آریا بانو

آخرين مطالب

فیلم‌های ترسناکی که تنها در یک لوکیشن فیلمبرداری شده اند فرهنگی هنری

فیلم‌های ترسناکی که تنها در یک لوکیشن فیلمبرداری شده اند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / در بین فیلم‌های ترسناک، آثاری هستند که با یک لوکیشن بینندگانشان را به وحشت انداخته اند.
 به نقل از وات کالچر، تاکنون فیلم‌های ترسناک زیادی را دیده اید که در محیط‌های باز مثل جنگل و در لوکیشن‌های مختلف ساخته شده اند. اما فیلم‌های ترسناکی هم هستند که بدون استفاده از مکان‌های فیلمبرداری متفاوت و تنها در یک لوکیشن در کارشان موفق بوده اند. شاید هم دلیل موفقیتشان این بوده که بیش از هر فیلم دیگری احساس حبس شدن در جایی ناخوشایند را به مخاطبان منتقل کرده اند.
در اینجا با وام گرفتن از آثار علمی – تخیلی و روانشناختی، فهرستی از فیلم‌های ترسناکی را می‌بینید که تولید آن‌ها عمدتا در یک لوکیشن صورت گرفته و با این حال در وحشت انداختن مخاطبان خود موفق بوده اند.
فیلم «1408»

آریا بانو


وقتی نام جان کیوسک و استیون کینگ را در کنار یکدیگر و در همکاری برای پروژه‌ای ترسناک می‌بینید مطمئن خواهید بود که اثری خوب خواهید دید. این فیلم سینمایی در مورد شخصی به نام مایک انسلین است که اعتقاد دارد کتاب‌های ترسناک روح، اشباح و زندگی پس از مرگ زاییده خیال آدم‌ها هستند. در اتاق 1408 هتلی به نام دلفین، کشتار‌های وحشیانه‌ای رخ داده و قاتل آن نیز پیدا نشده است. با وجود اصرار و هشدار‌های مدیریت این هتل (ساموئل جکسون)، انسلین اصرار می‌کند که در این اتاق اقامت داشته باشد. اما همه چیز آنطور که او انتظار دارد پیش نمی‌رود و در شبی که سعی دارد از آن زنده بیرون بیاید، هر چقدر برای فرار تلاش می‌کند گرفتار‌تر می‌شود.
فیلم «مکعب»

آریا بانو


فیلم سینمایی «مکعب» در سال 1997 ساخته شد و طی سال‌های بعد نیز دو فیلم دیگر به عنوان دنباله این اثر ساخته شدند، اما همان نسخه ابتدایی به کارگردانی وینچنزو ناتالی بهترین اثر این سه گانه محسوب می‌شود. داستان این فیلم دربارهٔ افرادی است که در یک مکعب از خواب بیدار می‌شوند و سعی می‌کنند از بین این مکعب‌ها فرار کنند، اما بین آن‌ها اختلافاتی به وجود می‌آید و پایانی غیر منتظره رقم می‌خورد.
فیلم «دایره»

آریا بانو

در فیلم «دایره» محصول سال 2015، پنجاه نفر هشیار که در یک اتاق بسیار تاریک در محفلی به شکل دایره مرتب شده اند و وقتی یک نفر برای فرار تلاش می‌کند، توسط پرتوی نور کشته می‌شود. دو دقیقه بعد شخص دیگری به شکل مشابه کشته می‌شود. خیلی زود آن‌ها متوجه می‌شوند که این روند دو دقیقه‌ای ادامه دارد و آن‌ها باید نفر بعدی را برای مرگ انتخاب کنند و گرنه به صورت تصادقی این اتفاق رخ می‌دهد. در نهایت فقط یک نفر که لایق زندگی است، باقی خواهد ماند.
فیلم «میزری»

آریا بانو


پل شلدن، نویسنده مشهور داستان دنباله‌دار «میزری» تصمیم می‌گیرد آخرین بخش کتابش را با مرگ قهرمان داستان به پایان برد. سپس از خانه سفر می‌کند، ولی در جاده لغزنده اتومبیل او در شیب کناره راه سر می‌خورد و در حادثه اتومبیل زخمی می‌شود. هنگامی که به خود می‌آید، پرستاری به نام آنی ویلکس را بالای سر خود می‌بیند که گویا از خوانندگان پرشور اوست. اما شلدن بزودی گرفتار کابوس وحشتناکی می‌شود.
فیلم «شیطان»

آریا بانو


داستان این فیلم روایت گر گرفتار شدن پنج نفر در یک آسانسور است که یکی از این افراد ادعا می‌کند شیطان است. تمام لحظات این فیلم به غیر از صحنه‌هایی کوتاه در همان آسانسور می‌گذرد و برای طرفداران این سبک از فیلم‌ها گزینه خوبی است.
فیلم «پاندروم»

آریا بانو


تمامی فیلم‌هایی معرفی شده در این لیست به یک مکان محدود می‌شوند، اما فیلم «پاندروم» کمی فراتر رفته و داستانی ترسناک را در فضا روایت می‌کند. جایی که حتی اگر بخواهید، نمی‌توانید فرار کنید. داستان این فیلم در سال 2174 اتفاق می‌افتد. قهرمان فیلم، مردی به نام باوِر، که جزو خدمه پرواز سفینه فضایی بوده، بعد از خوابی طولانی به هوش می‌آید و خود را در محیط سفینه همراه با موجودات غیرمعمول که ظاهری هراس‌انگیز دارند و به شکل وحشیانه‌ای شکار می‌کنند، می‌یابد. او به دلیل طولانی بودن خوابش بخش‌هایی از حافظه اش را از دست داده. قهرمان داستان سعی می‌کند به زمین بازگردد، اما متوجه می‌شود که سیاره زمین بعد از ارسال سفینه به فضا نابود شده است.
«اتاق سبز»

آریا بانو


اتاق سبز یا اتاق انتظار یک فیلم ترسناک مهیج و جنایی محصول ایالات متحده آمریکا است. اعضای یک گروه موسیقی پس از اینکه شاهد یک قتل می‌شوند، برای نجات جان خود مجبور می‌شوند با یک گروه دیوانه مبارزه کنند. آن‌ها برای حفظ جانشان، خودشان را در یک اتاق سبز حبس می‌کنند.
«سکوت»

آریا بانو


مدی یک زن نویسنده منزوی است که شنوایی خود را از دست داده و از جامعه دوری و مانند یک نوجوان زندگی میکند. اما یک شب چهره‌ی یک نقاب دار او را به وحشت می‌اندازد. قاتلی روانی با نقابی بر چهره منتظر فرصتی است تا مدی را به قتل برساند. حال او باید از تمام حواسش، البته به جز حس شنوایی، کمک بگیرد تا این شب سخت را صبح کند و نجات یابد.
منبع: WhatCulture

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/633349/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فواید دروغ گفتن به خودمان!

آنچه مردم را عصبی و پرخاشگر می‌کند

بیش فعالی قابل درمان است؟

فوبیا چه تفاوتی با ترس دارد؟ + انواع فوبیا

چرا نباید دنبال انتقام گرفتن باشید

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

درمان فراموشی و تقویت حافظه با این اقدامات

رابطه صمیمی با پدرتان از شما یک زن قوی می‌سازد

خودگویی منفی و تاثیرات آن

همکار عزیز لطفا نفرت انگیز نباشید!

استرس، پارکینسون را 2 برابر تشدید می کند

چرا لازم است گاهی با خودمان خلوت کنیم؟ از فواید شگفت انگیز تنهایی

اختلال بازی چیست ، علل و راه های درمان

راه مراقبت از ذهن در فصل سرما

خوابی بی نظیر را تجربه کنید

چرا غُر زدن حس خوبی دارد؟

چگونه استرس و اضطراب را کنترل کنیم؟

بیماری های روانی از طریق والدین به جنین منتقل می شود؟

ابتلا به افسردگی، 8 دلیل پنهان دارد!

آیا برای مشاوره به روانشناسان مراجعه می کنید ؟

10 فرد سمی که باید هر چه سریع تر از خودتان دور کنید!!

چرا گاهی احساس بدبختی می‌کنیم؟

با دیدن این 7 نشانه به دوستی های خود پایان دهید

افسردگی پاییزی، با دلشوره و افسردگی پاییزی چه کنیم؟

اضطراب مانعی برای درمان شوره‌سر

چه کسانی بیشتر در معرض افسردگی‌ هستند؟/مشخصات افراد افسرده

اینقدر به خودتان فشار نیاورید!

با آلزایمری‌ها چگونه رفتار کنیم؟

چرا خانم‌ها روی ظاهرشان بیش از حد حساس‌اند

علت بدبینی برخی افراد چیست؟

روانشناسی رنگ آبی

مراقب اختلالات روانی نوجوانان باشید

مادر وسواسی ام قبول نمی کند که به شدت وسواس دارد!

نتایج نظرسنجی زنان شادتر هستند یا مردان ؟

نقش شبکه‌های مجازی در درمان افسردگی

هفت دلیل برای کسل بودن و کمبود انرژی شما

بهداشت روانی چیست؟

اگر شما هم دچار خودانتقادی مخرب هستید، بخوانید

دلایل اصلی پایین آمدن عزت نفس

پیامدهای سرنوشت‌باوری (تقدیرگرایی)

اوج افسردگی پاییزی چه زمانی است؟

علائم کمبود اعتماد به نفس در خودتان را بشناسید

ارتباط هورمون استرس با عملکرد بد حافظه افراد مسن

مهربانی و صداقت: آیا می‌توان یکی را به‌تنهایی داشت؟

کمال گرایی تهدیدی برای سلامتی روانی

این رنگ ها تاثیر منفی روی احساسات تان می گذارند!!

خوره‌ای که مغزتان را می‌خورد

استرس های روانی باعث فشار خون و کهیر می شود

سلامت روانی نوجوانان دوجنسیتی در معرض خطر بیشتر

عکس پروفایل شما چه حقایقی را در مورد شخصیت تان بر ملا می کند؟