آریا بانو

آخرين مطالب

حسن‌زاده: تبانی نه، از شرایط استفاده کردیم ورزشي

حسن‌زاده: تبانی نه، از شرایط استفاده کردیم
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مهر / مربی تیم فوتبال شهید قندی یزد گفت: رای کمیته انضباطی علیه تیم شهید قندی منصفانه نیست و با آبروی یک استان بازی شد.
حاشیه‌های لیگ دسته دوم و احکام جنجالی کمیته انضباطی در خصوص برخی تیم‌ها و بازیکنان، یکی از اصلی ترین سوژه‌های روز فوتبال ایران است.
یکی از تیم‌هایی که با رأی سنگین کمیته انضباطی مواجه شد و با دو رده سقوط به لیگ 3 افتاد، شهید قندی بود و این رأی در حالی علیه تیم شهید قندی صادر شد که نامی از هیچ بازیکن، مربی، مدیر یا عوامل دیگر این تیم در رأی بلند و بالای کمیته انضباطی دیده نمی‌شود، و تنها رأی به سقوط و جریمه نقدی 500 میلیونی تیم داده می‌شود که این باعث ایجاد ابهام در این رأی می‌شود.
رضا حسن زاده سرمربی تیم شهید قندی در این خصوص به خبرنگار مهر اظهار داشت: من رضا حسن زاده هستم با بیش از 30 بازی ملی و سال‌ها بازی در تیم استقلال. هم با تیم ملی قهرمان آسیا شدم و هم با استقلال و در فینال آسیا برای استقلال گل زده‌ام. تنها بازیکن ایرانی هستم که در 3 فینال باشگاه‌های آسیا بازی کرده‌ام و بیشتر از 35 سال است که در این فوتبال حضور دارم و همه فوتبالی‌ها مرا می‌شناسند. سوابق من کاملاً روشن و مشخص است و هرگز سوابق و پرونده‌های انضباطی نداشته و ندارم. من برای دیده شدن در فوتبال نیاز ندارم دست به کارهای غیر متعارف بزنم و هرگز در مجموعه‌های مشکوک و آلوده کار نکرده و نخواهم کرد. من با این سوابق نیاز ندارم برای 3 امتیاز و یا حتی برای یک صعود دست به کارهایی بزنم که آبرو و اعتبارم به خطر بیفتد. خودم همیشه طرفدار و دنبال فوتبال پاک بوده و هستم و این موضوع را به همه بازیکنانم القا کرده‌ام و فوتبال پاک از اصول من است که هرگز از آن عدول نکرده و نخواهم کرد.
مربی تیم شهید قندی بیان داشت: اینها را گفتم تا تاکید کنم و قاطعانه بگویم هرگز در مجموعه شهید قندی بی اخلاقی و تبانی صورت نگرفته و هر نتیجه‌ای در هر بازی به دست آمده، کاملاً فوتبالی بوده است. حتی پیروزی 10 بر صفر ما مقابل سردار بوکان هم از دید ما کاملاً فوتبالی بوده و هیچ ماجرای پشت پرده‌ای ندارد.
حسن زاده گفت: من از کمیته‌های انضباطی و اخلاق یک سوال مهم و کلیدی دارم و آن هم این است که اگر در مجموعه ما اتفاق افتاده که شما حکم به سقوط دو رده‌ای و جریمه 500 میلیونی داده‌اید، این تخلف از سوی چه فردی انجام شده است؟ آیا بازیکن یا بازیکنان ما تخلف کرده‌اند، منِ سرمربی تخلف کرده‌ام؟ مدیران تخلف کرده‌اند؟ «شهید قندی» یک نام است و یک نام به خودی خود نمی‌تواند تخلف کند و اگر تخلفی باشد، باید فرد آن را انجام داده باشد. پس کمیته‌های انضباطی و اخلاق باید شفاف سازی کنند که این تخلف را چه کسی انجام داده است؛ و اگر فرد این تخلف را نکرده، تیم چطور می‌تواند تخلف کند و جریمه شود؟
وی افزود: انگ تبانی سنگین است و با آبروی افراد بسیاری بازی می‌شود. حتی بدتر از آن با آبروی یک استان بازی می‌شود. آن هم استانی مثل یزد که به دارالمومنین شهرت دارد. لذا من از مسئولین انضباطی فدراسیون تقاضا دارم بررسی کارشناسانه‌تری انجام دهند و گفته‌های مرا با کارشناسان معتمد خود مطرح کرده و یا نشستی مشترک بین من با کارشناسان فوتبالی معتمد خود بگذارند.
مربی فوتبال توضیح داد: تیم سردار قبل از ما در خانه خودش از شاهین بندر عامری 7 گل می‌خورد. به گفته بازیکنان خودشان دو هفته تمرین نداشتند، مربی هم نداشتند و فقط برای بازی با ما که الزام به حضور داشتند، با «من بمیرم تو بمیری» و التماس 11 بازیکن را جمع می‌کنند و با خود به یزد می‌آورند. آنقدر با کمبود بازیکن مواجه بودند که از دروازه‌بان ذخیره در پست هافبک وسط استفاده کردند. حالا این شرایط را به هر کسی که فوتبال بلد است بازگو کنید تا مشخص شود آیا به چنین تیمی نمی‌شود 10 گل زد؟
حسن زاده خاطرنشان ساخت: به شرایط نامطلوب سردار این را هم اضافه کنید که آنها از آب و هوای کوهستانی و سرد بوکان به کویر یزد می‌آیند و در آب و هوای خشک یزد به میدان می‌رود. سردار بوکان شرایط باخت پر گل مثل بحران، بی پولی، بی بازیکنی، بی مربی‌ای و… را داشت و ما هم از این شرایط نهایت استفاده را بردیم، چون به پیروزی پر گل نیاز داشتیم. حتی اگر فرض بر این باشد که بازیکنان تیم سردار بوکان خدای ناکرده شرط بندی کرده باشند، باز هم این موضوع ارتباطی با ما پیدا نمی‌کند.
ملی پوش سابق کشور گفت: در لیگ برتر ماشین سازی هم سقوط کرده بود و در خانه‌اش 5 گل از پرسپولیس خورد و این در حالی بود که پرسپولیس برای قهرمانی به تفاضل گل نیاز داشت. در آن بازی هم مدافعان ماشین سازی پاس‌های اشتباه منجر به گل دادند. چرا نمی‌گویند آن بازی تبانی شده اما بازی ما را می‌گویند تبانی؟ مگر آلومینیوم 6 گل از سپاهان نخورد یا گل گهر 5 گل از پرسپولیس نخورد؟ چرا سطح توقع را از فوتبال ایران آنقدر پایین آورده‌اند که بازی‌های پرگل مشکوک به تبانی باشد؟
سرمربی شهید قندی گفت: ما برای آنکه 10 گل به سردار بوکان بزنیم اصلاً نیاز به تبانی نداشتیم چون سردار یک تیم کاملاً متلاشی بود و شهید قندی در بهترین فرم خود قرار داشت. شرایط جدولی هم این را ثابت می‌کند. چرا یک تیم بالای جدول و آماده که به تفاضل گل نیاز دارد نباید بتواند در خانه خودش به یک تیم متلاشی که نه بازیکن دارد، نه مربی و نه تمرین 10 گل بزند؟

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/636979/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

بلینگام در یک قدمی رکورد BBC مشهور رئال

درخواست اوکراین برای محرومیت 15 جودوکار روسی

تیزر جذاب حریف امروز استقلال با آهنگ محبوب این روزها

حدادی‌فر: لیگ عجیب و آشفته‌ای داریم

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

موزیک ویدئوی «خط قرمز» با صدای سهراب پاکزاد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

ساخت مجسمه شکری

اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان

نسخه خانگی بستنی سالار!

دیگه از بیرون کباب لقمه نخر

پایه‌گذار مکتب ایرانی در طب اسلامی را می‌شناسید؟

نوجوان کاراته کار: شکست واقعا مقدمه پیروزی بود

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

آرزوی مایکل داگلاس برای مرگ در «مرد مورچه‌ای»

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه

برای داشتن عمر طولانی از این مواد غذایی غافل نشوید

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

تصاویری دیوانه‌کننده از دوچرخه سواری روی دیواره یک سد

رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

رکوردشکنی تاریخی بایرلورکوزن و ژابی آلونسو

گل دیدنی پولیتانو به فروزینونه از تمامی زوایا

حمایت کلوپ از ستاره لیورپول

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

اولین تصویر منتشر شده از اسکناس 500 هزار تومانی جدید + واکنش بانک مرکزی