آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه زرشک پلو با سینه مرغ خانه داري

طرز تهیه زرشک پلو با سینه مرغ
  بزرگنمايي:

آریا بانو - زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که در مهمانی ها و مجالس تهیه و سرو می شود. این غذا طرفداران زیادی دارد از این رو سرو آن در مجالس عروسی و عزا برای این که به تمام سلیقه ها می خورد، سرو می شود. در این دستور، به جای خورش مرغ ساده، سینه مرغ سرخ شده آموزش داده شده است که در کنار زرشک پلوی زعفرانی سرو می شود. طرز پخت این مرغ با خورش های مرغ متفاوت است و به صورت خشک پخته و سرو می شود. در آن از پیاز و سیر استفاده نمی شود و با آب درون بافتی پخته می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه زرشک پلو با سینه مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 4 نفر سینه مرغ 2 عدد زعفران دم کرده به مقدار لازم آب لیمو ترش 1 عدد نمک و فلفل و هل به مقدار لازم رزماری در صورت تمایل زرشک نصف پیمانه کره 50 گرم شکر 2 قاشق غذا خوری خلال بادام و پسته به مقدار لازم برنج 3 پیمانه طرز تهیه زرشک پلو با سینه مرغ مرحله اول در این غذا برای تهیه مرغ نیاز به پیاز یا سیر نیست و تفاوت آن نسبت به مرغ های دیگر هیمن است. برای این کار، یک تابه را با کمی روغن روی حرارت می گذاریم تا حسابی داغ شود. مرغ ها را داخل آن قرار می دهیم و می گذاریم تا طلایی شود. مرحله دوم سپس آن را برگردانده و طرف دیگر آن را نیز سرخ می کنیم. در ادامه وقتی مرغ ها به طور کامل سرخ شد، داخل ظرف دیگری می گذاریم و به آن زعفران دم کرده و نمک و فلفل و آب لیمو ترش و پودر هل اضافه می کنیم. مرحله سوم درب ظرف را می بندیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا مرغ با آب میان بافتش پخته شود. در این روش مرغ آب دار نیست ولی اگر بخواهیم آب مرغ هم داشته باشیم می توان کمی آب نیز در این مرحله به مرغ اضافه کرد. مرحله چهارم اگر درب قابلمه سوراخ داشت بهتر است سوراخ آن گرفته شود. تا مرغ بهتر پخته شود و نسوزد. می توان این روش پخت را برای ران مرغ نیز انجام داد. در این فاصله برنج را آماده می کنیم. برای این کار، یک قابلمه را با مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا جوش آید. مرحله پنجم برنج را که یک ساعت قبل با کمی آب و نمک خیس کرده ایم، درون آب جوش می ریزیم و با کمی نمک می گذاریم تا بپزد. وقتی برنج نیم پز شد، آن را آبکش کرده و کنار می گذاریم. سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم. مرحله ششم سپس به صورت لایه ای خرد می کنیم و به ترتیب کف قابلمه قرار می دهیم. می توان به جای سیب زمینی از نان نیز برای ته دیگ استفاده کرد. سپس برنج آب کش شده را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا دم بکشد. مرحله هفتم در یک تابه کره را می اندازیم و روی حرارت قرار می دهیم تا کره ذوب شود. سپس زرشک ها را شسته و آبکش کرده ایم به آن اضافه می کنیم. شکر هم اضافه کرده و یک تف کوچک می دهیم و از روی حرارت بر می داریم. مرحله هشتم کمی از برنج را درون یک کاسه ریخته و زعفران و زرشک سرخ کرده را به آن اضافه می کنیم. سپس برنج را درون یک دیس می کشیم و با برنج زعفرانی و زرشک تزیین می کنیم. مرغ ها را هم کنار برنج یا جدا در ظرف دیگر می ریزیم و سرو می کنیم.

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که در مهمانی ها و مجالس تهیه و سرو می شود. این غذا طرفداران زیادی دارد از این رو سرو آن در مجالس عروسی و عزا برای این که به تمام سلیقه ها می خورد، سرو می شود. در این دستور، به جای خورش مرغ ساده، سینه مرغ سرخ شده آموزش داده شده است که در کنار زرشک پلوی زعفرانی سرو می شود. طرز پخت این مرغ با خورش های مرغ متفاوت است و به صورت خشک پخته و سرو می شود. در آن از پیاز و سیر استفاده نمی شود و با آب درون بافتی پخته می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه زرشک پلو با سینه مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
سینه مرغ2 عدد
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
آب لیمو ترش1 عدد
نمک و فلفل و هلبه مقدار لازم
رزماریدر صورت تمایل
زرشکنصف پیمانه
کره50 گرم
شکر2 قاشق غذا خوری
خلال بادام و پستهبه مقدار لازم
برنج3 پیمانه
طرز تهیه زرشک پلو با سینه مرغ
مرحله اول
در این غذا برای تهیه مرغ نیاز به پیاز یا سیر نیست و تفاوت آن نسبت به مرغ های دیگر هیمن است. برای این کار، یک تابه را با کمی روغن روی حرارت می گذاریم تا حسابی داغ شود. مرغ ها را داخل آن قرار می دهیم و می گذاریم تا طلایی شود.
مرحله دوم
سپس آن را برگردانده و طرف دیگر آن را نیز سرخ می کنیم. در ادامه وقتی مرغ ها به طور کامل سرخ شد، داخل ظرف دیگری می گذاریم و به آن زعفران دم کرده و نمک و فلفل و آب لیمو ترش و پودر هل اضافه می کنیم.
مرحله سوم
درب ظرف را می بندیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا مرغ با آب میان بافتش پخته شود. در این روش مرغ آب دار نیست ولی اگر بخواهیم آب مرغ هم داشته باشیم می توان کمی آب نیز در این مرحله به مرغ اضافه کرد.
مرحله چهارم
اگر درب قابلمه سوراخ داشت بهتر است سوراخ آن گرفته شود. تا مرغ بهتر پخته شود و نسوزد. می توان این روش پخت را برای ران مرغ نیز انجام داد. در این فاصله برنج را آماده می کنیم. برای این کار، یک قابلمه را با مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا جوش آید.
مرحله پنجم
برنج را که یک ساعت قبل با کمی آب و نمک خیس کرده ایم، درون آب جوش می ریزیم و با کمی نمک می گذاریم تا بپزد. وقتی برنج نیم پز شد، آن را آبکش کرده و کنار می گذاریم. سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم.
مرحله ششم
سپس به صورت لایه ای خرد می کنیم و به ترتیب کف قابلمه قرار می دهیم. می توان به جای سیب زمینی از نان نیز برای ته دیگ استفاده کرد. سپس برنج آب کش شده را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا دم بکشد.
مرحله هفتم
در یک تابه کره را می اندازیم و روی حرارت قرار می دهیم تا کره ذوب شود. سپس زرشک ها را شسته و آبکش کرده ایم به آن اضافه می کنیم. شکر هم اضافه کرده و یک تف کوچک می دهیم و از روی حرارت بر می داریم.
مرحله هشتم
کمی از برنج را درون یک کاسه ریخته و زعفران و زرشک سرخ کرده را به آن اضافه می کنیم. سپس برنج را درون یک دیس می کشیم و با برنج زعفرانی و زرشک تزیین می کنیم. مرغ ها را هم کنار برنج یا جدا در ظرف دیگر می ریزیم و سرو می کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/636601/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود