آریا بانو

آخرين مطالب

پاک کردن رنگ مو از دست به 11 روش موثر خانه داري

پاک کردن رنگ مو از دست به 11 روش موثر
  بزرگنمايي:

آریا بانو - انگیزه – آرایش و زیبایی – شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که با وجود اینکه همه اقدامات لازم در هنگام رنگ کردن مو را انجام داده‌اید، باز هم دست، پیشانی یا قسمت‌های دیگر پوستتان رنگی شده است. با توجه به اینکه رنگ‌ها دائمی‌ یا نیمه‌دائمی هستند، از این رو پاک کردن این نوع از رنگ‌ها با روش‌های شستشوی معمولی با آب و صابون امکان‌پذیر نیست. البته این رنگ‌ها بعد از گذشت یکی دو روز از بین می‌روند، ولی در صورتی که برای یک مهمانی یا مناسبت مهم آماده می‌شوید و نمی‌توانید صبر کنید، می‌بایست برای پاک کردن رنگ مو از دست خود، روش‌های دیگری را به کار بگیرید. در این مطلب قصد داریم چند روش پاک کردن سریع رنگ مو از پوست را به شما آموزش دهیم.

آریا بانو


روش‌های پاک کردن رنگ مو از دست
با به کارگیری چند ماده ساده و در دسترس که در هر خانه‌ای به راحتی یافت می‌شود، می‌توانید لکه‌های رنگ مو باقی‌مانده بر روی دست یا خطوط مو را به سادگی پاک کنید. لازم به ذکر است، این امکان وجود دارد که تعدادی از این مواد، برای پوست صورت حساسیت یا خارش ایجاد کنند؛ از این رو توصیه می‌کنیم، پیش از رنگ کردن مو‌ها، قسمت‌هایی که ممکن است رنگی شوند را با وازلین یا کرم‌های دیگر بپوشانید تا رنگی نشوند.
1. پاک کردن رنگ مو از دست با اسپری WD40
اسپری WD40 در صنعت کاربرد دارد و یک اسپری صنعتی محسوب می‌شود. این اسپری برای رنگ‌بری در مصارف صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان از این اسپری برای رنگ بری از روی هر قسمتی از پوست بدن به جز پوست صورت استفاده کرد. به منظور پاک کردن رنگ مو از روی دست، چند قطره از این اسپری را روی دست ریخته و با آب بشویید تا کاملاً لکه از بین برود.

آریا بانو


2. اسپری های حالت‌ دهنده مو
افشانه‌های حالت‌دهنده مو به علت دارا بودن بعضی از مواد پاک کننده می‌توانند به منظور رنگ‌بری نیز مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به اینکه اسپری‌های حالت دهنده مو جهت به کارگیری در ساختار مو تولید شده‌اند، این امکان وجود دارد که برای افراد با پوست‌های حساس عوارضی مانند خارش یا التهاب ایجاد کنند؛ از این رو این اسپری‌ها برای افراد حساس و پوست صورت، پیشنهاد نمی‌شود. برای پاک کردن رنگ مو از دست یا گردن، چند قطره از اسپری را روی پوست ریخته و با آب گرم شستشو دهید.
3. پاک کردن رنگ مو از دست با استفاده از خود رنگ
یک ضرب المثل معروف است که می‌گوید فقط یک الماس می‌تواند یک الماس را ببرد. رنگ مو می‌تواند لکه‌های ناشی از خود را پاک کند. برای این منظور در زمان دوش گرفتن می‌توانید مقداری از رنگ باقی مانده را به همراه صابون و به صورت دایره‌ای روی قسمتی از پوست که رنگی شده است، بمالید. پس از آن به سرعت قسمت رنگی را با صابون یا شامپو بشویید و به خوبی خشک کنید. در بیشتر این موارد با انجام این کار لکه از بین می‌رود.
4. پاک کردن رنگ مو از دست با لاک‌ پاک‌کن‌ها
لاک پاک‌کن‌ها دارای حلال‌های آلی هستند و می‌توانند به سادگی انواع رنگ‌ها را از روی پوست شما پاک کنند. تعدادی از لاک پاک کن ها دارای استون هستند و ممکن است موجب آبگیری و خشکی پوست شوند. ترجیحا از لاک پاک‌کن‌های روغنی برای پاک کردن رنگ مو از دست استفاده کنید. یک پد پنبه‌ای را به محلول لاک پاک کن آغشته کرده و به صورت دایره ای روی قسمت آلوده به رنگ مو حرکت بدهید تا لکه به صورت کامل پاک شود. این روش را برای پاک کردن رنگ مو در قسمت‌های پیشانی یا خطوط مو در صورت هم می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. پس از پاک شدن رنگ مو، محل آغشته به رنگ را با آب گرم آبکشی کنید تا به صورت کامل تمیز شود. دقت داشته باشید که مواد لاک پاک‌کن به هیچ عنوان نباید با چشم‌هایتان تماس پیدا کنند.

آریا بانو


5. استفاده از بیکینگ پودر
بیکینگ پودر را به نسبت برابری با مایع ظرفشویی ترکیب کنید. پارچه تمییزی را به مخلوط به دست آمده آغشته کرده و به آرامی روی قسمتی از پوست که رنگی شده است بکشید تا لکه به صورت کامل از بین برود. با توجه به اینکه مایع ظرفشویی دارای اسید لیمو است، این روش برای رنگ زدایی از پوست بسیار موثر واقع خواهد بود.
6. پاک کردن رنگ مو از دست با خمیر دندان
خمیر دندان‌ها غالبا دارای مواد لایه‌بردار و پاک کننده هستند و همین مواد موجود در خمیر دندان می‌توانند به پاک کردن لکه‌های رنگی ایجاد شده بر روی پوست کمک کنند. اگر چه لایه‌ برداری سطحی و کوچکی نیز در هنگام پاک کردن رنگ مو، اتفاق می‌افتد ولی این موضوع عوارض آنچنانی به همراه نخواهد داشت. مقداری از خمیر دندان را روی لکه‌های ناشی از رنگ مو قرار داده و با نوک انگشت به آرامی ماساژ دهید. اجازه بدهید خمیر دندان حدود یک ساعت بر روی پوست باقی بماند، سپس آن را با آب بشویید.

آریا بانو


7. روغن بچه یا روغن زیتون
این نوع از روغن‌ها توانایی شکستن پیوند‌های موجود در بین مولکول‌های رنگ و حل کردن آن‌ها را دارند و از طرفی موجب ساییدگی و لایه‌برداری پوست نیز نمی‌شوند. با توجه به اینکه پاک کردن رنگ با استفاده از این روش در مقایسه با روش‌های دیگر به مدت زمان بیشتری نیازمند است، پیشنهاد ما این است که شب پیش از خوابیدن مقداری از این روغن‌ها را روی محل رنگی شده، پخش کنید و یک دستمال کاغذی روی آن قرار دهید. پس از گذشت 6 یا 8 ساعت پوست را با آب و صابون بشویید تا به صورت کامل تمیز شود.
8. ترکیب نوشابه و مایع ظرفشویی
مایع ظرفشویی دارای دترجنت‌ها و پاک کننده‌های لکه‌های روغنی است، از طرفی نوشابه نیز با داشتن اسید‌های قوی می‌تواند انواع لکه‌های ناشی از رنگ مو را از بین ببرد. مقداری از این دو ماده را به نسبت برابر با یکدیگر مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید. این ترکیب علاوه بر پاک کردن لکه‌های رنگی، لایه‌برداری سطحی را نیز انجام می‌دهد. لازم به ذکر است، در صورتی که برای پاک کردن لکه‌های رنگ روی صورت از این مخلوط استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید این ماده با چشمان شما تماس پیدا کند.

آریا بانو


9. پاک کردن رنگ مو با آرایش پاک‌کن‌ها
استفاده از آرایش‌پاک کن‌ها، بهترین روش برای از بین بردن لکه های رنگ مو از روی تمام‌ انواع پوست به خصوص پوست‌های حساس و تحریک پذیر است. با توجه به اینکه این محلول‌ها حتی برای پوست زیر چشم نیز مناسب هستند، از این رو هیچ گونه عوارضی را برای پوست به همراه نخواهند داشت. مقداری از آرایش پاک‌کن خود را روی یک پد پنبه‌ای ریخته و روی لکه‌ها بکشید، سپس با آب و صابون شستشو دهید.

آریا بانو


10. دترجنت‌ها و مایع سفید کننده
دترجنت‌ها مواد پاک‌کننده بسیار قوی هستند و بیشتر در مصارف صنعتی از این مواد جهت پاک کردن مواد و دستگاه‌ها استفاده می‌شود. سفیدکننده یا لکه بر یکی از موادی است که جهت مصارف خانگی و نظافت سطوح گوناگون استفاده می‌شود. یک تکه پنبه را با مقداری مایع سفید کننده آغشته کنید و بر روی محل لکه بمالید. لازم به ذکر است که باید توجه داشته باشید که این کار باعث لایه‌برداری پوست نیز خواهد شد. به علت تند بودن بوی این ماده، پیشنهاد می‌کنیم برای ناحیه صورت، به هیچ عنوان از این ماده استفاده نکنید.
11. پاک کردن رنگ مو از دست با استفاده از اکسیدان
با توجه به اینکه اکسیدان با مولکول‌های رنگ مخلوط می‌شود، از این رو می‌تواند به عنوان یک پاک‌کننده و رنگ‌بر نیز از آن استفاده کرد. مقداری اکسیدان را با آبلیمو مخلوط کنید تا به شکل خمیر شود. با یک پد پنبه‌ای این ترکیب را روی پوست دست بکشید تا از این طریق لکه به صورت کامل از بین برود.

آریا بانو


از اینکه در این مطلب با ما همراه بودید، از شما تشکر می‌کنیم. اگر شما نیز در مورد پاک کردن رنگ مو از دست یا دیگر قسمت‌های بدن اطلاعاتی دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/634629/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

یک دسر شکلاتی پرتقالی و خوشمزه برای مهمونی هاتون

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

اگر هنگام مسواک زدن از لثه شما خون می‌آید بخوانید

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید