آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه ته چین هویج پلو خانه داري

طرز تهیه ته چین هویج پلو
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ته چین یک غذای سنتی و مجلسی است که از دیرباز مورد توجه قرار گرفته است و جزو غذاهای اصیل ایرانی به شمار می آید. ته چین هویج پلو، نیز یک نوع ته چین شیک و مجلسی است که می توان در قالب های تک نفره تهیه و در فر طبخ نمود. این ته چین را می توان در مهمانی ها و جشن ها و به صورت فینگر فود نیز تهیه نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین هویج پلو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 4 نفر پیاز 1 عدد گوشت چرخ کرده 500 گرم نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم زردچوبه و دارچین به مقدلر لازم پودر سیر به مقدار لازم رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری هویج 3 عدد زرشک نصف پیمانه زرده تخم مرغ 2 عدد روغن نصف لیوان ماست 1 لیوان زعفران دم کرده به مقدار لازم گلاب 1 قاشق چای خوری برنج 3 پیمانه کره به مقدار لازم طرز تهیه ته چین هویج پلو مرحله اول برای تهیه ته چین خوشمزه با هویج پلو در ابتدای کار، برنج را شسته و نیم ساعت قبل با کمی آب و نمک خیس می کنیم. یک قابلمه را آب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. برنج و نمک را به آن اضافه کرده و می گذاریم تا بجوشد و نیم پز شود. مرحله دوم سپس آن را آبکش کرده و کنار می گذاریم. پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را به صورت نگینی خرد می کنیم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. مرحله سوم در این مرحله گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ پیدا کند. فلفل سیاه و زردچوبه و دارچین و پودر سیر را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. 10 دقیقه زمان می دهیم تا گوشت بپزد. مرحله چهارم سپس رب گوجه فرنگی را به آن اضافه می کنیم. هویج ها را شسته و رنده می کنیم. سپس به مخلوط گوشت اضافه کرده و تفت می دهیم تا بپزد. زرشک را داخل یک کاسه می ریزیم. زرده تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم. مرحله پنجم روغن و ماست و زعفران را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. به آن نمک و گلاب اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود. ه مواد تخم مرغی نصف میزان برنجی که آبکش کردیم را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. مرحله ششم در این مرحله کف قابلمه را با کمی روغن مایع چرب کرده و مواد ته چین را درون آن می ریزیم و با پشت قاشق فشرده می کنیم. سپس از مواد گوشتی روی آن می ریزیم. دوباره فشرده کرده و ما بقی برنچ سفید را روی آن می ریزیم. مرحله هفتم سپس دوباره فشرده می کنیم. روی آن را کمی کره ذوب شده و زعفران دم کرده می ریزیم و روی حرارت خیلی ملایم گذاشته و 45 دقیقه زمان می دهیم تا بپزد و دم بکشد. سپس به صورت قالبی بر می گردانیم و سرو می کنیم.

ته چین یک غذای سنتی و مجلسی است که از دیرباز مورد توجه قرار گرفته است و جزو غذاهای اصیل ایرانی به شمار می آید. ته چین هویج پلو، نیز یک نوع ته چین شیک و مجلسی است که می توان در قالب های تک نفره تهیه و در فر طبخ نمود. این ته چین را می توان در مهمانی ها و جشن ها و به صورت فینگر فود نیز تهیه نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین هویج پلو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
پیاز1 عدد
گوشت چرخ کرده500 گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
زردچوبه و دارچینبه مقدلر لازم
پودر سیربه مقدار لازم
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذا خوری
هویج3 عدد
زرشکنصف پیمانه
زرده تخم مرغ2 عدد
روغننصف لیوان
ماست1 لیوان
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
گلاب1 قاشق چای خوری
برنج3 پیمانه
کرهبه مقدار لازم
طرز تهیه ته چین هویج پلو
مرحله اول
برای تهیه ته چین خوشمزه با هویج پلو در ابتدای کار، برنج را شسته و نیم ساعت قبل با کمی آب و نمک خیس می کنیم. یک قابلمه را آب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. برنج و نمک را به آن اضافه کرده و می گذاریم تا بجوشد و نیم پز شود.
مرحله دوم
سپس آن را آبکش کرده و کنار می گذاریم. پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را به صورت نگینی خرد می کنیم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.
مرحله سوم
در این مرحله گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ پیدا کند. فلفل سیاه و زردچوبه و دارچین و پودر سیر را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. 10 دقیقه زمان می دهیم تا گوشت بپزد.
مرحله چهارم
سپس رب گوجه فرنگی را به آن اضافه می کنیم. هویج ها را شسته و رنده می کنیم. سپس به مخلوط گوشت اضافه کرده و تفت می دهیم تا بپزد. زرشک را داخل یک کاسه می ریزیم. زرده تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم.
مرحله پنجم
روغن و ماست و زعفران را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. به آن نمک و گلاب اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود. ه مواد تخم مرغی نصف میزان برنجی که آبکش کردیم را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.
مرحله ششم
در این مرحله کف قابلمه را با کمی روغن مایع چرب کرده و مواد ته چین را درون آن می ریزیم و با پشت قاشق فشرده می کنیم. سپس از مواد گوشتی روی آن می ریزیم. دوباره فشرده کرده و ما بقی برنچ سفید را روی آن می ریزیم.
مرحله هفتم
سپس دوباره فشرده می کنیم. روی آن را کمی کره ذوب شده و زعفران دم کرده می ریزیم و روی حرارت خیلی ملایم گذاشته و 45 دقیقه زمان می دهیم تا بپزد و دم بکشد. سپس به صورت قالبی بر می گردانیم و سرو می کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/636600/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن؛ کمک‌مان کنید!

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت توسط عیسی آل‌کثیر

کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک

اعلام پنالتی با خطای هند و گل سوم به سود پرسپولیس توسط کنعانی زادگان

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی

امیرعلی نبویان در «پدرخوانده 3» حضور دارد؟

اجرای پر احساس استاد ذوالفنون از تصنیف ماندگار «زهره»

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

چه کسانی در برابر نهضت انبیاء می‌ایستند؟

گناهان زبان؛ شوخی با نامحرم

ماجرای عجیب غرور و تکبر ابوجهل

مقلوبه مرغ عراقی را تابحال امتحان کردید؟

درمان سنگینی معده و ورم شدید بعد از غذا

چه زمانی بیمار دیابتی نیاز به انسولین دارد؟

شایع‌ترین علائم بالا بودن قند خون

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

ایتالیایی‌ها رئال را نپسندیدند؛ ال‌چولو در کالبد کارلتو!‏

درخشش استقلالی سابق این‌بار در دربی کوچک

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم

کلانتری: از بودن کنار تیم هوادار و انگیزه دادن و صحبت کردن مسعود شجاعی لذت می برم

عنایتی: ازین پس اگر سرمربی تیم حریف به نشست ها نیاید منم دیگران را می فرستم

بایرن 32 سهمیه جام باشگاه‌ها را تکمیل کرد

پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها

عبداللهی: باید تا دقیقه آخر بازی می‌جنگیدیم

مسعود شجاعی و پوکر عجیب در هوادار

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

واقعیتی تلخ از دشمنی شیطان با انسان

علت درد پا در بیماران دیابتی

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

ایرانی‌ترین غیرایرانی

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 0 پرسپولیس