آریا بانو

آخرين مطالب

10 نویسنده‌ی بزرگ زنده‌ی جهان که در تاریخ ماندگار می‌شوند مقالات

10 نویسنده‌ی بزرگ زنده‌ی جهان که در تاریخ ماندگار می‌شوند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - برترین ها /اگر اهل کتاب خواندن هستید قطعا این فهرست از بهترین نویسندگان زنده‌ی دنیا که سایت رنکر آن را منتشر کرده است برایتان جالب خواهد بود. در این فهرست از میان نویسندگان معاصر نام‌هایی را می‌بینید که برای همیشه جهان ادبیات را تغییر داده‌اند و کتاب‌هایی خلق کرده‌اند که در آینده به کلاسیک‌هایی جاودانی تبدیل خواهند شد.
انیسا رئوفی: اگر اهل کتاب خواندن هستید قطعا این فهرست از بهترین نویسندگان زنده‌ی دنیا که سایت رنکر آن را منتشر کرده است برایتان جالب خواهد بود. در این فهرست از میان نویسندگان معاصر نام‌هایی را می‌بینید که برای همیشه جهان ادبیات را تغییر داده‌اند و کتاب‌هایی خلق کرده‌اند که در آینده به کلاسیک‌هایی جاودانی تبدیل خواهند شد.
ادبیات معمولا در تلاش است جهانِ در حال دگرگونیِ پیرامونش را از یک یا چند جنبه به تصویر بکشد. مهم است که ادبیات ما بتواند اول از همه زمانه‌ای را که در آن زندگی می‌کنیم درک کند و دوم اینکه آن را برای نسل‌های بعد چنان ثبت و ضبط نماید که همیشه باقی بماند.
برخی از نویسندگانی که در این فهرست می‌بینید نه تنها در زمانه‌ی مدرنی که ما در آن زیست می‌کنیم، نویسندگانی مشهور و به‌نام هستند بلکه نویسندگان بزرگی در تاریخ ادبیات محسوب می‌شوند. خیلی از کتاب‌هایی که آن‌ها نوشته‌اند تبدیل به فیلم‌های پرفروشی در تاریخ سینما شده‌اند و برخی هم کلاسیک‌های ادبی دنیای مدرن محسوب می‌شوند که باید آن‌ها را خواند و به راستی تحسین کرد. این نویسنده‌ها و آثارشان توسط نسل‌های پیش‌رو به یاد آورده می‌شوند.
1. استیون کینگ

آریا بانو

استیون کینگ، 72 ساله، متولد سپتامبر 1947، که به رمان‌هایش در ژانر وحشت شهرت دارد، نویسنده‌ی امریکایی است که تم‌های فانتزی، سوپر نچرال و رازآلودگی را می‌توان در رمان‌هایش دید. او در سال 1967 به صورت حرفه‌ای نوشتن داستان کوتاه را آغاز کرد و از طریق آن کسب درآمد می‌کرد و بعد در سال 1974 اولین رمان خود به نام «کری» را منتشر کرد که رمانی در ژانر وحشت بود.
کتاب‌های او بیش از 350 میلیون نسخه فروش رفته و بسیاری از آن‌ها در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی اقتباس شده است. او تا کنون 61 رمان منتشر کرده و داستان‌های کوتاه بسیاری نوشته است. از جمله ویژگی‌های کینگ می‌توان به پرکاری و تندنویسی او اشاره کرد.
او گاهی در یک سال بیش از دو رمان و تعداد زیادی داستان کوتاه منتشر کرده است. در آثار او همچنان می‌توان چند فیلم‌نامه و چند اثر غیرداستانی را یافت. او جوایز مختلف و معتبری دریافت کرده و از جمله مهمترین و آشناترین آثار او می‌توان به رمان «درخشش» که استنلی کوبریک کارگردان فقید سینما آن را اقتباس کرده اشاره کرد.
از این نویسنده کتاب‌های زیادی به فارس ترجمه شده است:
راز ، درخشان، دل‌ها در آتلانتیس، طلسم، منطقه مرده ، رویا‌های سپید، رویای بی‌انت‌ها، شکارچی رویا، هفت‌تیرکش، خواهران کوچک ایلوریا …
2. هاروکی موراکامی

آریا بانو

هاروکی موراکامی، 70 ساله، متولد ژانویه 1349، نویسنده‌ی ژاپنی که از همان سال‌های آغازین کار حرفه‌ای در خارج از ژاپن شناخته شد امروزه یکی از مشهورترین نویسندگان معاصر است. او در 29 سالگی نوشتن را آغاز کرد و به گفته‌ی خودش پیش از آن یک کلوپ جز را اداره می‌کرد و هیچ چیزی خلق نکرده بود. موراکامی در سال 1979 اولین رمان خود به نام «به آواز باد گوش بسپار» را نوشت.
تم داستان‌های او گاهی سورئالیستی و مفاهیمی از جمله تقدیرگرایی، تنهایی و ازخودبیگانگی است او جوایز معتبر زیادی از جمله جایزه‌ی بهترین فانتزی جهان، جایزه‌ی داستان کوتاه فرانک اوکانر و جایزه‌ی فرانتس کافکا را دریافت کرده است. او خالق چهارده رمان و بیش از 50 داستان کوتاه و چندین مقاله‌ی غیرداستانی است. از جمله مهمترین آثار موراکامی می‌توان به کافکا در ساحل،شهر گربه‌ها، پین بال، نفرهفتم، سامسای عاشق، شکار گوسفند وحشی، به آواز باد گوش بسپار، جنگل نروژی و بعد زلزله اشاره کرد.
3. کورمک مک‌کارتی

آریا بانو

کورمک مک‌کارتی، 86 ساله، متولد ژانویه 1933، رمان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس امریکایی است که آثارش غالبا در فضای آخرالزمانی، گوتیک و وسترن می‌گذرد. او اولین رمان خود را در سال 1965 منتشر کرد و خالق یازده رمان تعدادی داستان کوتاه و دو نمایشنامه و فیلم‌نامه است. مک‌کارتی در سال 2005 رمان «جایی برای پیرمرد‌ها نیست» را نوشت که توسط برادران کوئن اقتباس شد و برای آن‌ها جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم را به ارمغان آورد.
مک‌کارتی جوایز متعدد زیادی دریافت کرده است از جمله جایزه‌ی پولیتزر برای رمانی به اسم «جاده» در سال 2007. این رمان همچنین در سال 2010 در صدر فهرست 100 کتاب برتر داستانی و غیر داستانی ده سال اخیر به انتخاب مجله‌ی تایمز قرار گرفت. هرولد بلوم منتقد برجسته‌ی ادبی مک‌کارتی را یکی از چهار نویسنده‌ی بزرگ امریکایی زمانه‌ی خودش می‌داند. سه نفر دیگر دان دلیلو، توماس پینچون و فیلیپ راس هستند. بلوم همچنین معتقد است کتاب «بعد از ظهر خونین یا سرخی غروب در غرب» که از آثار این نویسنده است بعد از بهترین کتاب بعد «گوربه‌گو» ِ فاکنر است.
4. جی کی رولینگ

آریا بانو

جی کی رولینگ، 54 ساله، متولد جولای 1965، نویسنده‌ی انگلیسی خالق مجموعه رمان‌های محبوب و مشهور هری پاتر است. با توجه به فروش 500 میلیون نسخه‌ای این مجموعه، او هم‌اکنون یکی از پرفروش‌ترین و ثروتمندترین نویسندگان حال حاضر دنیا است و هری پاتر پرفروش‌ترین مجموعه کتاب تاریخ ادبیات محسوب می‌شود. در سال 1990 ایده‌ی داستان هری پاتر به ذهن رولینگ رسید و او هفت سال بعدی عمرش را بی‌وقفه صرف نوشتن جلد اول این رمان کرد.
در این هفت سال او مادرش را از دست داد، اولین فرزندش را به دنیا آورد، از اولین همسرش جدا شد و در فقر زندگی کرد. با انتشار اولین جلد از مجموعه‌ی هری پاتر که اولین رمان او محسوب می‌شود، ورق زندگی رولینگ برگشت و او به شهرت و ثروتی رسید که امثالش کم دیده شده است. او بعد‌ها غیر از مجموعه‌ی هری پاتر آثار دیگری نیز خلق کرد. خلا موقت اولین رمان او برای بزرگسالان است که در سال 2012 منتشر شده است و داستانی سیاسی و رئالیستی دارد.
رولینگ در سال 2013 مجموعه‌ی دیگری را هم به نام مجموعه‌ی جنایی کورمورن استرایک آغاز کرد که برای بزرگسالان نوشته شده است، اما این رمان‌ها تحت نام مستعارِ رابرت گالبریت منتشر شده‌اند. قرار بود هرگز فاش نشود که نویسنده‌ی این مجموعه رولینگ است، اما بعد از انتشار رمان اول این مجموعه به نام آوای فاخته این راز فاش شد و فروش آن را به طرز چشمگیری افزایش داد. رولینگ در حال حاضر در کنار داستان‌نویسی، تهیه‌کنندگی فیلم و تلویزیون هم انجام می‌دهد، فیلم‌نامه می‌نویسد و، چون گذشته به امور بشردوستانه‌اش می‌پردازد.
5. مارگارت اتوود

آریا بانو

مارگارت اتوود، 80 ساله، متولد نوامبر 1939، نویسنده‌ی کانادایی است که به واسطه‌ی یکی از رمان‌هایش به نام سرگذت ندیمه به شهرتی جهانی دست یافت. او پیش از رمان شعر می‌نوشت و اولین مجموعه شعرش را سال 1961 منتشر کرد پس از آن چندین مجموعه شعر دیگر منتشر کرد و جوایزی هم برد و بعد در سال 1969 اولین رمان خود به نام «زن خوراکی» را منتشر کرد. تم داستان‌های او معمولا اجتماعی است و در داستان‌هایش مسائل اجتماعی را با اسطوره و تخیل می‌آمیزد.
در بسیاری از آثار او زنان شخصیت‌های اصلی و قهرمان داستان هستند. او تا کنون هجده رمان و تعداد زیادی مجموعه‌ی شعر، کتاب‌های غیرداستانی و تعدادی مجموعه قصه‌های کودک منتشر کرده است. اتوود همچنین جوایز زیادی دریافت کرده و یک بار هم برنده‌ی جایزه بوکر شده است. رمان معروف او به نام سرگذشت ندیمه که به شکل یک سریال تلویزیونی محبوب به همین نام اقتباس شد در سال 1985 نوشته شد و جنجال‌های زیادی را برانگیخت. سریال سرگذشت ندیمه در سال 2017 پخش شد و شهرت اتوود را به خانه‌های مردم سراسر جهان رساند.
این رمان قصه‌ای اخرالزمانی در دنیای مدرن را روایت می‌کند که به دلیل شیوع ناباروری بشر زن‌ها در آن به بردگی گرفته شده‌اند و بعلاوه اینکه حقوقی ندارند عده‌ای از آن‌ها باید برای مقاماتی که همسرانشان نابارورند فرزند به دنیا بیاورند. اتوود هنگام تولید این سریال با گروه سازندگان آن همکاری داشت و نوامبر 2018 اعلام کرد که قرار است دنباله‌ای برای این رمان منتشر کند. رمان دوم با نام «وصیت‌ها» سپتامبر 2019 منتشر شد و توسط تیم قبلی سازندگان سریال اقتباس گردید. رمان معروف دیگری که از اتوود می‌توان خواند «چشم گربه» است که در سال 1988 منتشر شده است.
از آثار او می‌توان به سرگذشت ندیمه، چشم گربه، آدم‌کش کور، بانوی پیشگو، آخرین انسان، عروس فریبکار، بر امواج و... اشاره کرد.
6. جرج آر. آر. مارتین

آریا بانو

جرج ریموند ریچارد مارتین، 71 ساله، متولد سپتامبر 1948، نویسنده‌ی رمان و داستان‌کوتاه امریکایی در ژانر‌های فانتزی، ترسناک و علمی‌تخیلی است. او همچنین یک تهیه‌کننده‌ی تلویزیونی است و فیلم‌نامه می‌نویسد. مارتین از سال 1970 به صورت حرفه‌ای شروع به نوشتن داستان کوتاه و فروش آن‌ها کرد و در سال 1976 اولین رمانش را نوشت. مارتین را در جهان با رمان دوازده جلدی نغمه‌ی آتش و یخ می‌شناسند که مجموعه‌ی مشهور و محبوب بازی تاج و تخت از آن اقتباس شده است.
مارتین نگارش داستان را از سال 1991 آغاز کرد و همزمان فیلم‌نامه‌ی سریال بازی تاج و تخت را هم پیش برد. اولین فصل رمان در سال 1996 منتشر، و اولین فصل سریال سال 2011 از شبکه اچ‌بی‌او پخش شد. در سال 2005 لو گروسمن از مجله‌ی تایم مارتین را تالکین امریکایی خواند و او در سال 2011 یکی از 100 شخصیت تاثیرگذار جهان (به انتخاب تایم) معرفی شد. از جمله رمان‌های او غیر از مجموعه‌ی نغمه‌ی آتش و یخ، که به فارسی در دسترس است رمان رویای تب‌آلود در سال 1982 است که یکی از رمان‌های خون‌آشامی برتر تاریخ محسوب می‌شود.
7. نیل گیمن

آریا بانو

نیل گیمن، 59 ساله، متولد نوامبر 1960، نویسنده‌ی انگلیسی است که در حوزه‌های داستان نویسی و نوشتن رمان، کمیک، کتاب‌های غیرداستانی، رمان‌های تصویری و ساخت نمایش صوتی و سینما فعالیت دارد و اولین رمان خود را در سال 1990 منتشر کرده است. تم غالب آثار او فانتزی‌های تیره و تاریک است و داستان‌ها فضایی رازآلود و اسرارآمیز دارند. اکثر آثار او برای کودک و نوجوان نوشته شده‌اند، اما کیفیتی دارند که خواندن‌شان برای بزرگسالان نیز جذاب است.
شاید او را در جهان بیشتر به واسطه‌ی رمانی به نام کورالاین بشناسند که در انیمیشن موفقی به همین نام اقتباس شده و در سال 2009 اکران شد و بیش از 124 میلیون دلار در جهان فروش کرد. اما در امریکا و انگلیس به واسطه‌ی فعالیت‌های بی‌شمارش شهرت زیادی دارد و بار‌ها از آثار او در سینما و تلویزیون اقتباس شده است. گیمن علاوه بر نویسندگی در حوزه‌ی فیلم‌سازی هم فعال است و برای فیلم‌هایش موفق به دریافت جایزه هم شده است. یکی از فعالیت‌های جالب گیمن در حوزه‌ی سینما تهیه زیرنویس برای انیمیشنی از میازاکی است که به گفته‌ی خودش از کار‌های مورد علاقه‌اش است.
از آثار او می‌توان به کورالاین، گورستان، اقیانوس انتهای جاده و... اشاره کرد.
8. کازوئو ایشی‌گورو

آریا بانو

کازوئو ایشی‌گورو، 65 ساله، متولد نوامبر 1954، نویسنده‌ی سرشناس و بزرگ انگلیسی ژاپنی تبار است که در 5 سالگی به بریتانیا مهاجرت کرد. او یکی از معتبرترین نویسندگان زنده‌ی دنیا است که به انگلیسی می‌نویسد. اولین اثر خود به نام «منظره‌ی پریده‌رنگ تپه‌ها» در سال 1982 نوشت و تاکنون چهار بار نامزده دریافت جایزه‌ی بوکر مردان شده و یک بار برای رمان مشهور و فوق‌العاده‌ی بازمانده‌ی روز آن را دریافت کرده است.
در سال 2005 رمان او به نام هرگز رهایم نکن توسط مجله‌ی تایم به عنوان بهترین رمان سال انتخاب شد و همچنین در لیست صد رمان برتر انگلیسی زبان از سال 1923 تا 2005 قرار گرفت. او همچنین برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال 2017 است. رمان‌های ایشی‌گورو معمولا از زبان راوی اول‌شخص روایت می‌شود و به مسائل درونی شخصیت‌ها می‌پردازد و مخاطب را در سطح جدی‌تری از یک داستان معمولی برای سرگرمی درگیر می‌کند.
‌ایشی‌گورو همچنین درحوزه‌ی موسیقی نیز به عنوان نویسنده فعالیت ادامه‌داری داشته است. او برای استیسی کنت، خواننده‌ی زن امریکایی در سبک جز چندین ترانه نوشته است و در تعدادی از آلبوم‌های او به عنوان نویسنده‌ی ترانه‌ها حضور دارد. ایشی‌گورو درباره‌ی تجربه‌ی ترانه‌نویسی گفته است که ادراک او در این تجربه تاثیر بزرگی روی داستان‌هایش داشته است. او خود را یکی از دلباختگان سینما می‌داند و باب دیلن موزیسین، نویسنده و ترانه‌سرای بزرگ امریکایی را که او هم موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل شده است می‌ستاید. ایشی‌گورو صاحب هفت رمان و چهار فیلم‌نامه و تعداد زیادی داستان کوتاه است که در مجموعه‌های مختلف منتشر شده است. رمان‌های ایشی‌گورو همگی به فارسی ترجمه شده‌اند.
از آثار این نویسنده می‌توان به بازمانده‌ی روز، تسلی ناپذیر، غول مدفون، وقتی یتیم بودیم، هرگز رهایم نکن، شبانه‌ها و... اشاره کرد.
9. توماس پینچون

آریا بانو

توماس پینچون، 82 ساله، متولد می 1937، نویسنده‌ی بزرگ امریکایی است که به رمان‌های پیچیده و دشوارش شهره است. او کتاب‌های داستانی و غیرداستانی زیادی در موضوعات مختلفی به نگارش درآورده و ژانر‌ها و درون‌مایه‌های متفاوتی را در آثارش تجربه کرده است. مشهورترین رمان او رنگین‌کمان جاذبه نام دارد که در سال 1973 منتشر شد و جایزه‌ی ملی کتاب داستانی را برای او ارمغان آورد. او در دهه‌ی پنجاه و شصت میلادی داستان کوتاه می‌نوشت و سال 1963 با رمان «وی» (V) به شهرت رسید.
یکی از رمان‌های او به نام «خباثت ذاتی» که سال 2009 منتشر شد در سال 2014 توسط پل توماس اندرسون، فیلم‌ساز بااستعداد و خوش‌قریحه‌ی امریکایی در فیلمی به همین نام اقتباس شد. پینچون از همان سال‌های آغازین فعالیتش از اینکه در رسانه‌ها و انظار عمومی باشد پرهیز کرده و حتی عکس‌های زیادی از او در دسترس نیست. آخرین رمان او به نام «لبه‌ی خونین» در سال 2013 منتشر شد.
10. ریک ریوردن

آریا بانو

ریک ریردن، 55 ساله، متولد ژوئن 1964، نویسنده‌ی 55 ساله‌ی امریکایی است که شهرتش بیشتر به خاطر نوشتن مجموعه کتاب‌های پرسی جکسون و خدایان المپ است. داستان درباره‌ی پرسی جکسون دوازده ساله است که متوجه می‌شود یکی از پسران خدای یونانی پوسایدن است.
کتاب‌های ریردن تنها در ایالات متحده بیش از 30 میلیون نسخه فروش داشته است. او اولین رمان بلندش به نام «تکیلای بزرگ قرمز» را در 1997 نوشت، اما در سال 2005 با اولین قسمت از مجموعه‌ی پرسی جکسون به نام «دزد آذرخش» به موفقیت تجاری بزرگی رسید. از جمله کتاب‌های که او که به زبان فارسی در دسترس است همین مجموعه پرسی جکسون شامل کتاب‌های «دزد آذرخش» و «دریای هیولاها»، «نفرین تایتان»، «نبرد هزارتو» و «آخرین المپیان» است.
منبع: Ranker

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/636649/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سقوط آزاد «فروش خودرو» در بهمن

نظر مجمع تشخیص درباره مصوبه واردات خودرو مثبت شده/ سال آینده ساماندهی خودرو بهتر می‌شود

تعرفه واردات خودرو برای سال آینده 40 تا 75 درصد است

ورود خودرو به منطقه «تردید»

تعرفه واردات خودرو برای سال آینده 40 تا 75 درصد خواهد بود

خوش بینی به «خودرو» در 1401

بازار خودرو در یخبندان معاملاتی

طرح مجلس برای اصلاح قانون بیمه شخص ثالث خودروهای لوکس

سرنوشت قیمت خودرو در 4 سناریو

وزیر صنعت: ١5 درصد قیمت تمام شده خودرو سال آینده از محل افزایش تولید کاهش خواهد یافت

