آریا بانو

آخرين مطالب

بهترین راه های جذب مشتری در مغازه و نمایشگاه کدامند؟ گوناگون

بهترین راه های جذب مشتری در مغازه و نمایشگاه کدامند؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - بهترین راه های جذب مشتری در مغازه و نمایشگاه کدامند؟ این سوالی است که بسیاری از خرده‌فروشان می‌پرسند. برای داشتن فروش بالاتر، به مشتری‌های بیشتری نیاز خواهید داشت و سوال این است که این مشتری‌ها را چطور باید به مغازه، فروشگاه یا نمایشگاه خود، جلب نمایید؟
در ادامه به معرفی روش‌هایی کاربردی و کارآمد برای جذب مشتری می‌پردازیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها در دنیای واقعی کسب و کار فروش خود، به درآمدزایی بالاتری دست یابید.
راه های جذب مشتری در مغازه و نمایشگاه
1. یک علامت به یاد ماندنی و جذاب داشته باشید
برای جذب مشتری و آوردن وی به داخل مغازه و نمایشگاه خود، باید از ویژگی‌های بصری مختلف، نهایت استفاده را ببرید. کار سختی نیست که نام فروشگاه خود را با یک رنگ سیاه روی صفحه‌ای زمخت و بی‌رنگ و لعاب بنویسید! اما کار بزرگ آن است که از علامت‌های جذاب و وسوسه‌برانگیز در ورودی مغازه استفاده کنید. مشتری‌هایی که از مقابل مغازه شما عبور می‌کنند، این علامت‌ها را دیده و باید برای دنبال کردن آن‌ها مشتاق گردند.

آریا بانو


2. ویترینی عالی و متفاوت داشته باشید
ویترین یک مغازه یا نمایشگاه، درست همان نقطه‌ای است که باید تمامی فرصت‌های جذب را از طریق آن ایجاد کرد. داشتن یک ویترین ساده و معمولی، چیزی نیست که رهگذران را در مقابل مغازه شما میخکوب کند. برای جذب کردن مشتری‌های بیشتر، باید ویترین مغازه یا نمایشگاه خود را به شکلی منحصر به فرد و کاملا جذاب طراحی کنید. استفاده از نورپردازی مناسب و رنگ‌های گیرا، قدم‌های رهگذران را سست کرده و آن ها را به مشتری‌های بالقوه تبدیل خواهد ساخت. پس از آن نوبت شما است که آن‌ها را بالفعل ساخته و برای خود نگاه دارید.
3. از یک فرش قرمز خوش آمدگویی استفاده کنید
این قانونی است که هتلداران به خوبی از آن مطلع هستند. با پهن کردن یک فرش قرمز خوش آمدگویی متناسب با فضای خود، مشتریان را به داخل مغازه یا نمایشگاه هدایت خواهید کرد. این فرش قرمز، از نخستین فاکتورهایی است که حواس مشتریان را به خود جلب خواهد ساخت و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا به داخل مغازه وارد شوند.

آریا بانو


4. بهترین محصولات خود را جلوتر قرار دهید
اگر مغازه یا نمایشگاهی با محصولات انبوه و متنوع دارید، هر روز بهترین محصولات خود را در بخش جلوی فروشگاه قرار دهید. هیچ چیز بهتر از آن نیست که مشتری‌ها، به سرعت بهترین محصولات را در مقابل چشمان خود ببینند. اگر شما یک فروشنده موتورسیکلت هستید، شاید جا به جا کردن موتورسیکلت‌ها برایتان سخت باشد، اما باور داشته باشید که این کار معجزه خواهد کرد!
5. از دکور دیوارهای بیرونی مغازه یا نمایشگاه غافل نشوید
شما باید از هر پتانسیلی برای تبلیغات و جذب مشتری استفاده نمایید. اگر مغازه شما دارای دیوارهایی باشد، بهترین فرصت را در اختیار خواهید داشت. از این دیوارها برای جلب مشتری بهره بجویید. شما می‌توانید تصاویر جذابی از بهترین محصولات خود را روی دیوارها زده و یا پیام‌هایی در آن جا قرار دهید. قرار نیست که این دیوارها قیمت‌ها را نمایش داده و به صورت مستقیم مشتریان را به خرید دعوت کنند، بلکه باید از آن‌ها در راستای جلب توجه مشتری‌های خود و نشان دادن محصولات کاربردی استفاده نمایید.
6. صادق باشید
با خود و مشتریان صادق باشید. به فرآیندهای جاری در مغازه یا فروشگاه خود نگریسته و نیروهای کار و روش‌های بازاریابی را بررسی کنید. ضعف‌ها و نقاط آن‌ها را شناسایی کرده و با نگاهی صادقانه و بی‌غرض به رفع تک تک آن‌ها بپردازید.
از سمتی دیگر باید با مشتریان خود نیز صادق باشید. در خصوص توضیحات محصولات یا پیشنهاد دادن کالاهای مختلف، غرض‌ورزی نکرده و کاملا بی‌طرفانه و با صداقت به راهنمایی مشتری بپردازید. به یاد داشته باشید که «صداقت» یکی از مهمترین فنون مذاکره در بازاریابی و فروش برای افزایش فروش است.

آریا بانو


7. از پتانسیل‌های دنیای مجازی استفاده کنید
از تکنیک ایمیل مارکتینگ استفاده کنید؛ اگر یک لیست ایمیل از مشتریان وفادار و مشتری‌های بالقوه خود دارید، اطلاعات فروش جدید، شماره تلفن، آدرس، فروش‌های فصلی و … را در فواصل زمانی مشخص برای آن‌ها ایمیل نمایید. همین طور شما می‌توانید کانال فروشگاه یا مغازه خود را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده و مطالبی در خصوص فروش‌های ویژه و محصولات تازه در آن قرار دهید.
راه اندازی وب سایت مرتبط با فروش نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود. به باشگاه مشتریان نیز فکر کرده و از آن، در جهت به دست آوردن مشتریانی وفادار بهره‌مند شوید.
8. کارکنان خود را آموزش دهید
کارکنان شما نباید در حد یک فروشنده باقی بمانند، بلکه لازم است که طی آموزش‌هایی از آن‌ها کارشناسان محصول بسازید. کارشناسانی که با داشتن اطلاعات کامل از محصولات و روانشناسی مشتریان، فروش را به ماهرانه‌ترین شکل، به انجام می‌رسانند.
به علاوه لازم است که با کارمندان خود ارتباطی دوستانه و صمیمانه برقرار کنید. کارمندانی خوشحال و راضی، مشتریانی خوشحال و راضی به وجود می‌آورند. این را به خاطر داشته باشید که کارکنان مغازه یا نمایشگاه شما، قادر هستند که مشتریان بالقوه را به مشتریانی وفادار تبدیل ساخته و یا با آن‌ها برای همیشه خداحافظی کنند.
کاری کنید تا کارکنان از کار کردن در محیط مغازه و فروشگاه، احساس رضایت داشته و نسبت به سرنوشت آن حساس و دلسوز باشند. این جز با همراهی و احساس احترام مشترک به وجود نخواهد آمد.
9. از تزئینات استفاده کنید
هیچ چیز ارزان‌تر از بادکنک‌آرایی نیست. اما با همین ابزار ساده، می‌توانید توجهات بسیاری را به مغازه و فروشگاه خود جلب کنید. همچنین چراغ‌های ریسه‌ای در ساعات تاریکی هوا، فوق العاده جذاب خواهند بود و رهگذران را به سمت فروشگاه شما جذب خواهند کرد.

آریا بانو


سخن پایانی
آیا پیش از این تجربه مدیریت یک مغازه، نمایشگاه یا فروشگاه را داشته‌اید؟ چطور می‌توان مشتریانی وفادار به دست آورد؟ در غیر این صورت به عنوان یک مشتری یا حتی رهگذر، کدام مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، نظر شما را به خود جلب کرده و مشتاق ورود به آن‌ها می‌شوید؟ ایده‌های خود را در بخش اپیام‌های انگیزه، با ما در میان بگذارید. توصیه می‌کنیم نحوه‌ برخورد با مشتریان ناراضی و جلب اعتماد دوباره آنها را نیز حتما بخوانید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/630827/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد

احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

اوسمار: نتیجه 3 بر صفر عالی است؛ کارمان را انجام دادیم

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت

پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ 50 متر سه وضعیت

جنجال در آبادان؛ نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

هوای تازه/ آی قابیل! آی اســرائیل! نوبت انتقام‌ هابیل است

دام دنیا در بیان عطار نیشابوری

کنترل قند خون در افراد مسن

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

اتفاق بی سابقه در بازی صنعت نفت و پرسپولیس

بدشانسی صنعت نفت در دقیقه 90؛ شوت محکم تهیدست به تیرک دروازه پرسپولیس خورد

صحبت های جالب گزارشگر صدا و سیما درباره فوتبال آبادان و حمایت از این تیم

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - 3 پرسپولیس

ستارگان دفاعی پرسپولیس با ده گل!

صداقت: بدشانسی‌های نساجی بالاخره تمام می‌شود

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

شاگردان اوسمار موقتا در صدر؛ سرخپوشان در انتظار لغزش استقلال

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

نماهنگ "ای ایران" با صدای زنده یاد استاد محمد نوری

4گوشه دنیا/ گرانترین خانه جهان در پاریس

ترور ناکام یک نفر در برزیل

نماهنگ «یوم الانتقام» با صدای ابوذر روحی

با خواص بی‌نظیر «سویا» آشنا شوید

اولین قدم برای کاهش وزن در طب سنتی

با کودک مثل خودش صحبت کنید

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن؛ کمک‌مان کنید!

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان