیب‌های اجتماعی، اجرای نظام تامین اجتماعی چند لایه،حفظ و صیانت از حق الناس ودیعه های بیمه اجتماعی با پیگیری مطالبات سازمان های بیمه ای از دولت
توجه ویژه در ارائه خدمات به معلولین و کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست، واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی و بورسی شدن بخشی از شرکت‌های زیرمجموعه در راستای شفافیت مالی و نیز ارتقاء استقرار ضوابط حاکمیت شرکتی نیز از محورهای اصلی این برنامه هاست.‌
ارتقای سلامت نظام اداری، شفافیت، بهبود دسترسی همگانی به اطلاعات، فراهم آوردن فرصت برابر، حفاظت از اموال دولتی و معیار قرار دادن قانون در همه امور، اعمال شایسته سالاری به عنوان تنها معیار انتخاب همکاران و مدیریت تعارض منافع در تصمیم‌گیری‌ها، واگذاری ها و انتصابات ملاک قرار دادن منشور حقوق شهروندی در وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه، توجه به حفاظت از محیط زیست در برنامه ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها و همچنین اولویت واگذاری فعالیت ها به مردم و فراهم آوردن زمینه مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی نیز از مهمترین برنامه های پیشنهادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس بوده است. 
بر اساس گزارش ارائه شده، توجه به رفع انحصار ها و برقرار کردن فضای رقابتی در کنار تحت کنترل قرار دادن و قاعده‌مند کردن حوزه‌های انحصاری اعمال اولویت ویژه بر استقرار دولت الکترونیک، به کارگیری هر چه بیشتر جوانان، زنان و شهروندان از اقوام و مذاهب در سطوح مدیریتی و کارشناسی در سطوح مختلف اداری و افشا و انتشار اسامی هیئت مدیره و مدیران شرکت ها و صندوق ها در راستای ارتقای شفافیت از دیگر برنامه هاست.
برای دریافت گزارش کلیک کنید.

آریا بانو


26 اَمرداد 1400 00:03
کد خبر : 243,641
کلیدواژه ها: دستاوردهای سه ساله, وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/643775/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای این خواننده بی‌ نظیر بود

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین

فیلم چاقوکشی مرد موتور سوار به راننده پشت فرمان وسط خیابان

آمار فوتی ها و مصدومین تصادفات رانندگی در نوروز 1403 اعلام شد

مسابقه بین چهارپایان!

بازی‌ توله خرس قهوه‌ای با دوربین تله‌ای در ارتفاعات رامسر

رخ نمایی پلنگ ایرانی با غرش‌های بلند در صخره‌های دماوند

وقتی برای اولین بار پشت ماشین سنگین میشنی

در قدیم مامان ها اینقدر صبور نبودن!

تا به حال ساعت مچی آفتابی دیده اید؟

جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان

طنز/ چگونه در پارک‌ها محل آرامش بقیه بشیم؟

تونل وحشت وسط خیابان؛ تلاش مردم برای جبران اقدام عجیب دو برادر!

تصاویر جادویی از رعد و برق در ارتفاع بالا از نمای کابین خلبان هواپیمای ایرباس!

نان ساندویچی بولکی

لاغری در عرض دو هفته

ایده های جذاب برای تحرک هدفمند فرزندان

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

دعوای شخصی آقایان به شخصیت فوتبال خوزستان ضربه زد

خواسته هواداران لیورپول: جرارد را بیاورید، نه زیدان!

آبشک: جای استقلال خوزستان رده چهاردهم جدول نیست

راکیتیچ به مودریچ: به اینجا بیا!

پیشنهاد تمدید به ستاره رئال مادرید در ال‌کلاسیکو

جشن بی‌لباس‌ها در لباس خیبر!

جریمه 100 میلیونی برای سرمربی آلومینیوم

برتری رئال مادرید مقابل بارسلونا با گل های زیدان و مک منمن

حاشیه های فوتبال جهان

مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

یک بازیکن دیگر از تیم ملی والیبال انصراف داد

انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!

افعی تهران دقیقا چندتا قتل انجام داده؟

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

حکم 2 رهبر پای متمم قانون اساسی ایران

شوک بزرگ خانه صمت به کارمندان و کارگران درباره حقوق 1403 و افزایش تعطیلات آخر هفته!

تصویر منتشر شده از مازیار لرستانی با استایل عجیب در اولین ایفای نقش در یک فیلم با هویت جدیدش!

جزئیات جدید منتشر شده از پرونده مرگ مشکوک زهره فکورصبور و جوانی که متهم به ترغیب خانم بازیگر به خودکشی بود!

ویدئوی زیبا از پیانو نوازی کارن همایون فر

مجازات متخلفان کنکور چیست؟

انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران

گوناگون/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

عجیب ترین پدیده های طبیعی در کره زمین

لحظه هولناک تصادف 2 بالگرد نظامی در مالزی

نجار طبیعت اینجوری درخت رو قطع می‌کند

معبدی اسرار آمیز که از دل کوه به بیرون آمده است

تلاش های فیلِ مادر برای نجات دادن فرزندش از دریاچه

با این کپه ترکیه ای خانواده را غافلگیر کنید

ساندویچ مرغ فوق خوشمزه

سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی