آریا بانو

آخرين مطالب

تقاضای خرید آب‌شیرین‌کن برای آبادان و خرمشهر اجتماعي

تقاضای خرید آب‌شیرین‌کن برای آبادان و خرمشهر
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا / استاندار خوزستان با اشاره به رهاسازی آب در خوزستان در چند روز اخیر گفت: مجدداً برخی در یکی دو روز اخیر شلتوک کشت کردند که باعث وارد نشدن آب به هورالعظیم و یا وارد شدن زهاب به تالاب و رودخانه‌ها می‌شود که مشکل‌ساز است.
قاسم سلیمانی‌دشتکی در جلسه ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی استان خوزستان که امروز (2 مردادماه) برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر خوزستان اظهار کرد: در روزهای اخیر، خویشتن‌داری نیروهای امنیتی واقعاً مثال‌زدنی بود؛ ده‌ها نفر از نیروها زخمی شدند اما عکس‌العمل نشان ندادند.
وی افزود: در بحث سوسنگرد اگر خویشتن‌داری مأموران نبود، فاجعه‌ای به وجود می‌آمد. آخرین کار و چشم‌اندازی که داشتیم رفتن به خانه بزرگان سوسنگرد، حمیدیه، کوی علوی اهواز، هویزه، ایذه و همه مناطق استان خوزستان بود. با بزرگان در جلساتی صحبت کردیم.
استاندار خوزستان بیان کرد: خواهش من این است که به بیگانه بها ندهیم و خودمان در داخل، مشکلات‌مان را حل کنیم. بالاخره باید بحران را حل کنیم. زمانی که به خوزستان آمدم، وضع آب تقریباً نرمال بود و در بهمن‌ماه و اسفندماه بارش کمتری داشتیم. از همان زمان جلسات متعددی تشکیل دادیم و توجه بسیار زیادی شد.
سلیمانی‌دشتکی افزود: در جلسه یکشنبه گذشته دولت، یک هزار و 150 میلیارد تومان برای استان خوزستان اعتبار تخصیص داده شد. از اعتباری که تخصیص داده شده، 50 درصد به حساب استانداری واریز شده است. علاوه بر آن، 15 درصد از اعتبارت تنش آبی وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو به استان خوزستان تخصیص یافت. همچنین تصویب شد که صددرصد اعتبارات این وزارت‌خانه‌ها به استان خوزستان تخصیص یابد.
استاندار خوزستان با اشاره به روند پرداخت خسارت کشاورزان در سیل سال 98 تصریح کرد: خسارات کشاورزان بیش از 700 میلیارد تومان بود که 46 میلیارد تومان از مبلغ پرداخت‌شده وارد سامانه نشده بود اما مجموعاً 67 درصد از خسارات پرداخت شده بود. از وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی خواهش می‌کنم که مابقی خسارات را نیز پرداخت کنند. 400 میلیارد تومان نیز برای آبادان و خرمشهر به ویژه سد مارد و چوئبده اختصاص یافت.
وی گفت: برابر با ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده صنایع آلاینده موظفند یک درصد از عوارض آلایندگی را بر مبنای قیمت فروش محصول پرداخت کنند. صنایع نفتی جزو صنایع آلاینده استان خوزستان هستند که به دلیل عدم پرداخت عوارض از سال 87 تا 93 حدود 23 میلیارد تومان اوراق تشخیص مالیاتی برای آن‌ها صادر شده است. اگر این مالیات داده شود و قانون اجرایی شود، مشکل شهرداری حل می‌شود.
استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات کشت شلتوک افزود: با وجود کشت شلتوک ما مشکل داریم؛ زهاب‌های این کشت وارد رودخانه کارون می‌شود که آبادان و خرمشهر را دچار مشکل می‌کند. تقاضا این است که حداقل هشت دستگاه آب شیرین‌کن خریداری شود تا بتوانیم آب را تصفیه کنیم و در آب شرب مشکل ایجاد نشود.
وی گفت: آب به اندازه کافی رهاسازی شده است اما اکنون در بالادست شاهد کشت شلتوک هستیم که باعث وارد شدن زهاب‌ها به رودخانه‌ها می‌شود. مجدداً برخی در یکی دو روز اخیر شلتوک کشت کردند که باعث وارد نشدن آب به هورالعظیم و یا وارد شدن زهاب به تالاب و رودخانه‌ها می‌شود که مشکل‌ساز است.
سلیمانی‌دشتکی در خصوص اعتبارت تخصیص یافته به استان خوزستان افزود: 50 درصد اعتبار مصوب برای خوزستان ابلاغ شده است و تقاضا می‌کنم که 50 درصد بقیه نیز ابلاغ شود تا بتوانیم تنش آبی را کمتر و خسارات را پرداخت کنیم.
وی در خصوص مدیریت رهاسازی آب، گفت: پیشنهاد این است که مدیریت به عهده وزارت نیرو و با هماهنگی ستاد مدیریت بحران، شورای کشاورزی و شورای تأمین استان خوزستان باشد. همچنین تقاضا می‌شود که کمیته‌ای متشکل از نمایندگان کشاورزان، دامداران، پرورش‌دهندگان مرغ و ماهی، نمایندگانی از آبفا، جهاد کشاورزی و آب و برق تشکیل شود و بخش غیردولتی را نیز مقداری در این امر دخیل کنیم.
استاندار خوزستان امسال کشاورزان به شدت صدمه دیده‌اند. تقاضا می‌کنم و اگر امکان دارد تسهیلات کشاورزان، دامداران و پرورش‌دهندگان ماهی یک سال تمدید شود.
وی بیان کرد: در خصوص طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، قسمت اعظم طرح یعنی بیش از 200 هزار هکتار در این دولت انجام شد. تقاضا می‌شود که اعتبار 23 هزار هکتار از این طرح در استان خوزستان نیز تخصیص داده شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/630693/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

جوکوویچ: امیدوارم یک بار دیگر با نادال بازی کنم

پایان داستان ستاره هلندی در بارسلونا؟

پرتاب چاقو به سمت بازیکن در لیگ کلمبیا

مرور کارهای تاکتیکی در هوای بارانی اراک

دعوت همشهری از هواداران تراکتور در تهران

فرصت ویژه گلر استقلال پس از یازده ماه!

پاسخ مورایس به انتقاد هواداران سپاهان

به میهمان لرتبار لیگ برتر احترام بگذارید!

سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است؛ فوتسال بچه سرراهی نباشد

آمار خوب «کنت» در فولاد؛ چشم پوشی ویسی از دروازه بان اتریشی

چرا ده‌نمکی پیشنهاد وزارت ارشاد در دولت احمدی نژاد را رد کرد؟

لباس خنده‌دار حامد آهنگی و خانم بازیگر در برنامه «شب آهنگى»

«پرویز خان» راهی اکران آنلاین شد

نماهنگ دل انگیز «سلام» با صدای فریدون آسرایی

آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از فردا

گوناگون/ از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو؛ عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی!

ضربه مهلک گورخر به گراز

علت خمیر شدن پنکیک؛ ایراد کار اینه که میگم

چرا پاهایمان خواب می‌رود و گزگز می‌کند؟

نکاتی که آقایان درباره بارداری همسرشان باید بدانند!

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

امری در ویلا ماندنی شد

دو تمدید فوری که رئال مادرید می‌خواهد

زشته جلوی دوربین؛ بحث جالب یزدانی و میرزازاد برای شروع مجدد بازی

نصیرزاده: مشکل یحیی به کمک خودش حل می‌شود

مقصد غیرمنتظره رادامل فالکائو

گزینه بایرن با استون‌ویلا تمدید کرد

مورد عجیب بازیکن فولاد؛ 7 فصل و فقط 16 دقیقه بازی

سرخیو راموس اینگونه توپ را از روی خط دروازه تیمش بیرون کشید!

ماجرای «ساجده، مهلا» در صداگذاری‌های جواد خواجوی

گناه فرشته؛ چرخه‌ای بی‌پایان از انتقام و تباهی

آنونس رسمی «مست عشق» در آستانه اکران

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران/ پزشک زن یا پزشک مرد؟

نفخ زیاد می کنید؟ به هیچ وجه لب به این غذاها نزنید

کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر

اجرای قطعه «پائیز در برگها گم بود» ساخته استاد فریبرز لاچینی

دستگیری اولین سارقی که با پابند الکترونیکی قصد سرقت داشت!

آخرین وضعیت بازگشایی راه‌های سیل‌زده

حرم امام رضا (ع) در گذر زمان

طبیعت دشت لاله‌های واژگون

سخن بزرگان/ دلیل آشوب ها و نابسامانی های روزگار ما

ویدئویی جالب از درگیری بین اردک و گربه

طرز تهیه ذرت آب پز با سس کره‌ای

این ترکیب مزش بهشتیه

ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است

شخصیت شناسی افرادی که خانه بهم ریخته ‎ای دارند

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد