آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه شکلات گلاسه مخصوص در منزل با تمام نکات مهم گوناگون

طرز تهیه شکلات گلاسه مخصوص در منزل با تمام نکات مهم
  بزرگنمايي:

آریا بانو - شکلات گلاسه چیست؟ این نوشیدنی جزء یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های خنک و سرد به شمار می‌رود که در فصل تابستان طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. برای تهیه یک شکلات گلاسه خوب از شکلات یا شیرکاکائو یا شیر شکلات و بستنی درجه ‌یک استفاده می‌شود. شما برای آماده کردن این شکلات گلاسه به زمان و وقت کمی نیاز دارید و می‌توانید آن را در منزل درست کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.
طرز تهیه شکلات گلاسه حرفه ای
در ابتدا برای تهیه این شکلات گلاسه خوشمزه باید توجه داشته باید که مواد اولیه با لیوانی که برای سرو آن انتخاب می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد ولی باید این نکته را بدانید که تناسب و میزان مواد اولیه حتماً رعایت شود تا شکلات گلاسه شما مزه و طعم واقعی خود را بگیرد.
نکته‌ی دیگری که در تهیه این شکلات گلاسه مهم است، استفاده از شیرکاکائو پرچرب و درجه‌یک مباشد تا طعم بهتری را به نوشیدنی شما بدهد. همچنین می‌توانید در این نوشیدنی به‌جای سس شکلات آماده از شکلات آب‌شده هم استفاده کنید.

مواد لازم
بستنی شکلاتیبه میزان لازم
سس شکلاتبه میزان لازم
شیر کاکائوبه میزان لازم
خامه فرم گرفتهبه میزان لازم
اسمارتیز، موز و مواد تزیینی دیگربه میزان لازم

آریا بانو


روش تهیه شکلات گلاسه کافی شاپی
در مرحله اول مقدار کمی از سس شکلات و یا شکلات آب‌شده را درون لیوان مخصوص سرو بریزید و خوب بچرخانید تا داخل لیوان شکلاتی شود. حال بستنی شکلاتی را با اسکوپ برداشته و به تعداد مناسب داخل لیوان بریزید و بعدازآن شیرکاکائو خود را اضافه کنید. سپس باید خامه زده‌شده و فرم گرفته‌شده را بر روی مواد داخل لیوان بریزید و در انتها روی شکلات گلاسه خود را با اسمارتیز، پودر شکلات و یا تکه‌های میوه تزئین کنید.
چند نکته مهم در زمان تهیه شکلات گلاسه
می‌توانید برای تزئین و زیبایی دور لیوان شکلات گلاسه خود از بیسکویت‌های کوچک و ریز کاکائویی استفاده کنید. به این صورت که به آن‌ها شکلات صبحانه و یا نوتلا بمالید و آن‌ها را به دور لیوان بچسباند. تا جایی که می‌توانید از نی بزرگ و همرنگ شکلات گلاسه خود استفاده کنید تا زیبایی آن دو برابر شود. نکته‌ی مهم و حائز اهمیت دیگر آن است که حتماً شیر باید سرد باشد، در غیر این صورت زمانی که شیر را به بستنی اضافه میکنید باعث می‌شود بستی شما آب شود و دیگر شکلات گلاسه باکیفیت نخواهید داشت. و آخرین نکته این است که می‌توانید قبل از اضافه کردن خامه فرم داده‌شده به لیوان خود، ابتدا یک‌ تکه کیک شکلاتی را روی لیوان خود بگذارید و سپس خامه را در وسط آن اضافه کنید. شما می‌توانید سس شکلاتی این نوشیدنی را هم خودتان تهیه و درست کنید؛ زیرا تهیه آن بسیار ساده و راحت می‌باشد. تهیه سس شکلاتی: در مرحله اول شکر، آرد و پودر کاکائو خود را درون یک ظرف ریخته و خوب مخلوط‌ کنید و آنرا بر روی شعله قرار دهید. در این زمان شیر خود را آرام ‌آرام به مخلوط اضافه و دائماً آنرا هم بزنید تا آرد و پودر کاکائو کاملاً باز و با مواد دیگر ترکیب و یکدست شوند. حال اجازه دهید سس شما به غلظت بالایی برسد. زمانی که مایع شما شروع به جوشیدن کرد، شعله را خاموش ‌کنید و بلافاصله کره و شکلات تلخ خود را اضافه کنید تا با گرمای مواد کاملاً ذوب و ترکیب شوند. چند نکته مهم در زمان تهیه سس شکلاتی
می‌توانید در ترکیب خود از شکلات تلخ استفاده نکنید ولی باید میزان شکر مصرفی خود را کمتر کنید تا سس شکلاتی شما بیش ‌از حد شیرین و زننده نشود. از آنجایی‌ که برای تهیه این دسر از بستی استفاده می‌شود، بهتر است در مصرف شکر خود کمی دقت کنید و میزان آنرا در تهیه سس شکلاتی رعایت کنید تا شکلات گلاسه نهایی شما خیلی شیرین نشود. برای مطمئن شدن از غلظت و حالت سس شکلاتی، بهتر است چند قطره از آنرا درون یک ظرف بریزید و سپس آنرا برعکس کنید. اگر سس شما از ظرف نریخت، غلظت آن مناسب می‌باشد. و نکته‌ی آخر این است که سس شکلاتی خود را هنگامی‌که داغ است به شکلات گلاسه خود اضافه نکنید زیرا بستنی را آب خواهد کرد. پس صبر کنید تا سس شما کاملاً خنک و سرد شود و سپس از آن استفاده کنید.

آریا بانو


فواید و ویژگی‌های شکلات گلاسه برای بدن
شکلات موجود در این نوشیدنی دارای ویژگی‌ها و خاصیت‌های بسیار بالایی می‌باشد. محققان طبق آزمایش‌های گسترده‌ای که انجام داده‌اند، شواهد بسیار زیادی را به دست آورده‌اند که ثابت می‌کند میزان و مقدار مناسبی از شکلات به‌خصوص شکلات تلخ برای سلامتی مغز، دستگاه گوارش و کاهش میزان کلسترول مفید و کارآمد است. همچنین خوردن شکلات می‌تواند از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند و احتمال سکته را در افراد به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد و پایین بیاورد.
همچنین لازم به ذکر است که شکلات دارای آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی و مؤثر می‌باشد و فواید بسیار زیادی را برای سلامتی ما به همراه دارد. هرچه میزان کاکائو موجود در شکلات بیشتر باشد، آن شکلات خالص‌تر و فواید آن بیشتر است. شکلات تلخ دارای میزان کمتر و پایین‌تری از چربی و شکر نسبت به دیگر شکلات‌ها می‌باشد و در نهایت خاصیت بیشتری را به همراه دارد.
ازجمله دیگر ویژگی‌های شکلات تلخ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
محافظت از پوست و بازسازی آن، اکسیژن‌رسانی بیشتر و بالاتر هنگام تحرک و انجام تمرینات ورزشی، پیشگیری از سکته مغزی، کاهش و پایین آوردن میزان کلسترول به‌صورت چشمگیر، پیشگیری بسیار زیاد از بیماری‌های قلبی و عروقی، بهبود و بهتر کردن عملکرد مغز، بالا بردن تمرکز و کمک به رشد و سلامت جنین.
سخن آخر
فصل تابستان و هوای گرم تابستانی زمان بسیار مناسب و دل‌چسبی برای نوشیدنی‌های خنک و یخی است. روزهای گرم و سوزان تابستان و همچنین روزهای بلند و طولانی آن باعث احساس تشنگی و گرمای بسیار بیشتری در افراد می‌شود، زیرابه دلیل هوای گرم و عرق کردن افراد، مایعات موجود در بدن با سرعت بیشتری تبخیر و تمام می‌شوند و در این حالت قطعاً یک نوشیدنی بسیار خنک و دل‌چسب می‌تواند حال انسان را خوب کند و انرژی موجود در بدن را بالا ببرد و بالا نگه دارد.
پس فقط لازمه که به کافی‌شاپ‌ها بروید و یک نوشیدنی خنک و تگری را سفارش دهید؛ یا می‌توانید با داشتن این دستور کامل از شکلات گلاسه و در کنار آن ‌یک مخلوط‌کن خوب، آن را در خانه تهیه کنید و از خوردن آن در منزل و زیر باد خنک کولر و در کنار خانواده‌تان لذت ببرید.
همچنین در پایان به شما پیشنهاد می کنیم که اگر از طرفداران نوشیدنی های سالم خانگی هستید، طرز تهیه شربت لیموناد خانگی و طرز تهیه انواع اسموتی را نیز در انگیزه بخوانید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/637253/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

بلینگام در یک قدمی رکورد BBC مشهور رئال

درخواست اوکراین برای محرومیت 15 جودوکار روسی

تیزر جذاب حریف امروز استقلال با آهنگ محبوب این روزها

حدادی‌فر: لیگ عجیب و آشفته‌ای داریم

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

موزیک ویدئوی «خط قرمز» با صدای سهراب پاکزاد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

ساخت مجسمه شکری

اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان

نسخه خانگی بستنی سالار!

دیگه از بیرون کباب لقمه نخر

پایه‌گذار مکتب ایرانی در طب اسلامی را می‌شناسید؟

نوجوان کاراته کار: شکست واقعا مقدمه پیروزی بود

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

آرزوی مایکل داگلاس برای مرگ در «مرد مورچه‌ای»

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه

برای داشتن عمر طولانی از این مواد غذایی غافل نشوید

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

تصاویری دیوانه‌کننده از دوچرخه سواری روی دیواره یک سد

رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

رکوردشکنی تاریخی بایرلورکوزن و ژابی آلونسو

گل دیدنی پولیتانو به فروزینونه از تمامی زوایا

حمایت کلوپ از ستاره لیورپول

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

اولین تصویر منتشر شده از اسکناس 500 هزار تومانی جدید + واکنش بانک مرکزی