مزیت ثانویه واردات خودرو

سازوکار واردات خودرو در 1401

شرایط واردات خودرو تعیین شد

وزیر صمت: افزایش تولید خودرو و آغاز واردات از خرداد ماه

وزیر صمت: ممنوعیت واردات خودرو لغو می شود

قیمت 11 خودروی خارجی بعد از آزادسازی واردات: از کرولای یک میلیاردی تا سورنتوی 1.5 میلیارد تومانی (+عکس)

فاطمی امین: برای صنعت خودرو برنامه 2 ساله داریم/ نماینده مجلس : وزیر صمت به مشتری ظلم کرده، استیضاحش می‌کنیم

رئیس سازمان مالیاتی: مالیات نقل و انتقال خودرو همزمان با سند سبز دریافت می‌شود

خودروهای جدید ایرانی در سال 1401/ دنا کیفیت پراید را دارد

ابهام در واردات خودرو سواری در سال 1401

رئیس کمیسیون تلفیق: مصوبه واردات خودرو از بودجه 1401 حذف شد+دلایل

نماینده مجلس: پشت پرده ها را اعلام می‌کنم/ حذف غیرقانونی وارادات خودرو سواری از بودجه توسط مجمع تشخیص مصلحت

مجوز مجلس برای واردات خودرو پابرجاست/ دولت از ابتدای فروردین می تواند خودروی سواری وارد کند

معاون وزیر صمت: حذف ارز دولتی برای دارو/ واردات دارو تا پایان سال نصف می‌شود

خودرو گران‌تر می‌شود

بازار خودرو در رکود/ افزایش 10 تا 18 میلیون تومانی خودروهای مدل جدید

مصوبه واردات خودرو منتفی شد

ترس واهی از واردات خودرو

(تصاویر) دیدار تیم‌های فوتبال بانوان سپاهان و هیات البرز

تعویض پلاک خودروی ارزان‌ 2 میلیون آب می‌خورد!

لاستیک بدون کدملی ارزان تر از خرید کالا با کدملی!/ بازار لاستیک همچنان دونرخی

همتی: خودروسازی در ایران تبدیل به ابزاری برای رانت های اقتصادی شده است

رونمایی از خودروی ارزان‌قیمت داخلی در بهمن ماه امسال

قیمت خودرو‌های مونتاژ داخلی، 4 برابر عراق و پاکستان/ نماینده مجلس: خروج ارز برای واردات خودرو بهانه است

پژوپارس 149 میلیون تومان گران شد/ چرا خودرو افسارگسیخته گران می‌شود؟

راهکار مرسدس بنز برای افزایش فروش خودروهای لوکس

کارخانه کیان تایر تعطیل شد/ 1200 کارگر بیکار شدند

رشد 6 درصدی قیمت خودرو در بازه زمانی 10 روزه کلید خورد

روزنامه دولت: رئیس جمهور دستور تولید 1.5میلیون خودرو داخلی را داده اما قطعا این دستور اجرا نمی شود!/ حالا که ارز داریم خودرو وارد کنیم

ایران‌خودرو برای حذف قرعه‌کشی شرط گذاشت

واردات 70 هزار خودرو در آستانه صدور مجوز/ مجمع تشخیص به دولت پالس مثبت داد

ایران خودرو قیمت تمام محصولات خود را به صورت رسمی گران کرد (+جدول قیمت جدید)

حرکت عجیب سایپا در نخستین فروش فوق‌العاده خود در سال جدید

پراید 200 میلیونی را هم دیدیم!

خودروسازان؛ نامی پرتکرار در بین ابربدهکاران!

اظهارات مهم معاون وزیر صمت درباره واردات خودرو/ جزییات تازه درباره واگذاری سهام خودروسازان

انتقاد نماینده مجلس از باز نشدن ایربگ خودروها: هرچه بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم آب در هاون کوبیدن است

اعلام نظر پلیس درباره واردات خودرو

در هیچ کشوری جز ایران واردات خودرو ممنوع نیست

فرار مالیاتی آشکار دلالان خودرو!