آریا بانو

دعوت به اخلاق‌مداری در جولان بداخلاقی! ورزشي

دعوت به اخلاق‌مداری در جولان بداخلاقی!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / در آستانه دیدار نیمه‌نهایی جام‌حذفی، سرمربی تیم استقلال از بازیکنان تیمش خواسته که پاسخی به کری‌خوانی و صحبت‌های بازیکنان پرسپولیس پس از جشن قهرمانی لیگ برتر ندهند. در پی صحبت‌ها و کری‌خوانی برخی بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس در جشن قهرمانی تیم‌شان در لیگ برتر، فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال از شاگردانش خواسته که پاسخی به کری‌خوانی‌ پرسپولیسی‌ها ندهند. مجیدی به شاگردانش تاکید کرده که بازیکنانش حتی نباید پاسخ توهین به او را نیز بدهند چراکه استقلال درگیر بازی نیمه‌نهایی جام‌حذفی مقابل گل‌گهر است و تمرکز بازیکنان باید برای این بازی و قهرمانی باشد و الان نباید پاسخ کری‌ها داده شود. تیم استقلال چهارشنبه هفته جاری در مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف گل‌گهر خواهد رفت و در صورت پیروزی برای دومین سال متوالی راهی فینال جام‌حذفی خواهد شد. سال گذشته استقلال پس از دربی حذفی در نیمه‌نهایی دچار اختلاف و حاشیه شد و فرهاد مجیدی از سمتش استعفا داد و پس از دخالت و وساطت عده‌ای از بازیکنان و پیشکسوتان به تمرین برگشت اما همان حاشیه‌ها و چند روز تعطیلی تمرین کار خودش را کرد و جام در فینال از دست استقلال افتاد. حالا مجیدی که باتجربه شده و از آن اتفاق درس گرفته جلوی یک حاشیه مشابه را در آستانه صعود به فینال، با منع کردن شاگردانش از پاسخ دادن به کری پرسپولیسی‌ها گرفته است.
در این‌که کار مجیدی حرفه‌ای و درست بوده شکی نیست اما روی سخن با اعضای تیم پرسپولیس و رسانه ملی است. یحیی گل‌محمدی و دستیارش مطهری و سایر مسئولان باشگاه پرسپولیس که بارها تاکید کرده بودند تمرکزشان روی تیم خودشان است و دیگران را به هوچی‌گری و به سرک کشیدن در مسائل دیگر تیم‌ها متهم کرده بودند، ظاهرا پایان فصل یادشان رفت که اول خودشان به حرفی که می‌زنند عمل کنند و پایبند باشند! کری‌های سخیف و بعضا غیرورزشی و خارج از عرف برخی از اعضای این تیم از جمله مهدی شیری و محمدحسین کنعانی‌زادگان برای استقلالی‌ها می‌تواند پرونده‌ای تازه علیه آن‌ها در کمیته انضباطی و اخلاق باز کند هرچند آرای جدید انضباطی به قدری عجیب و دور از واقعیت بود که قطعا جای تکرار اشتباه و جنجال را به هر مربی و بازیکن و داور خطاکاری می‌دهد! تبرئه حامد لک منجر به ادامه رفتار غیرورزشی او می‌شود تا جایی که این بازیکن با کریم باقری، مربی خوش‌اخلاق و آرام پرسپولیس درگیر می‌شود و این مربی حتی حاضر نمی‌شود در جشن قهرمانی شرکت کند. در مورد کنعانی‌زادگان هم داستان به شکل دیگری تکرار می‌شود. او که چندی پیش در یک ویدیوی جنجالی الفاظ ناشایست و توهین‌آمیزی علیه استقلالی‌ها به کار می‌برد از کمترین و کوچکترین برخورد انضباطی از سوی فدراسیون و باشگاه فرهنگی-ورزشی پرسپولیس مصون می‌ماند و حتی در جشن قهرمانی صاحب تریبون رسمی و سراسری هم می‌شود تا به نوعی دستخوش هم گرفته باشد! هر کجای دنیا با بازیکنانی که چنین گفتار و رفتاری داشته باشند به شدت برخورد و با جرایم و محرومیت سنگین نقره‌داغ می‌شوند اما کنعانی‌زادگان توسط احمدی، مجری و گزارشگر برنامه تریبون به دست می‌آورد آن هم در حالی که سوژه برای مصاحبه زیاد بود و می‌شد از امثال وحید امیری، احمد نوراللهی و مهدی ترابی برای مصاحبه و پر کردن کنداکتور پخش استفاده کرد تا حداقل چنین بازیکنان اخلاق‌مداری الگوی ورزشی جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به فوتبال و پرسپولیس باشند. البته برنامه‌های ورزشی صداوسیما در چند ماه اخیر انتخاب‌ها و اتفاق‌های عجیبی را تجربه کرده که انصاف و بی‌طرفی زیر سوال رفته و حتی اخلاق‌مداری هم به حاشیه رانده شده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/636131/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این جملات را به کودکتان نگویید!

همدردی بچه‌ها را باهوش می‌کند !

جو فراست بچه را از خجالت در می آورد

مکیدن انگشت در کودکان خطرناک است؟

از "بکن نکن‌" به کودک بپرهیزید !

نقش بازی در رشد شخصیت کودک

کودکان موفق چه چیزی لازم دارند؟

بچه‌هایی که بچگی نمی‌کنند!

بررسی خصوصیت های اخلاقی نوزادان

5 علامت اعتیاد به اینترنت

اگر همیشه با کودک خود جنگ و دعوا دارید !

ترس از مدرسه را در کودکانمان از بین ببریم

مشت‌زنی در کودکان

نحوه برخورد معلمان با کلاس اولی ها

دلشوره های کلاس اولی ها

نکات اساسی پیش از ورود به دبستان

چه کنم فرزندم کتاب بخواند؟

بازگشت به مدرسه

راههای تقویت حافظه دانش آموزان

علل ترس کودکان از مدرسه و راه حل آن

بازی های رایانه ای، خوب یا بد!؟

فرشته‌های آزار دیده!

کودک من آزار جنسی دیده است؟

اگر کودک شما کابوس می بیند !

آموزش به بچه ها در مورد غریبه ها

بچه ها در هنگام طلاق چی لازم دارند؟

جو فراست برای خواباندن بچه ها راه‌حل ارائه می‌دهد !

اثر منفی رسانه های جدید بر کودکان

قوانین راهنمایی و رانندگی زندگی کودکان

با بچه های وابسته چطونه رفتار کنیم؟

آموزش زبان انگلیسی به این کودک اشتباه است

رابطه تاثیر گذار میان رفتار والدین و مغز کودک

بلایی که فیلم های مستهجن بر سر نوجوانان می آورند

تاثیر بد تنش‌های والدین بر روی کودکان

گفتنی‌هایی از خانه تا مدرسه

اگر کودک از انجام تکالیف مدرسه اجتناب می‌کند !

دختری با اطاق مرتب

بازی‌های مناسب کودکان پنج و شش ساله

آموزش برخورد مۆدبانه به کودک

با فرزندتان خوش بگذرانید !

یک درمان دم‌دستی برای کوچولوها

10 روش برای تقویت اعتماد به‌ نفس کودک

10 چیزی که نباید به کودکانمان بگوییم !

دلم یک دوست می خواد

مرزبندی بین بازیهای دخترانه و بازیهای پسرانه

خوابیدن کنار مامان و بابا

چه نوع کتابی مناسب کودک ما است؟

ارتقاء هوش هیجانی برای پرورش کودک موفق

بازی چگونه رشد کودکان شما را افزایش می‌دهد !

کودکی که به دیگران وابسته است !